جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۰
 |  8/ اسفند/ 1393 - 8:36
  |   نظرات: بدون نظر
289 بازدید

«کاهش و مهار تورم» باید خود را بر سر سفره مردم نشان دهد

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به وضعیت معیشتی مردم و آمارهای اعلامی از تورم گفت: کاهش و مهار تورم باید بر سر سفره‌های مردم خود را نشان دهد و به بیان نیست و نمی توان تنها به آمارها بسنده کرد.

حجت الاسلام سید محمد کاظم مدرسی در خطبه های نماز جمعه این هفته در میان نمازگزاران روستای محمد آباد با اشاره به نهمین رزمایش پیامبر اعظم(ص) سپاه پاسداران اظهار کرد: این رزمایش پیام‌های روشنی را برای دوستان و دشمنان ما داشت و دستاوردهای عظیمی را هم برای ما و هم برای جهانیان آشکار کرد و امیدواریم خداوند به برکت این همت و تلاش، امنیت اسلامی را بیش از پیش و مستحکمتر برای ایران اسلامی به وجود آورد.

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به قم و دیدار با مردم؛ نخبگان و مراجع تقلید گفت: در این دیدار مراجع تقلید ضمن تقیر و تشکر از خدمات روحانی در زمینه مهار تورم شدید و خدمات سلامت وبهداشت سلامت به وی تذکراتی را دادند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه مرجعیت به دنبال مطالبات دینی و مردمی هستند و آنچه تذکر می‌دهند باید مورد توجه دولتمردان قرار گیرد، ادامه داد: مراجع خواستار  توجه بیشتر دولت به دین و فرهنگ نسبت به آنچه که امروز وجود دارد شدند.

استاد برجسته حوزه علمیه همچنین به تذکر مراجع تقلید به دولت در رابطه با مذاکرات هسته ای اشاره و خاطر نشان کرد: فرهنگی که ما از گذشته داشتیم فرهنگ مقاومت نامیده می‌شود که برگرفته از آیات قرآن و سیره ائمه اطهار(ع) است.

حجت الاسلام مدرسی با اشاره به وضعیت معیشتی مردم و آمارهای اعلامی از تورم تصریح کرد: با همه کنترلی که دولت انجام داده است، برخلاف آمارهایی که از تورم ارائه می‌شود میوه‌ها گران و افزایش قیمت در اجناس مشاهده می‌شود.

وی تأکید کرد:  کاهش و مهار تورم باید بر سر سفره‌های مردم خود را نشان دهد و به بیان نیست و نمی توان تنها به آمارها بسنده کرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: قدرت خرید مردم کاهش یافته و تأمین مایحتاج زندگی برای طبقه میانی و پایین‌تر از آن با مشکل مواجه شده است که دولت باید به این امور توجه لازم را داشته باشد.

حجت الاسلام مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید تربیت فرزندان مورد توجه جدی قرار گیرد، خاطر نشان کرد: نباید تصور کرد فرزند کمتر لازمه تربیت بهتر آن است بلکه داشتن فرزندان بیشتر موجب تربیت جمعی و راحت‌تر آنها می‌شودو فرزندان در کنار یکدیگر خود عامل تربیت هم هستند.

این خطیب برجسته استان با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه، ضمن تسلیت شهادت فاطمه الزهرا(س) گفت: چیزهایی که برای انسان محبوب است نشاندهنده شخصیت او نیز هست و برای حضرت فاطمه(س) تلاوت قرآن، نگاه به چهره پیامبر(ص) و انفاق در راه خدا محبوب است که نشانه ارتباط ایشان با خدا، خانواده و خلق خدا است.

وی جلا گرفتن قلب،  ایجاد معنویت و آرامش،  توسعه رزق و روزی و نزول برکات الهی را از جمله آثار قرآن نام برد و ادامه داد:  خانه ای که در آن قرآن تلاوت نشود  برکت آن کم می شود، فرشتگان از این خانه و خانواده فرار می کنند و شیطان در آن حاضر می شود.

منبع یزد آوا


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات