جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۲
 |  2/ شهریور/ 1393 - 6:58
  |   نظرات: بدون نظر
312 بازدید

بیانیه مهم روحانیت شهرستان بافق

درپی مسائل جاری شهرستان بافق ،روحانیت شهرستان به صورت یک پارچه بیانیه ای صادر نمودند /متن این بیانیه که با اسم 57 نفر از روحانیت شهرستان بافق تنظیم گردیده به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه روحانیت شهرستان بافق(1393/6/2)

«يَسْئَلُونَكَ عَنِ الْأَنْفٰالِ قُلِ الْأَنْفٰالُ لِلّٰهِ وَ الرَّسُولِ فَاتَّقُوا اللّٰهَ وَ أَصْلِحُوا ذٰاتَ بَيْنِكُمْ وَ أَطِيعُوا اللّٰهَ وَ رَسُولَهُ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ»

«از تو درباره انفال می‌پرسند. بگو انفال برای خدا و رسول است، پس تقوای الهی پیشه کنید و میانه خودتان را اصلاح کنید و از خدا و رسولش اطاعت کنید اگر به راستی مومن هستید.»(قرآن کریم، سوره انفال،آیه1)

معادن جزء انفال و حق خدا، پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و امامان معصوم علیهم السلام و در دوران غیبت متعلق به ولی فقیه و حکومت دینی هستند تا در جهت مصالح اسلام و مسلمین مصرف شوند.

شهرستان بافق، این بهشت معادن ایران، اقیانوسی از معادن است که شرکت سنگ آهن مرکزی ایران ـ بافق محور این مجموعه می‌باشد. الگوی مطلوب بهره‌برداری و خصوصی‌سازی انفال معدنی، الگویی است که در آن، حقوق امام معصوم علیه السلام و ولی فقیه و مردم به گونه‌ای حراست شود که از آرمان مقدس «عدالت» پاسداری گردد و از گسترش و نفوذ سرمایه‌داری کاسته شود که تبیین این الگو به فرصت‌های بعدی نیازمند است.

با توجه به این ضرورت و وظیفه تاریخی روحانیت و نیز رویدادهای این روزهای شهرستان بافق، اینجانبان روحانیون و طلاب مقیم و غیر مقیم بافق با اعلام حضور گسترده و جدی خود در ادای این وظیفه الهی، موارد زیر را برای اقدام مناسب و ثبت در حافظه تاریخی مردم و اطلاع حاضران و آیندگان اعلام می‌داریم:

1.  روحانیت شهرستان در همه مواضع، اقدامات و تصمیمات خود با استقلال کامل عمل می‌نماید و فقط و فقط سرباز امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و نایب برحق ایشان امام خامنه‌ای دام ظله بوده و وامدار هیچ شخصیت حقیقی و حقوقی دیگری نمی‌باشد.

2.  روحانیت با حضور به موقع و شایسته خود و به رسم علمای راستین شیعه سخنی جز سخن مردم و خواسته‌ای جز خواسته‌های به حق و قانونی ایشان ندارد و حمایت کامل خود را از حقوق و مواضع به حق مردم بیان می‌دارد. در این راستا اگر سایر نهادها، افراد و مجموعه‌های پیگیر نیز در ایفای نقش خود دچار تزلزل شوند، تا تحقق کامل خواسته‌های مردم در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی، در حد توان به حرکت خویش ادامه خواهد داد.

3.  صیانت از جایگاه نیروی خدوم انتظامی بر همه از جمله مسئولین لازم و ضروری است. همچنین حفظ ثبات، آرامش و امنیت در شهرستان هدف مشترک همه دلسوزان از روحانیون، مردم و مسئولین می‌باشد. به نظر می‌رسد حضور یگان ویژه در شهرستان، تداعی کننده خاطرات تلخ گذشته است و تمسک به آن قبل از استفاده از راهکارهای دیگر از جمله شفاف‌سازی مسائل و اقدامات انجام شده، اقدامی به دور از مصلحت می‎باشد. لذا از مسئولین محترم درخواست می‌شود برای حفظ امنیت شهر به جای این راهکار، از طریق نیروی انتظامی خود شهرستان و مشارکت توده‌های مردمی اقدام شود.

4.  بهترین راهکار در شرایط پیچیده فعلی، هدایت کردن فضا به سمت گفتگوی منطقی و از سرگیری مذاکرات می‌باشد.

5.  عده‌ای در صدد هستند شرایط امنیتی شهرستان را به سمت بحران سوق دهند، بنابر این از هم اکنون نسبت به بروز بحران امنیتی در منطقه هشدار داده و برادرانه از مسئولین و معترضین می‌خواهیم از پیش آمدن چنین وضعیتی جلوگیری کنند.

6.  هرچند انتقاد یک حق و بلکه یک وظیفه است اما شکستن حریم‌ها و هتک حرمت‌ شخصیت‌های شهرستان و نادیده‌گرفتن تلاش‌های این عزیزان به ویژه امام جمعه محترم نه تنها محکوم و غیرقابل پذیرش است، که به ضرر مردم و حقوق ایشان نیز خواهد بود.

7.  از معترضین درخواست می‌کنیم در حراست از بیت‌المال کوشا باشند و اقدامی انجام نشود که عده‌ای بتوانند برچسب اراذل و اوباش و شورشی به پیشانی مردم انقلابی، غیور و ولایی شهرستان بافق بزنند.

8.  با درایتی که از مراجع محترم قضایی سراغ داریم درخواست می‌شود، زمینه تحقق فرمایشات امام جمعه محترم در خطبه‌های نماز جمعه تاریخ 31 مرداد و درخواست نماینده محترم مجلس شورای اسلامی در همان مراسم را مبنی بر تدبیر بیشتر در تعقیب قضایی کسانی که جرم ایشان محرز نشده است، در صورت امکان و صلاحدید مبذول دارند.

والعاقبه لاهل التقوی و الیقین

بافق، یکشنبه، دوم شهریورماه 1393خورشیدی/ 27شوال المکرم 1435 قمری

رونوشت:

رسانه‌های گروهی

امام جمعه محترم استان یزد

استاندار محترم استان یزد

امام جمعه محترم شهرستان

فرمانداری محترم شهرستان

حجج اسلام آقایان:

1.  حاج سید جواد میرغنی‌زاده

2.  محمد حقیقت

3.  حسین برزگری بافقی

4.  محمد رضا شریعتی

5.  علی روحانی

6.  سید محمد صالح میرغنی‌زاده

7.  سید عباس حسینی

8.  سید علی طباطبایی

9.  حبیب الله فتاحی

10. اکبر واعظی

11.احمد علیزاده فلاح

12.محسن ملاحسینی

13. سید محمود هاشمی

14.حمید جیحانی

15.مجید انصاری

16.حمید دهقان شادکامی

17.علی سبحانی‌نیا

18. حمید رضا عسکری

19. قاسم عسکری

20.محمد جواد صادقیان

21. ناصر تشکری

22. سید محمد رضا رضی بهابادی

23. مهدی مهدوی‌نژاد

24. مهدی رضاییان

25. حسین مروج

26.محمد علی سرویی بافقی

27.مهدی قانعی

28. عباس قاسمی

29.عباس زارعی

30. ابراهیم تفکری

31.سید علی حیدری شریف

32. سعید ذاکری‌نیا

33. عبدالحسین عسکریان

34. علی رضا حسین‌زاده

35. محمود قائمی

36.مجتبی فلاح

37.محمد علی کاظمی

38.سید حسین موسوی

39. سید احسان موسوی

40. قاسم محمدی

41.علی رضا دهستانی بافقی

42.محمد حسن حاجی حسینی

43. محمد حسین حاجی حسینی

44.محمد هادی سمتی

45.علی محمد زحمتکش

46.محمد رضا عسکری باقرآبادی

47.مسعود داوودیان

48. علی جلیلی

49. عباس زارعی

50. وحید دهقانزاده

51. حسن دهستانی

52. علی طالبی‌پور

53. حسن طالبی

54.یاسر فلاح

55.سید علی میرعلمی

56.  محمد بابایی

57.علیرضاامیرزاده


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات