پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۱
سرویس: سیاسی, عمومی
 |  6/ خرداد/ 1393 - 10:03
  |   نظرات: بدون نظر
255 بازدید

افراط جهان اسلام در شرایط نزول قرار گرفته است/”نکاح جهادی” توهین به زنان و انسانهاست

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از موضوع جهاد نکاح در سوریه گفت: افراط جهان اسلام در شرایط نزول قرار گرفته است.

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (دوشنبه ۵ خرداد) در آستانه مبعث پیامبر اکرم (ص) در اختتامیه جشنواره جایزه بزرگ پیامبر اکرم (ص) ضمن تبریک بعثت سرور عالم گفت: خیلی دردآور است که در چنین زمانی شاهد توهین به ساحت پیامبر اعظم(ص) هستیم و باید اسم این مووضع را وحشی‌گری مدرن بنامیم.

وی اظهار داشت: توهین به ساحت یک ولی خدا که ساحت ولایت تشریعی و تکوینی است، به خاطر جهل است.

وی اظهار داشت: البته این مورد در گذشته هم بوده ولی نه به قباحت اخیر که به لباس آزادمنشی هم می‌پوشانند.

رئیس مجلس ادامه داد: ما باید آسیب‌شناسی کنیم که ریشه این موضوع چیست و اگر با علت‌ها مبارزه کنیم، بیشتر نتیجه می‌گیریم تا اینکه حالت تدافعی داشته باشیم، البته این حالت هم لازم است چرا که ما مسلمان هستیم و باید دفاع کنیم.

دکتر لاریجانی ادامه داد: در بعثت پیامبر(ص) که آغاز حرکت تکاملی بود چند نکته برجسته وجود دارد، نخست موضوع توحید است، اگر انسان در چنین وضعیتی تربیت شود، بلکه زندگی‌اش متفاوت خواهد بود.

وی ادامه داد: غرور امروز در دنیا به خاطر جهل نسبت به مبداء هستی است و به خاطر همین خود را آنقدر موثق می‌داند که احتیاج به تکیه‌گاه ندارند. در سنت الهی ما انسان سفیر الی الله است و اصل هستی مربوط به خداوند است و اگر این موضوع طرح شود، انسان متواضع می‌شود و جلوی درشتی‌ها را می‌گیرد.

نماینده مردم قم در مجلس اصل دوم را مبارزه با جهل دانست و گفت: بسیاری از آسیب‌هایی که بشر پیدا می‌کند به خاطر جهل است و خیلی از مشکلاتی که جهان اسلام داریم از درستی تکفیری ریشه در جهل دارد.

وی با اشاره به اصل سوم گفت: مبارزه با فساد و ظلم و ایجاد قسط از دیگر نقاط برجسته مبعث پیامبر(ص) است و باید بدانیم اگر به عقل توجه نشود، راهی به توحید نخواهیم داشت و از موضوعاتی که پیامبر اکرم (ص)آن را برجسته کرده عقلانیت بود به طوری که پیامبر می‌گوید بدون تقویت عقلانیت، دین باطن ندارد.

لاریجانی اظهار داشت: البته به همه حقایق انسان نمی‌تواند با عقل دست پیدا کند؛ بی‌توجهی به عقل پوسته از دین بجا می‌گذارد حس عصبیت‌ها و افراطی‌گری‌ها و بی‌توجهی به دین غرور و بدمستی دارد.

وی افزود: بعثت پیامبر می‌خواهد بشر را با دو بال علم و عقل و معنویت و تکیه کردن به کتب وحیانی رشد کرد و اگر یکی از این دو بال نباشد انسان نمی‌تواند پرواز کند.

رئیس مجلس در ادامه اظهار داشت: یک گروهی هستند که عقل را تعطیل کرده‌اند، جریان‌های افراطی و تکفیری که در دنیای اسلام بلا شده‌اند و به حیثیت مسلمانان لطمه می‌زنند، به خاطر تعطیلی عقل است که عصبانیت بلاوجه دارند.

وی از موضوع دفاع جهادی انتقاد کرد و گفت: کاری که در سوریه با عنوان “نکاح جهادی” انجام می‌دهند توهین به زنان و انسانهاست و در واقع هم به جهاد و هم به نکاح لطمه می‌زنند.

وی اظهار داشت: به خاطر تعطیلی عقل این گروه هر فکری را تکفیر می‌کنند، سر می‌برند، تندروی، توهین و ترور می‌کنند و روشن است ریشه این جریان‌ها بی‌عقلی است.

رئیس قوه مقننه در ادامه گفت: آنطرف هم کسانی هستند که امور وحیانی را کنار گذاشته‌اند و اگر علم را بکار می‌گیرند، به خاطر اداره بدمستی خودشان است و این گروه عمدتا در غرب رشد کرده‌اند و با رسانه‌ها با زرورق آزادی فکر را ممزوج می‌کنند ولی ‌‌نهایت کار آن‌ها افراط است.

وی اظهار داشت: اکثر جنگ‌ها از روحیه افراط‌گری است که در غرب ریشه دارد و جنگ جهانی اول و دوم از همین غرب بود که معنویت را تعطیل کردند.

دبیر اسبق شورایعالی امنیت ملی کشور ادامه داد: در دو دهه اخیر اکثر جنگ‌ها به وسیله غرب در منطقه ما شکل گرفت که آدمکشی را با بیرق مبارزه با تروریسم به راه انداختند و اینکه پشت پرده با تروریسم‌ها جلسه می‌گذارند تا به جان مسلمانان بیفتند.

وی اظهار داشت: اخیر مسئول آمریکایی گفت از موجودات بدخیم سوریه حمایت می‌کنیم و این‌ها از حمایت افراطیون خوشحال هستند.

رئیس مجلس گفت: یکی از کارهایی که آن‌ها انجام می‌دهند توهین به انسانیت و آن هم با ظاهر بزک کرده به آزادی اندیشه هستند ولی آزادی اندیشه باید باعث رشد انسان شود نه سقوط و آزادی در کنار سایر ارزش‌ها مجموعه‌ای را تشکیل می‌دهد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور در ادامه اظهار داشت: افراطی‌گری دو ریشه دارد: ۱-بی توجهی و تعطیلی عقل و ۲- بی‌توجهی به معنویت که غربی‌ها علمدار آن هستند.

نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: این در حالیست که ما در حدیث قدسی داریم: خداوند می‌فرماید؛ “هرکس ولی من را مورد اهانت قرار دهد برای جنگ با من کمین کرده است” و طبق حدیث قدسی این‌ها لشکریان شیطان هستند، ولی توهین به ساحت اولیاء راه به جایی نمی‌برد و بزرگی آن‌ها را هم کم نمی‌کند.

وی یادآور شد: این دو روش با لجاجت همراه است، چرا که انسان هرچقدر هم قابل باشد در لحظات خلوت به گوشه‌ای از حقایق دست پیدا می‌کند، اما لجاجت این‌ها باعث این امر می‌شود.

وی ادامه داد: در وضعیت امروزی جریان‌های افراطی زیاد می‌شود، مثلا فلان کشیش افتخار می‌کند که قرآن را سوزاند یا در مناطق خودمان توهین به سایر اولیاء ایجاد می‌شود یا با ساخت فیلم به پیامبر(ص) توهین می‌شود و ما باید با ریشه‌های این مسائل مقابله کنیم.

لاریجانی گفت: آن‌ها با پرزرق و برق رسانه‌ای به کار افتاده‌اند تا عقل‌ها کار نکند، چرا که عقل وقتی حرکت کند، انسان با خودش خلوت می‌کند ولی دنیای امروز این فرصت را گرفته است.

وی تاکید کرد: عقل با مجموعه علوم ظاهری رشد نمی‌کند، بلکه وقتی رشد می‌کند و انسان تکامل می‌یابد که انسان تامل و استدلال کند.

رئیس مجلس اظهار داشت: البته نفی نمی‌کنیم که پشت این موضوعات سرویس‌های اطلاعاتی وجود دارد.

 
رئیس نهاد قانونگذاری گفت: باید تلاش کنیم این دو بخش روشن شود، گرچه به این زودی روشن نخواهد شد اما ما نوید روشنگری‌ها را می‌دهیم.  
 
وی با اشاره به افزایش عصبانیت غرب گفت: مقداری از این عصبانیت‌ها به خاطر تعطیلی معنویت و مقداری نیز به خاطر ترس از اشاعه این فکر است، به طوری که رشد اسلام و توجه به معنویت در غرب زیاد شده است، زیرا که خلاء احساس کردند و به معنویت روی آورده‌اند.  
 
لاریجانی تاکید کرد: افراط جهان اسلام در شرایط نزول قرار گرفته است چرا که هرکاری کردند یک تنفر به وجود آمد، در زمان حمله شوروی به افغانستان شاید یک مقداری افراط زیاد شد، اما به ندرت افراطی‌گری ارزش خود را از دست داده است.  
 
وی اظهار داشت: اگر می‌خواهیم اسلام را معرفی کنیم باید به همه وجوه توجه کنیم یعنی هم رشد عقلانی را نشان دهیم و هم نیازهای معنوی را باید برجسته کنیم تا مکتب اسلام درست معرفی شود.  
 
وی اظهار داشت: حوزه رسانه مهم است و باید از طریق رسانه به ریشه مشکلات و این موضوعات پرداخته و باید با لباس احرام وارد شد تا بتوان حقایق اسلام را به درستی تجلی داد.  
 
رئیس نهاد قانونگذاری در پایان گفت: امیدوارم این جشنواره و آثار ارسال شده منشاء یک حرکت نوین باشد.  
 
همچنین، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین اختری دبیر مجمع جهانی اهل بیت ضمن تبریک بعثت پیامبر اکرم (ص) گفت: در دوران ما گروهی برخاسته‌اند تا دین خدا را به سخره بگیرند، به ساحت مقدس انبیاء و خدا اهانت کنند و این حرکت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشکال جدیدی به خود گرفته است مخصوصا در زمینه‌های فیلم، کاریکاتور و امثال این موضوعات.  
 
وی اظهار داشت: وظیفه ما دفاع از دین و دفاع از پیامبر(ص) به عنوان الگوی انسانیت است.  
 
دبیر مجمع جهانی اهل بیت اظهار داشت: در این سال‌ها حرکت‌های مرموز شیطانی با پشتیبانی صهیونیست و آمریکا علیه اسلام و مقدسات ما سرعت گرفته است ولی ما شاهد بودیم مردم مسلمان انزجار و نفرت خود را نسبت به این حرکت‌ها نشان دادند.  
 
وی تاکید کرد: این حرکت شیطانی و مرموز و توسعه دشمنان اسلام یک حرکت عمومی می‌طلبد و این هجمه‌ها نشان دهنده توطئه استکباری است و ما باید مقابل آن بایستیم.  
 
وی تاکید کرد: باید دنیا بداند پیشوایان معصوم ما طرفدار عزت و مخالف ظلم و ستم هستند، طرفدار فقر زدایی و نجات انسان‌ها هستند، خواهان علم و پیشرفت بشر هستند.  
 
اختری اظهار داشت: یک عده‌ای جاهل از کشور ما و از کشورهای اسلامی از روی جهل و نادانی به این گرداب افتاده‌اند و خیال می‌کنند دین اسلام خشونت گراست ولی این تهمت و افترای ناشایست است و باید از دامن اسلام بزداییم.  
 
وی در پایان گفت: امیدواریم به پشتیبانی همه مسئولان و همه دلسوزان در این راه حرکت کنیم و فراخوان دوم این مجمع راه قرآن و پیامبر (ص) اعلام شده و آماده همکاری هستیم.  
 
اضافه می‌شود اختتامیه جشنواره جایزه بزرگ پیامبر اعظم (ص) توسط مجمع جهانی اهل بیت عصر امروز دوشنبه ۵ خرداد در تالار وحدت برگزار شد. در این مراسم مهمانانی از کشورهای آمریکا، انگلیس، دانمارک، استرالیا، عمان، پاکستان و… و همچنین هنرمندان و مهمانان لشکری و کشوری حضور داشتند. 


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات