سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲:۱۱
 |  13/ بهمن/ 1396 - 3:03
  |   نظرات: بدون نظر
260 بازدید

کیفیت آرد موجود در استان یزد و شهرستان میبد، باید بهتر شود !!!

دکتر حفیظی رئیس شبکه بهداشت شهرستان میبد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری بفرو؛ دلیل جریمه نانوایان در شهرستان میبد و شهر بفروئیه افزودن بیش‌ازحد مجاز نمک به نان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بفرو؛ دکتر مهدی حفیظی رئیس شبکه بهداشت شهرستان میبد، در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری بفروئیه دلیل جریمه نانوایان در شهرستان میبد و شهر بفروئیه، افزودن نمک به مقدار بیش‌ازحد مجاز به نان اعلام نمود.

حفیظی در ادامه خاطرنشان کرد، بر اساس ابلاغیه فعلی باید به ازای صد کیلوگرم آرد میزان یک درصد یا یک کیلوگرم نمک به آرد افزود شود، اما به دلیل عدم کیفیت مناسب آرد ما ابلاغیه فعلی را اجرا نکردیم و دستور عمل قبل یعنی به ازای صد کیلوگرم آرد دو درصد یا دو کیلوگرم نمک را اجرا می‌نماییم، اما مجدد شاهد عدم رعایت همین مقدار نیز از سوی برخی نانوایان هستیم، که جهت حفظ سلامت جامعه ما را ملزم به برخورد با متخلفین نموده است.

حفیظی در مورد راه حل بیان داشت؛ در حال حاضر در شهر بفروئیه نانوایانی هستند که با هوادهی به آرد و همچنین آماده‌سازی چند ساعت زودتر خمیر خود توانستند مقدار مجاز نمک را رعایت نمایند و نان باکیفیت را به مردم عرضه می‌نمایند.

از سوی دیگر دلیل مشکلات نانوایان استفاده از آرد داغ است و در صورت انجام برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از مخازن مناسب می‌توان با استراحت دادن به آرد یا به‌ اصطلاح استفاده از آرد خوابیده بتوان برخی مشکلات دیگر را نیز برطرف کرد.

در پایان نیز رئیس شبکه بهداشت شهرستان میبد، ابراز امیدواری کرد با پیگیری‌های فرماندار میبد و سایر مسئولین در حوزه آرد و غله بتوان، آردی باکیفیت بهتر همانند برخی دیگر از استان‌های کشور در اختیار نانوایان شهرستان میبد و شهر بفروئیه قرارداد و به این صورت دغدغه نانوایان نیز تا حدی برطرف شود.

“حال باید منتظر ماند، تا با پیگیری‌های بخشدار بفروئیه، شاهد ورود آرد باکیفیت مناسب به شهر بفروئیه باشیم”

ارتباط با ما؛

https://t.me/bafrooadmin


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات