جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۲
سرویس: سیاسی, عمومی
 |  26/ اردیبهشت/ 1393 - 1:35
  |   نظرات: بدون نظر
239 بازدید

دولت بداند “نقد” معبر تکامل است/ ضرورت تأسیس شبکه حزبی در رسانه ملی

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین گفت: دولت بداند “نقد” معبر تکامل است و فرهنگ نقد و نقدپذیری باید گسترش یابد.“سیدابوالقاسم رئوفیان” دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در نشست مجمع عمومی سالانه این حزب با اشاره به تشکیل حزب اسلامی ایران زمین در سال 87 گفت: این حزب در عمر 63 ماهه خود، دو دوره انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی و همچنین یک دوره انتخاباتی مجلس خبرگان رهبری و شورای شهر را تجربه کرده است.

وی افزود: حزب اسلامی ایران زمین با تشکل‌هایی که اهداف نزدیک به خودش دارند و در چهارچوب قانون با گرایش‌های مختلف فعالیت می‌کنند، در ارتباط است.

دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین با اشاره به اینکه این حزب در چند استان نمایندگی دارد، اضافه کرد: حزب اسلامی ایران زمین در حال تأسیس شعبه در استان‌های دیگر کشور است که این امر همکاری وزارت کشور را می‌طلبد.

رئوفیان اظهارداشت: حزب اسلامی ایران زمین ،حزب را معبد و فعالیت‌های حزبی را عبادت می‌داند و بر همین اساس در مرام‌ نامه و اهداف و برنامه‌های این حزب در ماده 4 اساس‌نامه بیان کرده است.

وی تصریح کرد: حزب اسلامی ایران زمین در مسائل سیاسی از یک جانبه‌نگری و نگرش قشری دوری کرده و به اهل مشورت توجه ویژه‌ای دارد.

دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین ابراز داشت: این حزب تلاش می‌کند از گرایشات افراطی پرهیز کرده و در بعد مسائل نظامی، اقتصادی و اجتماعی رویکرد خدامحوری و انسان دوستی را پیشه کند که امیدواریم خداوند ما را در تحقق اهداف این حزب یاری کند.

رئوفیان درباره انتظار احزاب از حاکمیت و دولت گفت: از دولت می‌خواهیم تا زمینه بهره‌مندی احزاب از تمامی حقوق خود را طبق اصل 26 قانون اساسی فراهم کند تا جایی که احزاب بتوانند با هرچیزی غیر از مسائلی که مخالف منافع نظام است مخالفت کند.

وی افزود: دولت بر این باور باشد که احزاب رکن سوم دموکراسی هستند و می‌توانند همچون دیده‌بان‌ها کار حاکمیت را رصد کنند و دولت می‌تواند احزاب را امین دانسته و با آنها مشاوره کند.

دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین با بیان اینکه احزاب می‌توانند در مسائل سیاسی مشاوران صدیق و دلسوزی باشند، گفت: دولت بداند نقد معبر تکامل است و فرهنگ نقد و نقدپذیری باید گسترش یابد که از دولت می‌خواهیم با نماینده‌های احزاب در استان‌ها برخورد مناسب داشته باشند.

رئوفیان با تأکید بر اینکه از دولت می‌خواهیم زمینه را برای فعالیت خانه احزاب فراهم کنند، گفت: دولت باید از ادامه فعالیت‌های فصلی و موسمی جلوگیری کرده و به فعالیت‌های انتخاباتی احزاب میدان دهد و بودجه‌ای را به احزاب اختصاص دهند تا به رانت روی نیاورند.

وی تصریح کرد: دولت تشکیل پارلمان حزبی را که پیشنهاد دکتر روحانی بود جدی بگیرند و همان‌طور که وزیر کشور وعده داد اصل حمایت احزاب مبنای کار ماست حمایت‌های حقوقی و قضایی را ایجاد کنند.

دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین تصریح کرد: وزیر کشور در اولین نشستی که با احزاب در 5 ماه گذشته در وزارت کشور داشتند وعده‌هایی را دادند که تاکنون اجرای هیچ کدام از آنها مشاهده نشده است.

رئوفیان با اشاره به اینکه خواستار تأسیس شبکه حزبی در رسانه ملی هستیم تا فرهنگ حزبی در جامعه نهادینه شود  و با رویکرد حزب اسلامی و فرهنگی، مردم سالاری دینی تأثیرگذار باشد.

این خبر در حال تکمیل است…


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات