چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۱
سرویس: میبد
 |  19/ اردیبهشت/ 1393 - 11:32
  |   نظرات: بدون نظر
293 بازدید

محکومیت ۴ جوان بسیجی میبدی به حبس بخاطر دستگیری سارق افغانی غیرمجاز

در پی دستگیری یک سارق افغانی توسط نیروهای بسیجی امر به معروف و نهی از منکر شهرستان میبد، دادسرای نظامی استان یزد این نیروهای بسیجی را به چهار ماه حبس تعلیقی محکوم کرد

.

به گزارش خبرنگار “میبدما”، سال گذشته یکی از اتباع افغانی حاضر در شهرستان میبد که ظاهرا مجوز اقامت هم نداشته و به صورت غیرمجاز در کشورمان تردد می‌نموده مبادرت به سرقت برخی از اموال یکی از اهالی شهرستان میبد می نماید.

گزارشات منتشر شده حاکی از آن است که متعاقب انجام این سرقت، فرد مالباخته به نیروی انتظامی شهرستان مراجعه می‌نماید اما پس از سپری شدن حدود سه ماه از این مراجعه، اقدام موثری از جانب آن نهاد در جهت دستگیری سارق افغانی صورت نمی‌گیرد.

با مشاهده این وضعیت، فرد مالباخته به نیروهای ستاد امر به معروف و نهی از منکر میبد متوسل می‌شود و نیروهای مذکور، ظرف مدت بسیار کوتاهی موفق می‌شوند سارق یادشده را شناسایی و دستگیر نمایند.

پس از آن دادیارشعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان میبد، بر حسب گزارش تنظیم شده توسط نیروی انتظامی علیه چهار تن از ضابطین امربه معروف و نهی از منکر میبد اعلام جرم نموده و پرونده این افراد به جرم توقیف غیر قانونی سارق افغانی به دادسرای نظامی یزد ارجاع شده و متاسفانه نهاد مذکور نیز رای به محکومیت این افراد به ۴ ماه حبس تعلیقی می دهد.

اگر چه نمی توان به ضرس قاطع ادعا نمود که در جریان این پرونده، نیروهای امر به معروف و نهی از منکر مرتکب هیچ تخلفی نشده اند اما مشخص است که این اتفاق به خاطر عملکرد نه چندان مطلوب برخی از ارگانهای انتظامی و نیز کم تجربگی نیروهای بسیجی رخ داده است .

در شرایطی که به برکت سوءتدبیر متولیان امر، هر روز خط تولید صنایع خرد و پایین دستی بیشتر و بیشتر می شود و به تبع آن نسبت جمعیتی کارگران غیربومی در حال تصاعد است و از این ناحیه ناامنی‌های متعددی گریبانگیر شهرمان شده است، چنین برخورد تند و جامدی با نیروهای ارزشی و دغدغه‌مندی که در خط مقدم مبارزه با فساد و تباهی هستند، مطمئنا سایر نیروها را به شدت دلسرد نموده و زمینه را برای مانور هر چه بیشتر اراذل و مجرمان فراهم می‌آورد.

به نظر می رسد شهادت شهید مظلوم -علی خلیلی- و محکومیت این چهار جوان بسیجی دو روی یک سکه اند و آن اهمال و بی تفاوتی مسئولین در حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر و عدم تصویب قوانین موثر در جهت حمایت از آنان و عدم تفسیر قوانین به نفع افرادی است که با انگیزه و آرمانی مقدس علم مبارزه با مفاسد را بلند می کنند.

امیدواریم این اقدام دادگاه میبد و دادسرای نظامی یزد به نحوی جبران شود تا بیش از این زمینه سرخوردگی جوانان متدین و دغدغه‌مند شهرستان، فراهم نشود.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات