شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۴
 |  22/ تیر/ 1399 - 6:44
  |   نظرات: بدون نظر
242 بازدید
عضو شورای شهر بفروئیه؛

آقای رئیس، افکار عمومی را توجیه کنید

فائزه خاکزار؛ لازم است، رئیس شورا و شهردار نسبت به ابهام در عملکرد پاسخگو باشند

به گزارش پایگاه خبری بفرو؛ فائزه خاکزار عضو شورای شهر بفروئیه در مصاحبه با پایگاه خبری بفرو از ارسال نامه‌ای به ریاست شورای شهر خبر داد؛

در این نامه از ریاست شورا و شهردار بفروئیه درخواست گردیده، تا در خصوص ابهامات به وجود آمده در زمینه ارائه گزارش عملکرد شورای شهر و شهرداری پاسخگو باشند.

لازم به ذکر است، گزارش مذکور توسط شورای شهر در دو برگ همزمان با افتتاح گلزار شهدای بفروئیه به‌صورت غیررسمی و بر اساس کلیات ارائه گردیده است؛

متن نامه عضو شورای شهر بفروئیه خطاب به ریاست شورا؛

ریاست محترم شورای اسلامی شهر بفروئیه
جناب آقای مهندس احمدی
با سلام

احتراماً اینجانب فائزه خاکزار بفروئی عضو شورای اسلامی شهر بفروئیه ضمن تشکر از زحمات حضرتعالی در گردآوری و انتشار عملکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر بفروئیه از خردادماه ۱۳۹۸ الی خردادماه ۱۳۹۹، با توجه به اینکه گزارش عملکرد مذکور باعث ایجاد ابهاماتی بین شهروندان شده است، خواهشمند است پاره‌ای از موارد که در صلاحیت پاسخگویی جنابعالی می‌باشد راسا پاسخ داده و همچنین مواردی که در حیطه پاسخگویی شهردار محترم می‌باشد از ایشان خواسته شود تا نسبت به ارسال پاسخ به شورای اسلامی شهر جهت توجیه افکار عمومی و اعضای شورای اسلامی شهر اقدام فرمایند.

۱- در پاره‌ای از موارد مشاهده و محرز گردیده که ماه‌ها قبل از ارسال درخواست مجوز شهرداری به شورای اسلامی شهر و طرح و تصویب موضوع در جلسات شورا، موارد مورد درخواست توسط شهرداری، از قبل انجام‌شده است و جلسات شورای شهر صرفاً به منظور آن بوده که به اقدامات شهرداری وجهه قانونی بخشیده شود که نمونه آن را می‌توان خرید وسایل پارکی و مبلمان شهری که خرید آن در بهمن‌ماه ۱۳۹۸ توسط شهرداری صورت گرفته ولی درخواست مجوز آن در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۹ در صحن شورای اسلامی موردبحث و تصویب قرار گرفت نام برد که دلیل توجیهی چنین اقداماتی چه می‌باشد.
۲- احداث و انجام فعالیت بر روی دومین پارک محله‌ای که در گزارش شهرداری و شورای اسلامی شهر آمده است و چندین ماه از شروع فعالیت آن می‌گذرد که موضوع اخیراً در صحن شورای اسلامی شهر مطرح گردیده و همچنین مالکیت و یا تولیت آن تاکنون محرز نگردیده و چگونه شهرداری بر روی زمینی در حال سرمایه‌گذاری می‌باشد که هیچ‌گونه مالکیتی نسبت به آن نداشته و دیگر اینکه که زمین مورد احداث موقوفه بوده و شهرداری بدون اقدامات قانونی جهت تملک در حال سرمایه‌گذاری بر روی آن می‌باشد که چنین اقداماتی نشان از ماشین امضا بودن اعضای شورای اسلامی شهر دارد.

۳- در مواردی نظیر مرمت و بهسازی گلزار شهدا با هزینه سیصد میلیون تومانی، و احداث تک باغچه‌های جاده پیر و خیابان یزدان و جداره سازی جاده پیر و جاده کمربندی و سایر موارد مذکور در گزارش عملکرد مبالغی غیرمعقول ذکرشده است لذا خواهان آن بوده تا جهت رفع چنین چالشی و توجیه افکار عمومی، از شهردار محترم خواسته شود تا آیتم‌های هزینه شده و ریز مبالغ هزینه کرد به تفکیک به شورای اسلامی شهر ارائه شود.

۴- در صورت عدم ارائه ریز هزینه کرد و ابهام پیشنهاد می‌شود از کانون کارشناسان دادگستری خواسته شود تا سه نفر از کارشناسان خبره آن کانون، با حضور نماینده‌ای از شهرداری و شورای اسلامی شهر، برآورد هزینه اقدامات و فعالیت‌های عمرانی صورت گرفته مذکور در گزارش عملکرد توسط شهرداری، انجام و تطابق داده شود.
۵- در اکثر پروژه‌های عمرانی مشاهده‌شده است که به صورت دستمزدی و درصدی با تأمین مصالح توسط شهرداری صورت می‌گیرد که این موضوع نه تنها برخلاف قانون بوده بلکه باعث آن شده تا استفاده بهینه از مصالح و ابزار نشده و هزینه‌های گزافی به شهر و شهرداری تحمیل گردد.

۶- دلیل احداث زمین فوتبال ساحلی بر روی ملکی موقوفه بدون اذن و اجازه اداره اوقاف و متولی که نهایتاً باعث تخریب اقدامات و فعالیت‌های عمرانی صورت گرفته شد چه بوده و توجیه قانونی آن چیست؟
۷- کمک و اعانات شهرداری به ادارات و دیگر دوایر غیر مرتبط با شهرداری نظیر شفته‌ریزی و زیرسازی مدرسه توحید و ……که خارج از حیطه قانونی و وظایف شهرداری می‌باشد چیست و هزینه چنین اقداماتی در کدام کد و ردیف بودجه و یا پروژه‌های عمرانی گنجانده خواهد شد.
۸- دیگر اینکه چرا اکثر تصمیم‌گیری‌ها و رسیدگی به درخواست مجوزهای شهرداری در جلسات فوق‌العاده شورای اسلامی شهر و بدون اعلان قبلی صورت می‌گیرد و لذا دلیل توجیهی امر چیست؟

۹- برگزاری اکثر جلسات اعضای شورا در شهرداری صورت می‌گیرد و سپس در صحن شورا مطرح می‌شود و بعضی از اعضای شورا در اکثر ساعات اداری در شهرداری حضور دارند که این امربر خلاف قانون بوده و حتی عصرها هم مراجعه به شهرداری دارند چندین مرتبه از دفتر امور شهری استانداری تذکر داده‌شده ولی متأسفانه ترتیب اثر داده نشده است.

همان‌گونه که مستحضرید بنده در اکثر جلساتی که موارد و دستور کار جلسه خارج از حیطه قانونی و مسائل مرتبط با شهر بوده و یا به‌موقع اطلاع‌رسانی در خصوص زمان تشکیل جلسه نشده است شرکت نکرده و تقاضامندم بر اساس قانون حداقل ۲۴ ساعت قبل از برگزاری جلسات، با مشخص بودن دستور کار جلسه و با حداکثر تعداد جلساتی که قانون‌گذار در ماه پیش‌بینی نموده است بنده را به عنوان عضوی از شورا مطلع نموده، در غیر این صورت عدم حضور بنده در جلسات بر اثر قصور جنابعالی در حیطه و وظایف قانونی‌تان می‌باشد.

در پایان از جنابعالی پوزش طلبیده، از بذل‌توجه و پاسخگویتان کمال تشکر و قدردانی را دارم.

فائزه خاکزار بفروئی

عضو شورای اسلامی شهر بفروئیه

رونوشت:
مدیرکل محترم دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد

مدیرکل محترم بازرسی و تخلفات اداری استانداری یزد

اداره کل بازرسی استان یزد

اعضای محترم شورای اسلامی شهر بفروئیه

حراست محترم استانداری یزد

فرماندار محترم شهرستان میبد

حراست محترم فرمانداری میبد

تصاویر نسخه اصلی نامه:


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات