جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۷
 |  31/ مرداد/ 1393 - 7:30
  |   نظرات: بدون نظر
325 بازدید

امام صادق(ع) پرده جهل و بدفهمی را از چهره اسلام کنار زد/ داعشی‌ها باقیمانده امثال “منصور دوانیقی” هستند

حجت الاسلام ادیب یزدی با بیان اینکه امام صادق (ع) پرده جهل و بدفهمی را از چهره اسلام کنار زد، گفت: بنی امیه ملعون و بعد از آن بنی عباس چون خودشان بدفهم، خشن و بدسگال بودند از چهره نورانی اسلام یک نماد خبث آلود، خشن و بی رحم، شیطانی و متعصب ایجاد می‌‎کردند و این را به اسلام تسری و چهره موجه اسلام را خراب می‌کردند.

حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی در شب شهادت امام جعفر صادق(ع) در امامزاده سید جعفر محمد(ع) یزد گفت: اگر صد زبان فصیح و بلیغ به حرکت درآیند قادر نخواهند بود خطی از کتاب فضایل امام صادق(ع) را برشمرند.

این استاد حوزه ودانشگاه با بیان اینکه امام صادق (ع) پرده جهل و جهالت و بدفهمی از حقیقت اسلام را از چهره اسلام کنار زد، ادامه داد: بنی امیه ملعون و بعد از آن بنی عباس چون خودشان بدفهم، خشن و بدسگال بودند از چهره نورانی اسلام یک نماد خبث آلود، خشن و بی رحم، شیطانی و متعصب ایجاد می‌‎کردند و این را به اسلام تسری و چهره موجه اسلام را خراب می‌کردند.

وی با بیان جنایت های “منصور دوانیقی”(قاتل امام صادق(ع)) و بریدن سر700 نفر توسط او گفت: “منصور” یک آدم داعشی بود و اکنون نیز این تروریست‌های خونخوار و درنده که در عراق و سوریه اسلام را مورد اجحاف و ظلم قرار می دهند، باقیمانده امثال “منصور دوانیقی”هستند و می‌خواهند اسلام را عوض کنند.

این محقق و پژوهشگر با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) خورشید فروزان عالم هستی و امام انس و جن و ملائک هستند، گفت: کار امام صادق (ع) کار بسیار سختی بود، ایشان باید نقاب تزویر را که به چهره نورانی و مبارک اسلام انداخته بودند کنار بزند و خورشید افروز اسلام ناب محمدی را به مردم بشناساند.

وی افزود: اسلام آمریکایی، اسلام بنی امیه،اسلام سفاک، خونریز و خشن هیچ جایگاهی در فطرت انسان ها ندارد و به فرموده امام خمینی(ره)، اگر توده های مرم اسلام را بشناسند به طور طبیعی و قهری به آن روی می‌آورند و اسلام خود به خود در دل آنها نفوذ پیدا می‌کند.

وی با اشاره به شخصیت والای فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: عظیم ترین شخصیتی که جلوی انحراف اسلام ایستاد، حضرت صدیقه طاهره(س) بود، ایشان چهل شب هنگامی که هوا تاریک می شد، دست امام حسن(ع) و امام حسین (ع) را می‌گرفت و به درب خانه اصحاب کبار پدرش می‌رفت و به آنها می فرمود «به خدا قسم امیرالمؤمنین(ع) به خلافت احتیاجی ندارد بلکه این بشریت است که محتاج امامت ونگاه علی(ع) است، نگذارید شیر خدا در کنج خانه بنشیند، این انحراف است.»

حجت الاسلام ادیب یزدی ادامه داد: اکنون که گروه‌های تروریستی داعش و النصره با زیباترین کلام یعنی «الله اکبر» و با زیباترین شعار یعنی «لااله الا الله»، دست به جنایاتی می زنند که در طول تاریخ در هیچ قوم و ملتی سابقه ندارد، متوجه نگرانی فاطمه الزهرا(س) می شویم.

وی افزود: ما نگران شیعیان و مسلمانان مظلومی هستیم که به دست این خونریزان به شهادت می رسند وگرنه این‌ گروه‌ها که محکوم به فنا هستند، اینها رفتنی هستند و دست اقتدار پیامبر(ص) اینها را به جهنم می‌فرستد.

حجت الاسلام ادیب یزدی در پایان با بیان اینکه امام صادق(ع) حداقل 15 هزار شاگرد در همه فنون و زمینه ها تربیت کرده است، گفت: بسیاری از علوم در زمان امام جعفر صاد(ع) بنیانگذاری شده است و ایشان پرچمی را برافراشت و شاگردانی را تربیت کرد که هر کدامشان مصدر هدایت شدند.

 


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات