جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۶
 |  24/ بهمن/ 1394 - 1:27
  |   نظرات: بدون نظر
291 بازدید

انتخابات نباید دچار فتنه و شبهه انگیزی شود/لزوم پذیرش مبانی انتخابات

امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه انتخابات نباید دچار فتنه‌انگیزی و شبهه انگیزی شود، گفت: همه باید مبانی انتخابات را پذیرفته و زمینه حضور حداکثری و شکل‌گیری دو مجلس خوب را فراهم کنند.

به گزارش پایگاه خبری بفرو به نقل از خبرگزاری فارس ، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به وظایف متقابل همسران نسبت به یکدیگر اظهار کرد: در خانه تنها افراد نسبت به مسائل مادی یکدیگر مسئول نیستند بلکه باید نسبت به مسائل اخلاقی، اعتقادی و معنوی یکدیگر نیز حساس باشند.

وی با تأکید بر جایگاه پوشش در بین انسان‌ها تصریح کرد: لباس یکی از مظاهر تفاوت انسان و حیوان است که ویژگی‌هایی برای این مظهر تفاوت مطرح‌شده که پوشاننده بودن، جلوگیری از آسیب‌های بیرونی، زیبایی، آرامش دادن به بدن از جمله این خصوصیات است.

امام‌جمعه قم زن و مرد را پوشش یکدیگر دانست و گفت: همسر مثل یک سپر و پوشش نسبت به ورود خطا و لغزش به خانه و همسر خود عمل می‌کند.

وی خانواده را هسته‌های اخلاقی جامعه عنوان کرد و افزود: همین خانه و خانواده می‌تواند بستری برای توسعه فساد در جامعه بوده و زن و مرد را به هسته بی‌اخلاقی در جامعه تبدیل کند.

آیت‌الله اعرافی در خطبه دوم نماز جمعه قم ضمن تبریک میلاد حضرت زینب(س) اظهار کرد: زینب قهرمان تاریخی است که صحنه پس از کربلا را مدیریت کرد و به الگویی والا برای بانوان ما تبدیل شد.

وی ضمن تقدیر از حضور چشمگیر و پرشور ملت در راهپیمایی ۲۲ بهمن تصریح کرد: دیروز بار دیگر ملت بزرگ ما و مردم شهرها و روستاهای کشور افتخار دیگری آفریدند و این موجب افتخار است که بیش از ۵۰ سال است که ملت ما در خدمت اسلام و شکل گیری انقلاب قرار دارد و این افتخار و توفیق الهی قابل وصف و فهم نیست و یک دست دیگر این جریان را به پیش می‌برد.

امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه در طول سال‌های اخیر انقلاب اسلامی از چهار مرحله تاریخی عبور کرده است، خاطرنشان کرد: حضور پرشور مردم در ۲۲ بهمن قدم به قدم در پیشبرد انقلاب سهیم بوده است.

وی ادامه داد: از سال ۴۲ هسته‌های اصلی انقلاب پایه‌ریزی شده و بیش از یک دهه زجرها و مشکلات تحمل شد تا اینکه سال ۵۷ این نهال به ثمر نشست و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و زمان آن رسید که ارکان انقلاب را نهادینه‌سازی کنیم.

آیت‌الله اعرافی تثبیت انقلاب و دفاع از آن در برابر هجوم‌های خارجی را یکی از مراحل شکل‌گیری انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: دشمن پس از پیروزی انقلاب از همه عرصه‌ها به ما هجوم آوردند تا این شجره طیبه را از بین ببرند اما ملت با قدرت ایستادگی کردند و انقلاب اسلامی با اقتدار تثبیت شد.

وی به گسترش انقلاب اسلامی در سطح جهان اشاره کرد و گفت: انقلابی که براساس فکر امام راحل(ره) و زعامت امام خامنه‌ای تثبیت شد، آرام آرام گسترش یافت و مرزهای ایران را درنوردید.

امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه پایه‌های انقلاب ملت بزرگ ایران در همه عالم تجلی کرده است، ابراز کرد: تجلی انقلاب اسلامی در منطقه و جهان متوقف نخواهد شد.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: امروز در همه جای عالم درس‌خواندگان قم مقدس و عاشقان انقلاب و پیروان امامت و ولایت در حال پیشرفت هستند و انوار دانش اسلامی از ایران به عالم گسترش‌یافته است و همه این موفقیت‌ها ثمره ۲۲ بهمن شما ملت بزرگ ایران است.

وی حرکت توفنده ملت ایران زیر لوای انقلاب اسلامی در عالم را نیازمند مراقبت دانست و گفت: ما باید هم در داخل مراقب باشیم و هم در خارج از کشور تا این جریان بیداری در عالم به سرعت پیش رود.

امام‌جمعه قم توطئه‌های دشمنان برای ضربه زدن به پایه‌های انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و افزود: امروز برخی در داخل و خارج تلاش می‌کنند چهره ستم‌شاهی را تطهیر کنند و سعی در تبیین خوبی‌های ستم‌شاهی دارند که این توطئه‌ای بیش نیست.

وی به تلاش برخی افراد برای تطهیر چهره استکبار در عالم اشاره کرد و گفت: توطئه دیگر دشمن تلاش در تغییر گفتمان انقلاب اسلامی است که براساس عقل، فکر و منطق شکل ‌گرفته و همواره در برابر ظلم و ستم ظالمان ایستاده، باید مراقب باشیم که این گفتمان مهم و ارزشمند تغییر نیابد و تلاش در این راستا از طرف هرکسی که باشد خواسته یا ناخواسته قابل قبول نیست.

اعرافی تلاش دیگر دشمن را در مسیر ایجاد اختلاف در سطح جامعه عنوان کرد و افزود: ایجاد اختلاف و تضعیف پایه‌های وحدت که یکی از مهم‌ترین آن‌ها ولایت و رهبری است توطئه دیگر دشمنان است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در هفت اسفند خاطرنشان کرد: پس از موفقیت چشمگیر در آزمون ۲۲ بهمن، باید به عنوان وظیفه ملی و شرعی آماده حضور در آزمون دوم یعنی انتخابات شویم.

امام‌جمعه قم با تأکید بر سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حضور در انتخابات بیعت با رسول خدا است، گفت: انتخابات مظهر اقتدار ملت و پشتوانه عظمت کشور در بحران‌های امروز است، نباید انتخابات دچار فتنه‌انگیزی و شبهه انگیزی شود و همه باید مبانی انتخابات را بپذیرند و ملت با حداکثر مشارکت و بهترین انتخاب در این صحنه حضور یابند.

وی در پایان سخنان خود با تأکید بر اینکه امیدواریم در هفت اسفند شاهد درخشش انوار انقلاب در انتخابات و شکل‌گیری دو مجلس خوب باشیم، پیروزی‌های مقاومت اسلامی در سوریه را تبریک گفت.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات