پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۷
 |  29/ اردیبهشت/ 1393 - 10:22
  |   نظرات: بدون نظر
283 بازدید

روحانی برنامه‌های سفر به چین را تشریح کرد

رئیس‌ جمهور پیش از عزیمت به چین جهت شرکت در کنفرانس تعامل و اعتمادسازی آسیا (سیکا) برنامه‌های سفر سه روزه خود به این کشور را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌‌جمهور پیش از عزیمت به چین جهت شرکت در کنفرانس تعامل و اعتمادسازی آسیا (سیکا) برنامه‌های سفر سه روزه خود به این کشور را تشریح کرد. 
 
وی با اشاره به اینکه این سفر به دعوت رئیس‌جمهور چین برای شرکت در کنفرانس سیکا انجام می‌شود، گفت: حضور جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس برای ما اهمیت دارد چرا که روز به روز جایگاه کنفرانس‌های قاره‌ای و منطقه‌ای در جهان از لحاظ تأثیرگذاری بر صلح و ثبات منطقه و تعامل میان کشورها افزایش می‌یابد. 

رئیس‌‌جمهور با بیان اینکه دیدارهای دو جانبه و گفت‌وگو با مقامات جمهوری خلق چین در جهت گسترش روابط تهران – پکن از دیگر برنامه‌های سفر به این کشور خواهد بود، تصریح کرد: روابط با چین برای ما حائز اهمیت است چرا که سال‌هاست سمت و سوی روابط اقتصادی ایران به شرق از جمله به کشورهای هند، ژاپن و چین است. 

رئیس‌ جمهور روابط ایران با چین در بخش انرژی، صنایع و تکنولوژی را خوب ارزیابی کرد و خواستار گسترش هر چه بیشتر این روابط شد. 

دکتر روحانی با بیان اینکه چین یکی از اعضای ۱+۵ بوده و در راستای موضوع هسته‌ای ایران با این کشور در حال مذاکره هستیم، گفت: اجلاس سران سیکا با حضور ۲۲ کشور برگزار می‌‌شود که در جریان این اجلاس با سران دیگر کشورها نیز ملاقات‌ها و مذاکراتی خواهیم داشت.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات