سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۷:۱۸
 |  30/ بهمن/ 1394 - 6:26
  |   نظرات: يك نظر
605 بازدید

مواضع کاندیداهای شاخص میبد و تفت درباره احمدی‌نژاد و دولت سابق

در این راستا به نظر میرسد نظرات کاندیداهای شاخص حاضر در انتخابات میبد و تفت درباره عملکرد رئیس جمهور و دولت سابق شنیدنی باشد؛ چه آنکه اکثر آنان در دولت فعلی از سمتهای خود برکنار شده اند.

یکی از تاکتیکهایی که پس از روی کارآمدن دولت جدید، از سوی دولتمردان به کار گرفته شد تا اقبال عمومی ایجاد شده در انتخابات ۹۲ را حفظ کنند، سیاهنمایی بی سابقه از عملکرد دولت قبل بود تا از این رهگذر بی برنامگی و رکود دولت یازدهم به نوعی توجیه شود.

به گزارش پایگاه خبری بفرو به نقل از میبدما، اگرچه این ترفند به خاطر کثرت استعمال آن دیگر ظرفیت اقناعی خود را از دست داده اما با سپری شدن دو سال و نیم از دوره چهار ساله ریاست جمهوری حسن روحانی، برخی دولتمردان وی صراحتا میگویند که همچنان مشغول آواربرداری از زلزله دولت قبل هستند!

در این راستا به نظر میرسد نظرات کاندیداهای شاخص حاضر در انتخابات میبد و تفت درباره عملکرد رئیس جمهور و دولت سابق شنیدنی باشد؛ چه آنکه اکثر آنان در دولت فعلی از سمتهای خود برکنار شده اند.

یکی از این کاندیداها دکتر کمال دهقانی فیروزآبادی است. دکتر دهقانی در دولت احمدی نژاد، سمتهایی چون رئیس منطقه آزاد انزلی و معاونت سیاسی امنیتی استانداری فارس را برعهده داشته و قبل از آن هنگامیکه احمدی نژاد، شهردار تهران بود، او در کسوت قائم مقام شهردار منطقه ۷ تهران، خدمت میکرد.

وی در ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ در گردهمایی فرمانداران و بخشداران استان فارس، انجام سفرهای استانی و درک صحیح مشکلات هر منطقه را از جمله ویژگی های متمایز دولت نهم و دهم دانست و اضافه کرد: دغدغه مدیریت ارشد فارس اجرایی شدن کامل مصوبات سفرهای هیات دولت به فارس است ودولت خدمتگزار نیز به برکت حمایت های رهبرمعظم انقلاب و مشارکت مردمی از سد تحریم های بین المللی برای رسیدن به اهداف والای خود گذشته است.

-007dfd8e-c14a410-Copy-284x400

 

در ۲۹ آبان ۱۳۹۰ و در مراسم معارفه فرماندار کازرون نیز دکتر دهقانی میگوید: دولت‌های نهم و دهم خدمات بسیاری را به کشور کرده و با تمسک به ولایت کارهایی را که ‌باید بود در هشت سال انجام می‌داد، طی سه سال صورت داده است.

همچنین دکتر دهقانی در ۲۷ تیر ۹۱ و در همایش «وحدت و انسجام ملی جوانان ایرانی» که به صورت هماهنگ توسط دولت در سراسر کشور برگزار شد میگوید: اگرچه روسای جمهوری قبل از احمدی‌نژاد نیز زحمت کشیده‌اند اما او بود که به تمام استان‌ها و شهرستان‌ها سه بار سفر کرد و خود به همراه هیئت دولت به میان مردم رفت تا به وضوح صدای خواسته‌های آنان را بشنود.

وی افزود: در دوران احمدی‌نژاد نامه‌هایی خوانده شد که باید گوش شنوایی می‌یافت و تصمیماتی گرفته شد که منشا عمران و آبادانی فراوان در کشور شد.

وی خاطرنشان کرد: احمدی‌نژاد جوانان را وارد عرصه کار کرد و در شرایطی که از مدیران پس از بازنشستگی نیز استفاده می‌کردند، در دولت نهم و دهم بسیاری از مدیران جوان شدند و نیروی تحول و جوانی وارد عرصه مدیریتی کشور شد.

127945bf83bc003d-Copy-500x385

 

او در تاریخ ۲۱ شهریور ۹۱ و در مراسم تجلیل از دست اندرکاران نمایشگاه ما توانسته ایم نیز گفت: دولت های نهم و دهم ، دستاوردهای ماندگاری درطول تاریخ ایران اسلامی برای نظام داشته اند که از جمله آنها، مسکن مهر ، انرژی صلح آمیز هسته ای وهدفمند کردن یارانه هاست.

در دوم دیماه سال ۹۱، فیروزآبادی در جریان عیادت از دکتر جمشید صداقت کیش هم گفته بود: «به همت تلاش های دولت نهم و دهم ایران اسلامی در حال یک تحول اقتصادی بزرگ است.»

مواضع دکتر دهقانی درباره دولت دکتر احمدی نژاد به این موارد خلاصه نمیشود اما برای پیشگیری از اطاله مطلب به همین مقدار بسنده میکنیم.

اما کاندیدای شاخص دیگری که در حوزه انتخابیه تفت و میبد حضور یافته، دکتر سید جلیل میرمحمدی است. او در هر دو دولت احمدی نژاد، سمت ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد را برعهده داشت.

IMG_20160218_182607-500x400

 

دکتر میرمحمدی در ستادهای انتخاباتی دکتر احمدی نژاد فعال بود و سخنرانیهای زیادی در حمایت از وی ایراد کرده بود و در مدت مدیریت وی هم مواضعی در این باره به چشم میخورد.

دکتر میرمحمدی در سخنرانی که در اجلاس روسای دانشگاهها در ۱۸ دی ۹۱ و در حضور رئیس جمهور داشت با تأکید بر اینکه رضایتمندی مردم، عدالت در سلامت و عدالت در توزیع متخصص در این دولت نسبت به دولت‌های گذشته بی‌سابقه بوده است، گفت: ما با همه وجود و توان در خدمت دولت هستیم و امیدواریم حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم صورت گیرد.

38717_384-500x399-500x399

 

او در سال ۸۸ در دیدار با مردم مهریز نیز با اشاره به تعلیق فعالیت هسته ای در دولت قبل گفت: با حمایت رهبری و ایستادگی ملت و شجاعت احمدی نژاد ما توانستیم اقتدار از دست رفته خود را در تمام زمینه ها بدست اوریم و در کل جهان برای مسلمانان الگو شویم. منتقدان از سیاست تندروی خارجی دولت نهم می گویند، انها بدانند امریکا و هم پیمانانش با اصول ما از اول انقلاب مشکل دارند نه با دولت نهم.

وی در واکنش به مطلبی که در یکی از رسانه های جریان اصلاح طلب یزد نوشته شده بود و او را «احمدی نژادی» خوانده بود، نوشت: دکتر احمدی نژاد نیز مانند رئیس جمهور فعلی دارای نقاط ضعف و قوتی بود که رهبر معظم انقلاب نیز در اول فروردین سال ۹۲ به آن اشاره فرمودند اما اگر مقصود شما از «احمدی نژادی» بودن دکتر میرمحمدی و سایر دوستانی که به هر نحو در دولتهای نهم و دهم مشغول به خدمت در این مرزوبوم بودند تعمیم نقاط ضعف رئیس جمهور سابق به آنان است؛ واضح است که این بیان، خالی از هر گونه منطق و دلیلی است چرا که نقاط ضعف و قوت وی مختص خود اوست. اینکه گفته شود چون دکتر میرمحمدی و سایرین در دولت قبل سمتی داشته‌اند پس در تمام تصمیمات و عملکردهای دولت پیشین شریک بودند، نیز ادعایی خلاف منطق است. دولت قبل اقدامات مثبت و منفی بزرگی داشته که دکتر میرمحمدی و امثال او کوچکترین دخالتی در آنها نداشته است و البته در محدوده مسئولیت و صلاحیت‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایشان مسئول اقداماتشان هستند.

حجت الاسلام و المسلمین قاسم روانبخش یکی دیگر از کاندیداهای شاخص حاضر در حوزه انتخابیه میبد و تفت است. او نیز در انتخاباتهای ریاست جمهوری سالهای ۸۴ و ۸۸ طرفدار دکتر احمدی نژاد بود و برای او تبلیغ مینمود.

از روانبخش، مواضع زیادی درباره دولت احمدی نژاد ثبت شده که به چند نمونه از آنها اشاره میشود:

او در ۸۹/۱/۱۶ در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه احمدی نژاد در دولت نهم و دهم انقلابی عمل کرده است بیان کرد: احمدی نژاد با کار و تلاش مضاعف، پاسخ دندان شکنی به دشمنان داده است.

در ۲۹ اردیبهشت ۹۰، قاسم روانبخش در جمع مردم مشهد گفت: در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ تنها کسی که متفاوت از دیگر کاندیداها فقط شعار اسلامخواهی و ولایتمداری داد آقای احمدی‌نژاد بود که پس از اقبال عمومی و روی کار آمدن کارهای بزرگی هم کرد که بسیاری از دولتها عرضه آن را نداشتند؛ نظیر سهام عدالت، هدفمندی یارانه‌ها، رسیدگی به مناطق محروم، دیپلماسی انقلابی در عرصه سیاست خارجی و چالش‌آفرینی برای دنیای غرب نظیر مطرح نمودن هولوکاست و دفاع از مردم مظلوم فلسطین و…

AhmadiNejad_olama-Copy-500x398

 

وی گفت: اما باید توجه داشت که امت حزب‌الله از هیچ رئیس‌جمهوری به‌طور مطلق حمایت نمی‌کند؛ چرا که حکم تنفیذ رهبری هم به روسای جمهوری، مشروط و تا زمانی است که در خط و مسیر اسلام و انقلاب باشند.احزاب سیاسی اشکالات منسوبین خود را می‌پوشانند اما امت حزب‌الله خطاهای افراد حتی رئیس‌جمهور را گفته و می‌گوید.

مقام معظم رهبری در اجتماع دانشجویان فرمودند که راجع به مشایی بحث فرعی را اصلی نکنید اما نقد کنید. متاسفانه خواص جامعه در آن برهه به تکلیف عمل نکردند و جریان مشایی را در حد همان مساله فرعی هم نادیده گرفتند تا امروز متاسفانه به بحث اصلی جامعه و چالشی برای نظام تبدیل شد و باعث گردید احمدی‌نژاد ۱۰ روز در خانه بنشیند! اما اکنون با موج گسترده اعتراضات دلسوزان و اسلام‌شناسان امیدواریم آقای احمدی‌نژاد راس جریان انحرافی دولت را هر چه زودتر جراحی نماید. اما اگر بی‌توجهی به مطالبه امت حزب‌الله تداوم یابد تلاش مضاعفی برای تحقق دولت اسلامی لازم است. یعنی اگر احمدی‌نژاد اصرار بر پیاده شدن از قطار پیشرفت به سمت تحقق دولت اسلامی را داشته باشد باید به دنبال جایگزین برای رسیدن به هدف مقدسمان باشیم. همان‌گونه که پیامبر(ص) و معصومین(ع) از اطرافیان خویش به مقدار توانایی آنها بهترین‌ها را برمی‌گزیدند تا برای رسیدن به هدف متعالی خویش اقدام عملی صورت پذیرد.

روانبخش در هشتم شهریور ۹۱ در گفتگو با نسیم با بیان اینکه دولت نهم و دهم سیاست انفعالی دولت‌های سازندگی و اصلاحات را به سیاست فعال در عرصه بین‌المللی تبدیل کرد، اظهار داشت: بخشی از بیداری اسلامی شکل گرفته در خاورمیانه و جهان اسلام مرهون زحمات احمدی‌نژاد است، چرا که سیاست خارجی وی منجر به بروز و ظهور کارآمدی نظام و الگو پذیری و علاقه‌مندی ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه شد، اما متأسفانه احمدی‌نژاد پس از متولد شدن بیداری اسلامی به تقویت و حمایت از آن نپرداخت.

وی افزود: متمایل شدن دولت احمدی‌نژاد در مباحث فرهنگی به مسائل مطرح شده در دولت اصلاحات همچون بی‌توجهی به مقوله حجاب و عدم تلاش برای اسلامی کردن علوم دانشگاهی از جمله نقاط ضعف دولت دهم محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام روانبخش با بیان اینکه دولت احمدی‌نژاد در تحقق شعار خود مبنی بر تحقق دولت اسلامی موفق نبود، گفت:‌ دولت در مباحث فرهنگی تحت تأثیر جریان انحرافی منفعل شده و موجبات جدایی حوزویان، متفکران و اندیشمندان اسلامی از خود را فراهم کرد.

وی افزود: تأثیر پذیری از جریان انحرافی و انکار بیداری اسلامی از جمله نقاط صعف دولت دهم به شمار می‌آید.

روانبخش در پایان گفت:‌ اقدامات انجام شده در عرصه های گاز رسانی، جاده سازی، گسترش صنایع پتروشیمی، فولاد و مسکن سازی، خود کفایی دربخش بنزین، تبدیل بنزین به گاز و صادرات برق در دولت احمدی نژاد چندین برابر دولت‌های پیشین است.

این عضو جبهه پایداری در پایان با بیان اینکه “اگر جریان انحرافی در دولت احمدی‌نژاد شکل نمی‌گرفت، دولت وی تبدیل به اسطوره‌ای ماندگار در تاریخ انقلاب می‌شد”، اظهار داشت: خدمات دولت تحت شعاع جریان انحرافی قرار گرفته و به این دلیل نتوانست رضایتمندی مردم و متدینین را برآورده کند.

از سید ناصر امامی، یکی دیگر از کاندیداهای حاضر در حوزه انتخابیه تفت و میبد نیز مواضعی درباره احمدی نژاد و دولت او مشاهده میشود.

سید ناصر امامی در دوران فرمانداری خاتم در صبحگاه مشترک مدارس عشایری این شهرستان نیز با اشاره به اینکه رسانه های بیگانه تمام توان و تجربه خود را به کار گرفتند تا این بار رئیس جمهور محبوب و مردمی ما را در رویارویی رسانه ای شکست دهند گفت: منتخب ملت در انتخابات دهم ریاست جمهوری به خوبی حق مطلب را ادا کرد و با پشتوانه قرآن و ولایت و ملت نشان داد که خداترسی مانع از آمریکاترسی است و بر خلاف ذلتی که در مواضع رئیس جمهوری پیشین در مقابل استکبار جهانی وجود داشت اقتدار لازم را در مقابله با شیطان بزرگ نشان داد و باعث شد یک میلیلرد و نیم مسلمان دنیا احساس غرور ، شعف و خوشحالی کنند و به این باور برسند که ما آمریکا را زیر پا می گذاریم، به فرمایش بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره).

farmandar.jpg-Copy-500x398

 

او در سال ۸۹ طی مطلبی که در سایت فرمانداری خاتم درج شده، اینگونه مینویسد: می خوام از برق چشمایی بنویسم که خوابو از چشم اسرائیل پرونده. مردی که سید حسن نصرا… میگه عطر نفس آقا رو میده از مردی که آرامش را به فضای متشنج لبنان بازگرداند. لبنان که نه، جهان اسلام. محمد خطیب فلسطینی می گوید: احمدی نژاد تنها کسی است که جرأت دارد بگوید باید اسرائیل از بین برود… باید بگویم نه محمد خطیب جان ! اشتباه نکن. احمدی نژاد شاگرد امام (ره) است. دست بوس آقا. مرید و مقلد رهبری. فرزند ملت. او همان حرفی را می زند که امام (ره) سالها پیش فریاد می کرد. نه محمد خطیب جان بهتره بگی احمدی نژاد تنها رئیس جمهوری است که از زمان رهبری آقا، جرأت کرده است رودررو به چشمان وق زده اسرائیل نگاه کند و آزادی فلسطین را فریاد بزند. خدا دلت را شاد کند مرد که دل آقایمان را شاد کردی. یادم نمی رود هرچند باری را که دیده امت این بار آخری اما، فرق دارد. این بار دلم را لرزاندی بغض را به گلویم و اشک را به چشمم آوردی. وقتی در اوج ازدحام مشاوران جوانت در آن یکشنبه فراموش نشدنی، هجدهم مهر امسال را می گویم، شاید تنها فرمانداری بودم که خود را به شما رساندم.

– آقای دکتر من فرماندار شهرستان خاتمم

و نگذاشتی ادامه دهم وگفتی

– ما به شهرستان خاتم آمدیم که بالاخره !

و چشمان مهربانت برقی زد که، تا ته مطلب را گرفتم.

– آقای دکتر اون موقع من اونجا نبودم !

– می دانم.

– من حامل سلام مردم نجیب خاتمم. می خوام از طرف مردم و خانواده شهدای خاتم ببوسمتان.

و شما در همان شلوغی درست همان گونه که بارها در تلویزیون دیده امتان، دستتان را روی چشم گذاشتید و پاسخ دادید. نمی شد نزدیک شوم. اما مگر من ول کن بودم به این سادگی ها. حتی فشار آن عزیز محافظتان نتوانست عقبم بزند و …

شما که برگزیده مردمید و فرزند ملت، این بار خودتان راه باز کردید و به سمت من آمدید و نفهمیدم چه شد که دیدم دست مرا گرفته اید و … اگر لحظه ای درنگ کرده بودم آنرا بوسیده بودید.

خدایا مگر می شود؟ لبی که بر دستان آقا بوسه زده است. لبانی که هزارها بار زمزمه کرده است اللهم عجل لولیک الفرج …

مردی که خواب را از چشم اوباما ربوده است، این گونه بخواهد دستان من خسته را نوازش کند.

و این بار این تو بودی که از حلقه محافظانت گذشتی و مرا در بغل گرفتی و من صورتت را بوسه باران کردم و در گوشتان زمزمه که

– آقای دکتر هرچه شما کردید مردم محروم شهرستان خاتم !


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

One Response to “مواضع کاندیداهای شاخص میبد و تفت درباره احمدی‌نژاد و دولت سابق”

  1. عباس یزدی گفت:

    فیروزآبادی دلبسته ظریف و هاشمی و روحانی است
    تعریفش از احمدی نژاد واقعی نیست
    بخاطر جلب رضایت مردم فقیر منطقه است

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات