جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۹
 |  24/ تیر/ 1393 - 2:15
  |   نظرات: بدون نظر
286 بازدید

نماینده حماس در تهران: دشمن را مرعوب کرده‌ایم/آزادی فلسطین با وحدت امت اسلامی/مقابله حماس با جریان‌های تکفیری در غزه

افطار مشترک برادران شیعه و سنی به همت اتحادیه بین‌المللی امت واحده در مسجد دانشگاه تهران و با حضور نمایندگان جمعیت دعوت و اصلاح اهل‌سنت ایران و جریان‌های مقاومت فلسطینی حماس و جهاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی فارس، شب گذشته افطار مشترک برادران شیعه و سنی به همت اتحادیه بین‌المللی امت واحده در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد.

در این مراسم که نمایندگان گروه‌های مقاومت فلسطینی در ایران حضور داشتند، خالد قدومی نماینده جنبش اسلامی حماس، در سخنانی با بیان اینکه مقاومت یکی از اهداف محوری‌اش وحدت است، به تهاجم اخیر رژیم صهیونیستی به غزه اشاره کرد و گفت: امروز توانسته‌ایم با همکاری برادران خودمان در جهاد اسلامی ضربات دردناکی را به صهیونیست‌ها وارد کنیم.

وی با بیان اینکه هر عملیات نظامی اهدافی دارد، افزود: این اولین بار است که صهیونیست‌ها اهداف عملیات نظامی خود علیه غزه را اعلام نکردند.

نماینده حماس در تهران با اشاره به صحنه نبرد در غزه تصریح کرد: امروز در اطراف فلسطین وضعیت ناثباتی حاکم است و کشورهای عربی به وضعیت داخلی خودشان مشغول هستند و از طرف دیگر رژیم صهیونیستی دچار چالش‌های متعددی بود.

وی افزود: از یک طرف شاهد اعتصاب اسرای فلسطینی بودیم که رژیم صهیونیستی برای آن چاره‌ای پیدا نکرده بود و از طرف دیگر چشم‌انداز روشنی از سازش دیده نمی‌شد و در مقابل گروه‌های فلسطینی توانسته بودند به آشتی ملی برسند و در کنار همه اینها شاهد ناکامی امنیتی رژیم صهیونیستی بود و همه اینها موجب شد که نتانیاهو فکر کند برای خروج از بحران باید آن را به بیرون از این رژیم صادر کند و جای ضعیف‌تر از غزه نمی‌شناخت.

* قدومی: توانسته‌ایم دشمن را مرعوب کنیم

خالد قدومی با اشاره به دستآوردهای مقاومت، گفت: نتانیاهو این توهم را داشت که می‌تواند ضربه بزند و بدون پاسخ باز گردد اما باید از دو معیار به این حملات نگاه کرد. اولا توان حمله‌کننده و دوما بازدارندگی طرف مقابل.

وی با بیان اینکه مقاومت فلسطین از تکنولوژی نظامی رژیم صهیونیستی برخوردار نیست، افزود: اما نیروهای نظامی و قدرت نظامی همیشه تعیین‌کننده نبوده بلکه این بازدارندگی است که تعیین‌کننده است.

نماینده حماس در تهران با اشاره به آیه قرآنی و اعدولهم مااستعطتم من قوه تاکید کرد: خداوند در این آیه میزان توانایی بازدارندگی را در مرعوب کردن دشمن عنوان کرده و امروز مقاومت توانسته است در ابعاد سیاسی، نظامی و اطلاعاتی دشمن را مرعوب کند.

وی به نمونه‌هایی از مرعوب شدن دشمن صهیونیستی اشاره کرد و افزود: امروز موشک‌های مقاومت بر سر سرکردگان رژیم صهیونیستی، پایگاه‌های نظامی این رژیم، مجلس آنها و نیروگاه هسته‌ای دیمونا است و این وعده الهی است که انسان‌های پایدار را نصرت دهد.

خالد قدومی با بیان اینکه قاعده قرآنی کم‌من فئه قلیله غلبت فئه کثیرة تاکید کرد: مسلمانان در هیچ مقطع تاریخی اکثریت نبوده که پیروز شده است.

وی به دیگر دستاوردهای مقاومت اسلامی در فلسطین اشاره کرد و افزود: امروز شاهد عملیات نیروی هوایی مقاومت بودیم و گردان‌های قسام چند فروند هواپیمای بدون سرنشین را به ماموریت اعزام کردند که بجز دو فروند از آنها بقیه سالم به پایگاه‌های خود بازگشتند.

قدومی ادامه داد: رژیم صهیونیستی برای هدف قرار دادن آن دو هواپیمای بدون سرنشین از موشک بالستیک که میلیون‌ها دلار هزینه دارد، استفاده کرد درحالی که ما این هواپیماها را در حیاط خلوت خانه‌های خود ساخته بودیم و این نشانه قدرت ما در مرعوب ساختن دشمن است.

* قدومی: اسرائیل چند دقیقه مهلت می‌دهد ما یک ساعت مهلت دادیم و تل‌آویو به هم ریخت

نماینده حماس در تهران به موفقیت مقاومت فلسطینی در جنگ سایبری نیز اشاره کرد و گفت: مبارزان جنگ سایبری در حماس توانستند با رخنه در شبکه 2 رژیم صهیونیستی پیام خود را منتشر کنند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی چند دقیقه قبل از حمله به خانه‌های مردم در غزه به آنها مهلت می‌دهد اما مقاومت یک ساعت به مردم تلاویو مهلت داد و دیدیم که در این مهلت به یک ساعته چه اتفاقاتی افتاد و شاهد تصادف، دعواهای شخصی و آتش‌سوزی در تلاویو بودیم و همه اینها به علت ترس از حمله بود و در این حمله که 12 تا 15 دقیقه طول کشید، گنبد آهنین نتوانست موفق باشد و موشک‌ها بجز چند مورد به اهداف خود اصابت کردند.

خالد قدومی در ادامه سخنان خود به وضعیت مردم در غزه اشاره کرد و گفت: مردم غزه در وضعیت خوبی بسر نمی‌برند و 8 ماه است که کارمندان غزه حقوق دریافت نکرده‌اند و معبر رفح توسط دولت مصر بسته شده و 7 معبر دیگر با رژیم صهیونیستی نیز بسته است و برادرانمان در رام‌الله نیز کم گذاشتند تا رسانه‌های غربی نیز به مقاومت انگ تروریسم زدند.

* قدومی: فلسطین بدون وحدت امت اسلامی آزاد نمی‌شود

وی افزود: با همه این احوال برادرانتان در مقاومت اسلامی استوارند تا پیروزی را رقم بزنند، اما فلسطین بدون همیاری امت اسلامی آزاد نمی‌شود. در حالی که می‌بینیم امت اسلامی در تفرقه بسر می‌برد و کشمکش‌های مذهبی به جان آن افتاده است و محافلی چون این محفل که اهل سنت و شیعه در کنار هم قرار گرفته‌اند، امیدوارکننده برای یک مسیر درست پیروزی در غزه است.

نماینده حماس در تهران در ادامه سخنان خود، در پاسخ به سؤالی درباره همکاری‌‌های جنبش حماس با جریان‌های تکفیری و داعش گفت:‌اولا نصیحت من به همه دوستان این است که الان وقت فتنه نیست، بلکه وقت وحدت است.

وی افزود: یکی از سایت‌های خبری در ایران عکسی منتشر کرده بود که جنازه‌ای از خانه اسماعیل هنیه خارج شده و پرچم داعش در آن تصویر بود و عنوان شده بود که حماس با اسرائیل هماهنگی دارد تا تجهیزات نظامی به داعش در عراق ارسال شود.

* جریان مقابله حماس با جریان‌های تکفیری در غزه

قدومی ادامه داد: اولا این چه منطقی است که حماس با دشمنش اسرائیل همکاری داشته باشد، ثانیا اگر آن عکس را بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که شیطنت کامپیوتری در بین بوده است.

نماینده حماس در تهران به مقابله این جنبش با جریان‌های تکفیری در غزه در سال‌های 2009 و 2010 اشاره کرد و گفت: فردی به نام عبداللطیف موسی پزشک برجسته‌ای بود که مدتی به عربستان رفت و بعد به مصر رفت و در آنجا با محمد دحلان همکاری کرد و جالب است که این فرد که یک سلفی متدین بود با فرد فاسدی چون محمد دحلان همراه شد.

وی افزود:  نقشه کشیدند و او را وارد غزه کردند و فعالیت‌های او در یک مسجد آغاز شد. حماس به آنها گفت‌وگو کرد، اما در روز دوم گفت‌وگوها دیدیم که اسلحه وارد مسجد آنها شد و آنها اعلام خلافت کردند.

قدومی ادامه داد: آنها برای گفت‌وگو شیخ جبرئیل جوان خوش‌نام گردان‌های قسام را انتخاب کردند که مقبولیت مردمی داشت، اما او را نیز به محض ورود به مسجد ترور کردند. پس از آن بود که اوضاع از دست خارج شد و حماس آن گروه سلفی را سرکوب کرد.

نماینده حماس در تهران با بیان اینکه جنبش حماس جنبشی میانه‌رو و در تضاد با تکفیری‌هاست، تصریح کرد: این جنبش هرگز با داعش و القاعده همکاری نمی‌تواند داشته باشد، چرا که از لحاظ فکری آنها سطحی هستند.

وی افزود: البته آنها فرزندان امت اسلامی و فرزندان فلسطین و جهان عرب هستند و نمی‌توانیم با آنها چون آمریکا برخورد کنیم.

قدومی ادامه داد: در جنگ 22 روزه آنها به این بهانه که دو طرف نبرد کافر هستند، حاضر نشدند با ما همراهی کنند، اما در اقدام عجیبی که علیه صهیونیست‌ها انجام داده بودند، نیروهای گردان قسام از آنها حمایت کرد.

نماینده حماس در تهران در پایان عنوان کرد: در حماس و جهاد اسلامی فلسطین همه وحدوی هستند و ما نمی‌توانیم وارد جنگ‌های مذهبی شویم چرا که این مرگ ما را رقم می‌زند.

در ادامه این مراسم سید سلیم غفوری دبیر اتحادیه امت واحده در سخنانی گفت:‌متاسفانه وضعیت موجود در امت اسلامی به حدی رسیده است که جنبش حماس باید اثبات کند که با تکفیری‌ها نیست و این عمق مصیبت را نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر ضرورت دور کردن جریان‌های تندروی شیعه و سنی افزود: این یک هشدار برای ما است که دغدغه وحدت داریم که هوشیار باشیم و شناخت کافی از وضعیت کنونی جهان اسلام داشته باشیم.

دبیر اتحادیه امت واحده تصریح کرد: چندی پیش مقام معظم رهبری در سخنانی تاکید کردند که دشمن اصلی آمریکا و اسرائیل است، حتی اگر این روزها درگیر با تکفیری‌ها باشیم.

* نماینده جمعیت دعوت و اصلاح: همانگونه که اهل‌سنت باید تندروها را محدود کنند برادران شیعه نیز این رسالت را بر دوش دارند

در ادامه این مراسم دکتر فلاحی نماینده جمعیت دعوت و اصلاح که گروهی سنی مذهب و فعال در ایران است، در سخنانی گفت: ما در جمعیت دعوت و اصلاح به عنوان یک گروه میانه‌رو و متصل به بیداری اسلامی و با تفکر مستقل در ایران زندگی می‌کنیم و معتقدیم که نباید اقلیت تندروی شیعه و سنی نمایندگی فکری ما را داشته باشد.

وی افزود: این اقلیت‌های تندرو از یک طرف سیمای نورانی اسلام را بد جلوه داده‌اند و از طرف دیگر بین مسلمانان تفرقه ایجاد کردند و ما باید در اصلاح این دو امر بکوشیم.

فلاحی با بیان اینکه وحدت یک ایده‌آل است، تصریح کرد: برای رسیدن به این مطلوب راهکار این است که تفکر دگرپذیری و فرهنگ گفت‌وگو و طبیعت اختلاف را بپذیریم.

وی با بیان اینکه باید با هم باشیم نه مثل هم افزود: اگر این اصول را قبول کنیم، دچار مشکل می‌شویم، اگر قبول نکنیم که اختلاف طبیعی است، از لحاظ نظری با سنت الهی مخالفت کرده و در عمل شاهد نوعی نگاه و رویه کاری می‌شویم که نباید به آنها توجه کنیم.

نماینده جمعیت دعوت و اصلاح با بیان اینکه اگر فرهنگ گفت‌وگو و دگرپذیری را قبول نداشته باشیم کاری از پیش نمی‌رود، تاکید کرد: اگر اهل سنت موظف است افراط‌گرایی را نقد و محدود سازد برادران شیعه ما نیز همین رسالت را برعهده دارند.

وی با انتقاد از برخی نبش تاریخی که فایده‌ای ندارد، افزود: تدوین منشور حقوق اقلیت‌های مذهبی در جهان اسلام می‌تواند چالش‌های وحدت را کم کند.

فلاحی بر التزام به ملزومات آزادی بیان و عقیده تاکید کرد و گفت: اینگونه نباید باشد که اهل تشیع اهل سنت را تعریف کند و اهل سنت، اهل تشیع را.

وی افزود: داعش اهل سنت نیست، اما همه اهل سنت عراق را نباید با یک چوب راند که اگر از اهل سنت عراق حمایت کنیم، موفق خواهیم بود.

در ادامه این مراسم ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در سخنان کوتاهی گفت: جمع وحدوی امشب بر خط قرآن، پیامبر اسلام و امام خمینی(ره) است که از امت اسلامی می‌خواست در روز قدس به عنوان ید واحده در کنار هم باشند.

وی با بیان اینکه هر چه باعث تفرقه می‌شود، از اسلام نیست، افزود: در مورد فلسطین ما گروه‌های مقاومت همدل و متحد هستیم و پیروزی‌هایی که رقم می‌خورد را همگان شاهد هستیم.

ابوشریف به مسئله عراق نیز اشاره کرد و گفت: 5 سال در عراق زندگی می‌کردم و آنجا دانشجو بودم استادی از اهالی فلوجه داشتیم که از اهل سنت بود و شعری داشت که می‌گفت من سنی هستم تو شیعه اما دو روح هستیم در یک بدن. او سلفی بود اما برای وحدت بسیار حرکت کرد.

– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930424000548#sthash.ef47dLYv.dpuf


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات