شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۵
 |  26/ اردیبهشت/ 1393 - 10:39
  |   نظرات: بدون نظر
262 بازدید

اقدامات دولت در زمینه طرح نظام سلامت قابل تقدیر است/ جنگ امروز ما جنگ فرهنگی است

دولتمردان جلوی بعضی از نظریات سخیفی که در عرصه فرهنگی مطرح می شود که برخلاف دین و مصالح کشور است، عفت و سرمایه های معنوی کشور را هدف قرار داده اند بگیرند.

حجت الاسلام غفوری امام جمعه موقت میبد در خطبه های دوم نماز جمعه این هفته میبد در ابتدا به مباحث اقتصادی پرداخت.

وی با بیان اینکه که دشمنان انتظار داشتند با تحریم ها در ایران قحطی پیش بیاید. آنها فکر کرده اند مردم به خاطر مسائل مادی دست از راهشان بر می دارند. به همه آن نظریه پردازان می گویم خیلی نادانید. بدانید در عرصه اقتصاد، با مدیریت دولت محترم که به حمد الله در عرصه اقتصادی مشغول هستند. بر مشکلات فائق خواهیم آمد.
حجت الاسلام غفوری از طرح نظام سلامت یاد کرد و از اقدامات دولت در زمینه سلامت که باعث کاهش هزینه های درمانی مردم شده است تشکر کرد.
امام جمعه موقت میبد ادامه داد: با مدیریت اجرایی دولت و مدیریت جهادی دولتمردان همراه با عزم ملی ملت فداکار برتحریم فائق خواهیم آمد.
وی ادامه داد: با نسخه ای که رهبر معظم انقلاب تجویز کردند و آن اتکا بر امکانات داخلی است ما در عرصه اقتصاد تحریم ها دور خواهیم زد.
حجت الاسلام غفوری درگیری کشور با غرب را جنگ فرهنگی دانست و اظهار داشت: در عرصه فرهنگ با دشمن درگیر هستیم. اگر فرهنگ ما «شعار زندگی کمتر فرزند بهتر» باشد، کسی رغبت برای آوردن بچه بیشتر نمی کند و روایاتی که ائمه در این باره بیان فرمودند مانند: «نسل شما هرچه بیشتر شود ما به شما افتخار می کنیم» آن موقع دیگر گفته نخواهد شد.
وی در زمینه فرهنگ به بحث رعایت نکردن روابط محرم و نامحرم و از بین رفتن قبح آن اشاره کرد و تصریح کرد: دشمن می خواهد از طریق شبکه های اجتماعی و شبکه های موبایلی که پایگاه و سرور های آن ها در آمریکا و اسرائیل است، قبح و زشتی ارتباط زن و مرد نامحرم را بشکند.
خطیب موقت میبد اضافه نمود: دختر و پسرها در این فضاها با هم رابطه برقرار می کنند، و غربی ها می خواهند جامعه ایران نیز به مانند جامعه خودشان در محیط فساد غرق شود.
وی انتظارات مردم در عرصه فرهنگ را از مسئولین دولتی این طور بیان نمود: دولتمردان جلوی بعضی از نظریات سخیفی که در عرصه فرهنگی مطرح می شود که برخلاف دین و مصالح کشور است، عفت و سرمایه های معنوی کشور را هدف قرار داده اند بگیرند.
حجت الاسلام غفوری با بیان اینکه برای رواج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه باید برنامه ریزی کرد عنوان نمود: در این زمینه باید از صاحب نظران دعوت کرد و آنها را به کار گرفت تا فرهنگ عفت در سراسر کشور فرهنگ غالب باشد.
وی تاکید کرد: در بسیاری از نقاط کشور فرهنگ عفت، فرهنگ غالب نیست و باید فرهنگ حجاب و عفاف غالب شود. دولت در این زمینه باید برنامه ریزی کند، بودجه بندی کند و افراد متعهد را به پای کار بیاورد.
خطیب موقت میبد خاطر نشان ساخت: در عرصه فرهنگ، اصحاب فتنه ۸۸ یا خیانتکارانه برای آمریکا و اسرائیل کار کردند و یا لااقل از بصیرت لازم برخوردار نبودند، مسئولین باید از به کارگیری اصحاب فتنه در عرصه های مدیریتی و علی الخصوص محیط فرهنگی به شدت پرهیز کنند.
حجت السلام غفوری ادامه داد: اگر فرهنگ دینی ما فرهنگ رایج در زندگی اسلامی ما باشد و تقویت شود، اگر مدیریت کشور براساس مدیریت جهادی و بسیجی و مسئولانه در قبال خون های پاک شهدا باشد و سرمایه های ملی ما به کار گرفته شود، همچنان که در سند چشم انداز پیش بینی شده است ما قدرت برتر منطقه و دنیا خواهیم بود.
وی اضافه نمود: البته این شدنی است. رهبر انقلاب فرمودند: قدرت ها باید بدانند که ملت ایران به زانو در نخواهد آمد. اگر ظرفیت های داخلی فعال شود و بر توان داخلی متمرکز شویم آمریکا و قدرت های دیگر توانایی هیچ غلطی نخواهند داشت.
وی در پایان افزود: یکی از راه های زمینه سازی برای رسیدن مردم به سعادت واقعی تلاش برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم، ریشه کن کردن فقر و تبعیض است.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات