جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۲
سرویس: سیاسی, عمومی
 |  26/ اردیبهشت/ 1393 - 1:34
  |   نظرات: بدون نظر
255 بازدید

آمریکا باید واقعیت هسته‌ای ایران را بپذیرد/ نقد باید منصفانه و صادقانه باشد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حاشیه‌پردازی‌هایی که موجب نگرانی یا سوء استفاده دشمن شود قاعدتا مضر است.

 محسن رضایی؛ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه چهارمین مجمع عمومی حزب اسلامی ایران زمین که صبح امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران حضور یافت و پیرامون دور جدید مذاکرات هسته‌ای که در وین در حال برگزاری است، اظهار داشت: این دوره مذاکرات جزء سخت‌ترین دوره‌های مذاکرات ایران و 5+1 بوده و قاعدتا آمریکایی‌ها بایستی تصمیم سختی بگیرند و واقعیت‌های هسته‌ای ایران را بپذیرند.

وی ادامه داد: ما در شرایط سختی قرار نداریم حتی گفته‌ایم که دنبال بمب اتم نیستیم و برای این کار هم همه نوع تضمینی را داده‌ایم. ما باز هم شفاف‌سازی را به طور کامل خواهیم داشت و این آمریکا‌یی‌ها هستند که باید تصمیمی سخت بگیرند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما به هیچ وجه از فناوری هسته‌ای عقب‌نشینی نمی‌کنیم، افزود: کسانی که در مذاکرات هسته‌ای هستند توجیه شده‌اند و براساس چهارچوب‌های نظام پیش می‌روند ما هم امیدواریم با موفقیت کامل برگردند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه ارزیابی شما از حاشیه پردازی‌ها و نقدهایی همچون “دلواپسان” چیست؟ گفت: نقد بسیار کار خوبی است اما بایستی چهارچوب‌های نقد را رعایت کرد و انصاف را در چهارچوب‌های نقد مدنظر قرار داد.

رضایی ادامه داد: اگر نقد مسیر خودش را طی کند می‌تواند کمک کننده مذاکره کنندگان باشد بنابراین هم حمایت و هم نقد می‌توانند جنبه کمک کننده داشته باشند.

رضایی تأکید کرد: حاشیه پردازیه‌هایی که موجب نگرانی یا سوء استفاده دشمن شود، قاعدتا مضر است.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا این همایش باعث سوء استفاده دشمن شد؟ بیان داشت: من تحلیل روشنی از این حرکت ندارم اما توصیه می‌کنم بر اساس نقد منصفانه حرکت کرده و سعی کنیم نکاتی را که به ذهن می‌رسد شجاعانه و صادقانه ابراز کنیم تا همه از آن استفاده کنند.

رضایی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه عضویت شما در جبهه ایستادگی چگونه است، آیا عضو هستید؟ گفت: من همیشه از این نوع احزاب حمایت کرده‌ام اما خودم مستقیما در این احزاب شرکت نداشتم.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات