پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۶
 |  27/ تیر/ 1393 - 11:26
  |   نظرات: بدون نظر
296 بازدید

ايران به نيمه نهايي ليگ جهاني رسيد

تيم ملي واليبال ايران با پيروزي مقابل تيم اول رده‌بندي جهان براي نخستين بار در تاريخ به جمع چهار تيم برتر ليگ جهاني صعود کرد.

 تيم ملي واليبال ايران در مرحله نهايي ليگ جهاني واليبال برابر برزيل به ميدان رفت.

تيم ملي واليبال ايران در اين ديدار با نتيجه 3 بر يک و امتيازهاي 25-21، 25-19، 23-25 و 28-26 پيروز شد

پيش از اين در دور مقدماتي اين دو تيم چهار بار به مصاف هم رفته بودند و هر کدام دوبار يکديگر را شکست داده بودند. برزيل با پيروزي 3 بريک مقابل روسيه در روز گذشته، صعودش را به جمع چهار تيم برتر مسابقات قطعي کرده بود. اما ايران براي راه يابي به دور بعد تنها به برد در اين مسابقه نياز داشت.

بازيکنان دو تيم از حدود يک ساعت قبل از شروع مسابقه در سالن به گرم کردن پرداختند. همچنين بخش قابل توجهي از جايگاه تماشاگران در اختيار تماشاگران ايراني بود. فريادهاي ايران ، ايران فضاي سالن را پر کرده بود.

تيم ملي واليبال ايران با پيراهن سرخ و با ترکيب سعيد معروف، سيد محمد موسوي، مجتبي ميرزاجانپور، امير غفور، فرهاد قائمي و فرهاد ظريف به ميدان رفت. همچنين برزيلي هاي زرد پوش هم در شروع اين ديدار بازيکناني چون لوکارلي، ساتکامپ، رزنده، کاربونرا، والاس دسوزا، لوکاس و ماريو حونيور را در اختيار داشتند.

ست نخست: 25 -21 ايران

برزيل از همان دقايق ابتدايي بازي کار را پر فشار آغاز کرد. عادل غلامي خيلي زود ارزش هايش را ثابت کرد و نشان داد برزيل روي کار سرعتي همچنان آسيب پذير است. تا سه امتياز کار مساوي پيش رفت. اما تمرکز روي آبشارهاي قدرتي ساتکامپ و انسجام در دفاع روي تور در ادامه روند بازي را به سود برزيل پيش برد. لوکارلي با پروازهاي بلند و سرويس هاي فني خود اختلاف امتيازها را با ايران بيشتر مي کرد. برزيل وقت استراحت فني را 8 بر 5 واگذار کرد. کواچ با بازيکنانش صحبت کرد. سعيد معروف در اين مسابقه هم بيشتر پاس هايش را براي غفور مي فرستاد.

مجتبي ميرزاجانپور با سرويس هاي تماشايي خود بارها دريافت برزيل را ناکام گذاشت. کاملا مشخص بود که معروف همچنان از آسيب ديدگي رنج مي برد او دقت هميشگي را در ارسال پاس هايش نداشت. برناردو رزنده مثل هميشه در کنار زمين داد و فرياد مي کرد. والاس از منطقه چهار حملات کوبنده اي داشت اما در مقابل دفاع سه نفره ايران حرفي براي گفتن نداشت. اشتباه او بازي را در امتياز 14 به تساوي کشاند. دفاع روي تور عالي از عادل غلامي ايران را به امتياز 15 رساند. بلافاصله سرمربي برزيل وقت استراحت گرفت. ساتکامپ شلاقي سرويس مي زد. امير غفور با تمام توان آبشارهايش را ه زمين برزيل مي فرستاد. او دوبار اسپک خود را به صورت لوکارلي کوبيد. بازبيني تصاوير ويديويي يک امتياز به برزيل داد. فرهادقائمي سرانجام در امتياز 19 سرويس هاي تماشايي خود را به نمايش گذاشت تا دريافت کننده هاي حريف نتوانند کاري از پيش ببرند.

تمام پاس هاي پشت معروف براي غفور امتياز مي آورد. اميرغفور حالا تازه موتورش روشن شده بود. او در امتياز 20 کار را به تساوي کشاند. خطاي تور لوکارلي ايران را جلو انداخت. ويسيتو نووس که به بازي آمده بود يک امتياز حياتي ديگر را به ايران تقديم کرد. بازي بدون توپ عالي از موسوي مهاجمان حريف را به اشتباه وادار مي کرد. مجتبي ميرزاجانپور يک جاي خالي زيبا انداخت تا برزيلي ها تحقير شوند. او کار را با يک آبشار تماشايي تمام کرد. اين ست در حالي که دو تيم بارها از يکديگر پيش افتاده بودند 25 -21 به سود ايران رقم خورد.

ست دوم: 25 – 19 ايران

برزيلي ها در آغاز ست دوم سه سرويس متوالي را خراب کردند. همين موضوع موجب شد که روند بازي به سود ايران جريان داشته باشد. ايران از منطقه دو و چهار حملات کوبنده و موثري داشت. اما درکارهاي سرعتي خيلي موفق نبود. برزيلي هاي ميانه تور را با دفاع سه نفره بسته بودند که پايپ هاي ميرزاجانپور جواب ندهد. غلامي نهايت بهره را از کارهاي ترکيبي مي برد. کاربونرا دريافت هاي خوبي داشت . همين موضوع موجب مي شد رزنده پاس هاي خوبي براي لوکارلي بسازد و امتياز بگيرد. ايران با اختلاف يک امتياز وقت استراحت فني نخست را به سود خود تمام کرد.

بازيکنان ايران با روحيه بالا نبض بازي را در دست داشتند. تماشاگران ايراني حاضر در سالن لحظه اي از تشويق ايران کوتاه نمي آمدند. محمد موسوي دسوزا را دفاع کرد و ايران را به سه امتياز برتري رساند. برزيل روي پاس هاي کوتاه راحت امتياز مي گرفت. ايران در ست دوم مديون دريافت هاي تماشايي فرهاد قائمي بود. حملات ميرزاجانپور همچنان ايران را با اختلاف سه امتياز برتري پيش مي برد. سعيد معروف اما توپ برگشتي را با يک آبشار طلايي به امتياز تبديل کرد و ايران را به امتياز 16 رساند. برناردو رزنده داد مي زد و با دست به صورتش مي کوبيد. حتي سرويس هاي اوليويرا هم نمي توانست برزيل را به بازي برگرداند. قائمي و غفوور از منطقه دو راحت آبشار مي زدند. ريکاردو نمي توانست در آن منطقه خوب دفاع کند. هر دو تيم در امتياز 20 اشتباه زيادي در سرويس داشتند. سرمربي رزنده وقت استراحت گرفت تا از آماج حملات ايران بکاهد. حملات غفور و قائمي از از منطقه دو چهار ادامه داشت. رزنده باز هم وقت استراحت گرفت. فريادهاي ايران ايران در سال نلسون ماندلاي فلورانس بي امان تکرار مي شد. تشکري با سرويس هاي تماشايي خود برزيل را به زانو درآورد. ايران 25 بر 19 ست دوم را هم برد تا تنها يک ست ديگر براي پيروزي و صعود به مرحله نيمه نهايي لازم داشته باشد.

ست سوم: 25- 23 برزيل

اشتباه در سرويس مهمترين نکته در ست سوم بازي بود. حساسيت زياد مسابقه براي دو تيم موجب شده شود که در اين ست آمار شاتباه در سرويس زياد شود. حالا سعيد معروف پاسور تيم ملي واليبال سعي مي کرد تا همچنان دور از دست دفاع روي تور مهاجمان ايران را تغذيه کند. ايران با چهار مهاجم کار مي کرد. تشخيص اسپکر اول ايران براي دفاع برزيل مشکل بود. با اين حال عجله بازيکنان ارن در حمله موجب شد تا برزيل وقت استراحت فني را به سود خود تمام کند. برزيلي هاي با اختلاف يک امتياز جلو بودند. اما خطاي لورکارلي بازي را در امتياز 9 به تساوي کشاند.رزنده لوکاس ادواردو را در ست سوم به ميدان فرستاده بود. او کليدي ترين بازيکن زرد پوشان در اين مسابقه بود. مجتبي ميرزاجانپور خيلي خوب آبشار مي زد. جاي خالي هاي او بارها بازيکنان برزيل را به زانود درمي آورد.

در حالي که کار در امتياز 11 مساوي پيش‌ مي رفت، چند اشتباه سهوي در دريافت برزيا را سه امتياز جلو انداخت. کواچ بالاخره وقت استراحت گرفت. او و رحمان محمدي راد با ملي پوشان صحبت کردند. سعيد معروف با يک جاي خالي تماشايي يک امتياز را جبران کرد. اما دسوزا که نمي خواست تيمش دست خالي اين مسابقه را تمام کند، بلافاصله يک آبشار کوبنده را در زمين ايران نشاند. دفاع سه نفره ايران شکستني نبود. برزيل 16 بر 14 وقت استراحت فني دوم را برد. تماشاگران ايرراني حاضر در سالن يک صدا تيم ايران را تشويق مي کردند. رزنده باز هم اوليورا رافائل را به ميدان فرستاد. او خوب سرويس مي زد. در مقابل کواچ آرمين تشکري را به ميدان فرستاد، اما سرويس او به آنتن برخورد کرد.برزيلي‌ها بر خلاف دو ست قبل قدر برتري خود را دانستند و اين ست را با نتيجه 25 بر 23 به سود خود پايان دادند.

ست چهارم: 28 -26 ايران

بازيکنان ايران مي دانستند که اگر در اين ست پيروز شوند به عنوان تيم اول از گروه صعود خواهند کرد. هيچ يک از دو تيم نمي خواستند در ست چهارم ريسک کنند. بازي با احتياط در دستور کار بود. امير غفور مهاجم اول ايران در ست چهارم کار سختي داشت. سه دفاع مستحکم برزيل اجازه نمي دادند که او به راحتي کار کند. بازي با اختلاف يک امتياز براي هر دو تيم پيگيري مي شد. دريافت هاي ضعيف اجازه نمي داد معروف پاس هاي خوبي را براي اسپکرهاي ايران بفرستد. او تنها به پاس هاي بلند براي غفور اتکا کرده بود. 8 بر 7 برزيل ست نخست را برد. اما به تدريج برزيل برتري خود را به ايران تحميل کرد. چند اشتباه فردي در توپ هاي برگشتي کافي بود که ايران سه امتياز عقب بيفتد. بازيکنان ايران خيلي در سرويس پراشتباه بودند. غور و ميرزاجانپور توپ خود را به اوت زدند. برزيل با دو امتياز برتري همچنان در حاشيه امنيت بود. آرمين تشکري با دفاع خوب خود ويسيتو نووس را مهار کرد. سرانجام ايران به يک قدمي برزيل رسيد. اما باز هم نووس بود که براي برزيل امتياز گرفت. برزيل 16 بر 14 وقت استراحت ني را به سود خود تمام کرد. مجتبي مرزاجانپور از منطقه چهار حملات طلايي داشت. بازي خوب او باز هم اختلاف را به عدد يک رساند.

رزنده وقت استراحت گرفت. ادواردو لوکاس مهره تعويضي برزيل راحت امتياز مي گرفت. او و ميرزاجانپور به عنوان دو بازيکن هم پستي بيشترن نقس آفريني را در اين دقايق ايفا مي کردند. کواچ رضا قرا را به جاي غفوربه ميدان فرستاد. سرويس خوب او با دفاع تماشايي بازيکنان ايران کار را به تساوي 19 بر 19 کشاند و ايران در ادامه دو امتياز ديگر گرفت تا رزنده از خشم به خود بپيچد. برتري 22 بر 20 در صورتي که ايران فقط امتيازهاي حمله‌اش را دريافت مي‌کرد براي پيروزي کافي بود، اما برزيلي‌ها که بازي را از دست رفته مي‌ديدند به سرويس‌هاي ريسکي روي آوردند و لوکارلي توانست با سرويس خوب دفاع ايران را به هم بريزد. بازي در امتياز 23 مساوي و کار بسيار حساس شده بود. دو تيم يک امتياز ديگر به دست آوردند تا بازي در امتياز طبيعي 25 به پايان نرسد. ايران زودتر از برزيل دو اختلاف امتياز ايجاد کرد و اين ست را به سود خود پايان برد تا آه برزيلي هاي حاضر در فلورانس بلند شود. 


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات