جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۵
 |  23/ دی/ 1397 - 5:56
  |   نظرات: بدون نظر
130 بازدید
مدیر کل استاندارد یزد خبر داد

استفاده 70 درصد نانوایی های یزد از آرد نامناسب

مدیر کل اداره استاندارد استان یزد گفت: طی بازرسی های صورت گرفته از 100 نانوایی شهر یزد، مشخص گردید که در 70 واحد، از آردها ی نامناسب و غیر منطبق استفاده شده است.


به گزارش پایگاه خبری بفرو؛ به نقل از یزد آوا محمد حسین ماجدی اردکانی بیان داشت: در استاندارد  ملی ایران به شماره های 5649 و 5648 و 5650 استفاده از دستگاه ها و ماشین آلات پخت نان با حرارت مسقیم ممنوع  اعلام شده است ،ولی در جامعه آماری مورد بررسی ،متاسفانه 16 واحد از دستگاه های غیر استاندارد پخت نان استفاده کرده اند.

وی خاطر نشان ساخت:جهت سامان دهی این معضل اجتماعی  و همچنین به منظور ایجاد آرامش در شهروندان ،از سازمان صنعت،معدن و تجارت استان یزد، درخواست جلوگیری از فعالیت آن ها شده است.

دبیر کارگروه استاندارد سازی و ارتقائ کیفیت کالا و خدمات استان یزد در پایان سخنان خود گفت:وضعیت کیسه های آرد توزیعی در استان یزد ،خوب برآورد می شود،و از این که مشکلات قبلی مطرح در استان ،مرتفع شده است ،کاملا ابراز رضایت وخرسندی داریم.

شایان ذکر است،به طور تقریب ،یک سوم نانوایی ها، از افزودنی هایی مانند،کنجد،سیاهدانه،سبزیجات خشک و غیره استفاده می کنند ،که بهداشتی بودن موارد مذکور نیاز به کنترل دارد.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات