شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۴
 |  8/ مهر/ 1393 - 8:54
  |   نظرات: بدون نظر
345 بازدید

نابودی زیرساخت‌های سوریه هدف ائتلاف ضدداعش/ برای پیش بینی انتخابات مجلس دهم زود است

نماینده مردم یزد و اشکذر و رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به اینکه پیش بینی انتخابات مجلس دهم کمی زود است گفت: به نظر می رسد تفاوت انتخابات دهم مجلس در رای مردم به « اشخاص است نه لیست ها».

محمدصالح جوکار”عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر ادعای دوباره امارات متحده عربی درباره جزایر سه‌گانه خلیج‌فارس، گفت: جزایر سه‌گانه بخشی از خاک ایران است و به هیچ‌وجه امکان جدایی آن وجود ندارد.

نماینده مردم یزد و اشکذر افزود: امارات هر از چند گاهی در خصوص این جزایر اظهارنظر می‌کند و تنها به دنبال ایجاد حاشیه و بر هم زدن نظم و آرامش منطقه است و تماما اهداف سیاسی و غیراصولی خود را دنبال می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با تأکید بر اینکه اسناد و مدارک بسیار معتبری مبنی بر ماکلیت ایران به مجامع بین‌المللی ارائه داده‌ایم، گفت: ایران در تمامی محکمه‌های بین‌المللی اسناد معتبر و بسیار مهمی را که برگرفته از تاریخ مستند کشور است ارائه داده، اما ادعای اماراتی‌ها اصلا مبنای تاریخی و حتی منطقی نداشته و صرفا به دنبال تحریک ایران و بر هم زدن آرامش هستند.

جوکار با بیان اینکه ایران باید برای آخرین بار بحث جزایر سه‌گانه را پایان دهد، خاطرنشان کرد: در سازمان ملل مستندات حقوقی و تاریخی خود را ارائه داده‌ایم و به دنبال صدور سندی از جانب سازمان ملل هستیم، اما باید سیاست‌خارجی ما با قوت و تلاش جدی برای همیشه پاسخی دندان‌شکن به اماراتی‌ها بدهد.

ائتلاف ضد داعش نابودی زیرساخت های سوریه را دنبال می کند

محمد صالح جوکار در رابطه با اقدامات آمریکا و ائتلاف ادعایی این کشور علیه تروریسم گفت: ظاهر حملات نشان می دهد که آنها با یک برنامه ریزی منسجم و هدفمند به دنبال آرامش ، صلح و ثبات منطقه هستند اما در واقع حملات ائتلاف تحت رهبری آمریکا اغلب به صورت کور انجام می گیرد که نمونه بارز آن هدف قرار گرفتن نیروهای ارتش عراق و تلفات آنها می باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره بمباران و انهدام پالایشگاه های نفت و بزرگترین تاسیسات گازی سوریه گفت: ائتلاف تحت رهبری آمریکا تاسیسات زیر بنایی سوریه را مورد حملاتی هدفمند قرار می دهند تا در واقع آینده این کشور و دولت بشار اسد را هدف گرفته باشند.

به گزارش یزد رسا،بامداد یکشنبه جنگنده های ائتلاف آمریکا و متحدانش، بزرگترین تاسیسات گازی سوریه را در استان دیرالزور در شرق این کشور ویران کردند.در حملات هوایی یکشنبه نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا، همچنین سه پالایشگاه نفتی موقت در استان الرقه سوریه آسیب دیده است؛ پالایشگاه‌های موقت که بر کامیون‌ها قرار گرفته اند می توانند روزانه حدود 200 هزار بشکه نفت خام را پالایش و سوخت و دیگر فرآورده های نفتی تولید کنند.

مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه گفت: پالایشگاهها هدف واقعی نیستند و دولت اسلامی را نیز تضعیف نمی کند چرا که این پالایشگاهها ارزش مالی برای آنها ندارند.رامی عبدالرحمن افزود: از بین بردن پالایشگاههای موقت موجب افزایش شدید بهای گازوئیل شده است و افزود به عنوان مثال بهای سوخت دیزل برای ساکنان استان شرقی حلب بیش از دو برابر افزایش یافته و از 9 هزار لیره سوریه به 21 هزار لیره رسیده است.

جوکار در رابطه با اظهارات اخیر رئیس جمهوری آمریکا در باره دست کم گرفتن خطر داعش گفت: اوباما برای فرار از پاسخ به افکار عمومی دست به فرار رو به جلو زده است. این که کاخ سفید مدعی شده است اطلاعات دقیق نداشته این یک دروغ فاحش است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با اشاره به مواضع اصولی جمهوری اسلامی برای مقابله با تروریسم تکفیری گفت: ایران از روز نخست آغاز جنگ داخلی سوریه اعلام کرده بود که دخالت هیای خارجی و اقدامات آمریکا این کشور را به بهشت تروریست های تکفیری تبدیل خواهد کرد اما دولت های متخاصم با دولت سوریه و بشار اسد به تسلیح و تجهیز تروریست ها ادامه دادند.

وی همچنین گفت: نهادهای اطلاعاتی اروپایی از مدت ها پیش نسبت به شکل گیری گروه منسجم تروریست های چند ملیتی تکفیری و حتی حضور پررنگ اتباع غربی هشدار داده بودند اما دولت های غربی همچنان بر طبل جنگ در سوریه نواختند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: تروریست های داعش به توانمندی های نظامی دست پیدا کرده است و تمرد آنها از برخی دستورات حامیان تروریسم تکفیری غرب را نگران تکرار داستان القاعده کرده است.

وی با تاکید بر نقش مثبت حمایت های ایران از دولت عراق گفت:‌آمریکایی ها می دانستند که داعش قصد تصرف بغداد و قتل عام مردم را دارد اما علی رغم تعهدنامه نظامی با دولت عراق از کمک نظامی امتناع کردند تا فجایع انسانی مختلفی در عراق به وقوع بپیوندد.

جوکار گفت: غربی ها امروز در فاز نهایی طرح داعش پس از بهره برداری از تروریست های تکفیری هستند و نوبت به مداخله به بهانه نابودی آنها رسیده است و به همین دلیل ائتلاف تحت رهبری آمریکا وارد خاک عراق و سوریه شده است تا اهداف دولت های حامی داعش را به شکلی متفاوت دنبال کنند؛ البته موضوع داعش شری است که دامن طراحان خود آنها را گرفته است و آنها بهای سنگینی همانند القاعده خواهند پرداخت.

پیش بینی انتخابات مجلس دهم کمی زود است
محدصالح جوکارعضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیش بینی کرد: در انتخابات آتی مجلس باز هم اصلاح طلبان به وحدت کامل برای دریافت رای اکثریت مردم نخواهند رسید و به نظر می رسد تفاوت انتخابات دهم مجلس در رای مردم به اشخاص و نه لیست ها باشد.

محمد صالح جوکار در خصوص احتمال به وحدت رسیدن و پیروزی اصلاح طلبان در مجلس آینده گفت: بعید است که اصلاح طلبان برای این منظور به وحدت برسند زیرا در حوزه سطح بندی و درجه بندی، درجات متفاوتی دارند.

وی افزود:وقتی که قرائت های متفاوت در سطح جامعه و در نزد مردم نمود پیدا می کند این وحدت حاصل نخواهد شد و شاید به صورت ظاهری و سوری این کار انجام شود ولی به صورت ریشه ای به هیچ عنوان به این مساله دست پیدا نخواهند کرد.

نماینده مردم یزد و اشکذر درمجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که اصلاح طلبان از طیف افراطی ترین تا کند ترین طبقه بندی می شوند،گفت:همین پراکندگی و تفاوت سطوح باعث می شود که دستیابی آن ها به وحدت بعید باشد.
وی ادامه داد: شاید افراد معتدلی نیز در بین این گروه وجود داشته باشند و یا جریاناتی که معتدل باشند به صحنه بیایند اما به علت احتمال ضعیف به وحدت رسیدن آن ها با جریانات افراطی اصلاح طلب، این گروه معتدل نیز کمترین اقبال مردمی را بدست خواهند آورد.

این نماینده مجلس نهم در مورد سرنوشت به وحدت رسیدن اصول گرایان برای انتخابات آتی مجلس با وجود تجارب ناموفق گذشته نیز گفت: در مورد اصول گرایان هم به همین شکل است. شاید اگر دربین اصول گرایان جریان دیگری رشد پیدا کند بتواند الگو هایی که به یکدیگر نزدیک هستند را ساماندهی کرده و یک مانیفستی ایجاد کند که که براساس آن مانیفست شاید بتوانند اقبال خوبی در میان مردم داشته باشند.

جوکار با تاکید بر این که مردم خودشان تصمیم می گیرند که چه کسی و چه طرز تفکری برای آنها می تواند موثر واقع شود تصریح کرد: به هر صورت نگاه مردم بر اساس مسایل کشور و منطقه ای که داریم بیشتر به این مطلب است که چه طور می شود کشور را در این شرایط نظام و انقلاب به سمتی سوق دادکه جایگاه عزتمندی انقلاب افزایش پیدا کند و در کنار آن نیز مشکلات اقتصادی کمتر شوند.

وی ادامه داد: من فکر می کنم که نگاه مردم مشخص می کند که چه کسی و یا چه جریانی به آن ها،کشور و انقلاب خدمت بهتر می کند و به همین دلیل هم کمتر موضوعات و گرایش های سیاسی درآن لحاظ می شود.

وی درخصوص شهرهای بزرگ و سرنوشت انتخابات در آن نیز گفت:البته شاید در شهر های بزرگ باز هم به صورت لیست بوده و تعداد کاندیدا هم زیاد باشند و شاید نیز مردم به لیست ها رای دهند، ولی در استان های کوچک و شهرستان ها من اینطور فکر نمی کنم.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات