شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۰
 |  19/ تیر/ 1393 - 1:03
  |   نظرات: بدون نظر
241 بازدید

تصور اشتباه درباره داعش از نظر واشنگتن پست

شایعات و تصورات متعددی درباره گروه تروریستی داعش در عراق منتشر شده است. روزنامه واشنگتن پست به 4 مورد از تصورات اشتباه درباره این گروه پرداخته است.

 روزنامه آمریکایی واشنگتن پست می نویسد: اولین تصور اشتباه درباره داعش این است که گروه مذکور با القاعده ارتباطاتی قوی دارد در حالی که این دو با هم دشمنی هم دارند. ریشه اختلاف بین داعش و القاعده به ابومصعب الزرقاوی سرکرده سابق داعشی ها برمی گردد که ترجیح داد شیعه کشی در اولویت اقدامات سازمانش باشد اما اسامه بن لادن و ایمن الظواهری اولویت را به جنگ با نیروهای آمریکایی می دادند.

دومین تصور نادرست درباره داعش از نظر رسانه آمریکایی این است که با اعلام چیزی به نام دولت اسلامی، داعش دیگر آماده تشکیل حکومت است که این دروغ محض است چرا که داعش با وجود قساوت شدید و عدم کفایت حتی در بین سنی ها به شدت منفور است.

بر اساس نوشته این روزنامه، هر کس که توانسته از مناطق تحت اشغال داعش فرار کرده است، به ویژه طبقات متوسط و تکنوکرات هایی که لازمه تشکیل دولت و اداره کنندگان واقعی قدرت هستند.

سومین تصور اشتباه این است که ارتش بشار اسد در سوریه به همراه داعش سایر گروه ها را هدف قرار داده اند و دمشق با داعشی ها رو در رو نشده است در حالی که داعش یکی از بزرگترین دشمنان اسد است و درگیری های خونباری بین دو طرف رخ داده است.

چهارمین تصور غلط این است که داعش از نیروی هولناک و زیادی برخوردار است این در حالی است که حتی بالاترین برآوردها از نفرات داعش آمار بیش از 10 هزار تن را تایید نمی کنند.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات