جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۳
 |  24/ دی/ 1397 - 5:45
  |   نظرات: بدون نظر
174 بازدید
نائب رئیس اتحادیه صنف قصابان استان یزد:

اجازه ورود دام از استان‌های دیگر به استان یزد داده نمی‌شود

نائب رئیس اتحادیه صنف قصابان استان یزد با اشاره به افزایش مجدد قیمت گوشت گفت: قیمت گوشت بز و نربز در استان هم اکنون هر کیلو 75 هزار تومان و گوشت گوساله هر کیلو 60 هزار تومان است.


به گزارش پایگاه خبری بفرو؛ به نقل از یزدرسا حسین حاجی‌زینلی با اشاره به افزایش مجدد قیمت گوشت گفت: قیمت گوشت بز و نربز هم اکنون هر کیلو 75 هزار تومان، گوشت گوساله هر کیلو 60 هزار تومان و گوشت شتر با قیمت هر کیلو 75 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

اجازه ورود دام از استان‌های دیگر به استان یزد داده نمی‌شود

وی با بیان اینکه صادرات دام و کمبود دام موجب افزایش قیمت گوشت شده، افزود: با توجه به افزایش قیمت گوشت، قدرت خرید مردم 50 درصد کاهش یافته است و آمار کشتار در استان از روزانه 2500 راس دام به تقریبا 1100 راس دام رسیده است.

نائب رئیس اتحادیه صنف قصابان استان یزد عنوان کرد: مشکل دیگری که در استان در زمینه گوشت به وجود آمده این است که با وجود اینکه صادرات دام آزاد است و موجب افزایش قیمت شده، اما متاسفانه اجازه ورود دام از استان‌های دیگر به استان یزد داده نمی‌شود و این واردات را قاچاق به حساب می‌آورند این در حالی است که برای جلوگیری از افزایش قیمت گوشت باید بستر واردات دام به استان فراهم شود و آن را آزاد کنند.

توزیع گوشت گرم وارداتی به میزان بسیار کم انجام می‌شود

حاجی زینلی با بیان اینکه توزیع گوشت گرم وارداتی در استان انجام نمی‌شود و یا میزان آن بسیار کم است، افزود: واردات گوشت گرم گوسفندی چنانچه به میزان زیاد وارد چرخه بازار شود و توزیع آن به طور مداوم انجام گیرد تاثیر زیادی بر قیمت گوشت دارد منتها باید این گوشت واقعا به دست مصرف کننده برسد و برای فروش آن حداقل کد ملی خریدار دریافت شود تا این گوشت وارد کافه‌ها و رستوران‌ها نشود.

وی با تاکید بر اینکه حداقل باید شرایط و بستر لازم برای واردات دام از شهرها و استان‌های دیگر به استان فراهم شود، تصریح کرد: متاسفانه مسئولان متولی امر وضعیت را به حال خود رها کرده‌اند و ضعیف عمل می‌کنند و عزم جدی برای مدیریت قیمت گوشت وجود ندارد.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات