جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۲
 |  24/ اسفند/ 1394 - 10:22
  |   نظرات: بدون نظر
575 بازدید
روایت رئیس سازمان صداوسیما از بی‌مهری دولت نسبت به رسانه ملی

گروگانگیری بودجه صداوسیما

محمد سرافراز، رئیس سازمان صداوسیما از رفتار عجیب دولت روحانی در تعامل با صداوسیما و نیز فشار مستقیم این دولت به رسانه ملی می‌گوید.

به گزارش پایگاه خبری بفرو در روزهایی که سخنگوی دولت روحانی موج جدیدی را علیه صداوسیما به راه انداخته است، محمد سرافراز از گرو گرفته شدن بودجه صداوسیما در مقابل برخی مطالبات و خرده‌فرمایش‌های همایونی گفته است. به گزارش «وطن امروز»، او می‌گوید در مقایسه با دولت قبل، صداوسیما مدت زمان بیشتری آنتن را در اختیار دولت روحانی قرار داده است اما بازهم نه‌تنها بودجه سازمان را نمی‌دهند بلکه اظهارات غیرمنصفانه‌ای نیز علیه رسانه ملی مطرح می‌کنند.

سرافراز دیروز در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما در این‌باره گفت: معمولا دولت‌ها گمان می‌کنند رسانه ملی یک مجموعه جدا و مستقل از آنهاست که نیازهای دولت‌ها را به شکل واقعی و مطلوب برآورده نمی‌کند، البته این نگرش و مواجهه دولت با رسانه ملی، همواره افت و خیزهایی داشته و به یک شکل واحد نبوده است.

وی گفت: در بیش از 20سالی که در سازمان صداوسیما مشغول هستم، 4 رئیس‌جمهور را درک و تجربه کردم و در واقع با 4 نوع دولت سروکار داشتم اما به نظرم دولت فعلی، هم توقعاتش از صداوسیما نسبت به دولت‌های قبلی بیشتر است و هم نگاهش به بودجه سازمان، انقباضی و محدود‌تر از دولت‌های قبلی است. سرافراز گفت: از همان روزهای اولی که مسؤولیت سازمان را به عهده گرفتم، سعی کردم به دلیل مصالح نظام با دولت همراهی و کمک کنیم که وظایفش را به درستی انجام دهد.

وی اظهار داشت: رسانه ملی در این زمینه تلاش بسیار زیادی کرد و موفقیت‌های خوبی هم کسب کرد، حتی در دوره جدید تلاش شد حجم بالایی از برنامه‌های زنده برای بازتاب عملکرد دولت طراحی و اختصاص یابد و حتی برای کسانی مثل سخنگوی دولت، تریبون زنده هم فراهم شد که اینها در گذشته سابقه نداشته است.  رئیس سازمان صداوسیما گفت: مثلا اگر آمار سال 94 را با سال‌های قبل از آن مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم در این دوره، سازمان امکان و فرصت تریبون بیشتری به رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت داده است اما مشاهده می‌شود هرچقدر که رسانه ملی‌، زمان و تریبون بیشتری در اختیار دولت قرار می‌دهد برخی اعضای هیأت دولت توقعات بیشتری از رسانه ملی را مطرح می‌کنند و بعضا به‌گونه‌ای رفتار می‌شود که گویی بودجه صداوسیما در گرو آنهاست که این روش درستی نیست و فشار زیادی را به صداوسیما وارد کرده است.

  سرافراز در ادامه گفت: دلیل  دیگر به‌خاطر کمک‌هایی بود که از سوی دولت قبل به صداوسیما می‌شد که در بودجه صداوسیما منظور نمی‌شد، دولت فعلی هم قول داد برای سال آینده، بودجه صداوسیما را واقعی ببیند که متاسفانه این کار را نکرد و این 2 دلیل عمده است که موجب فشار مالی بر سازمان صداوسیما شد.

سرافراز درباره فشارهای عجیب به صداوسیما، به مورد برجام اشاره کرد و گفت: عمده انتقاد‌های مطرح شده در صداوسیما درباره دیدگاه‌ها و مواضعی بود که از سوی طرف غربی و آمریکایی اعلام می‌شد. منتقدان ما اصرار داشتند فقط حرف‌ها و مواضع تیم مذاکره‌کننده پخش شود و به هیچ‌وجه حرف منتقدان غربی و داخلی پخش نشود.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات