جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۵
 |  28/ مرداد/ 1393 - 12:18
  |   نظرات: بدون نظر
349 بازدید

رییس شورای اسلامی شهر ابرکوه در واکنش به طرح یکی شدن حوزه انتخابیه ابرکوه و میبد:قانون ملاک تصمیمات مسئولان قرار گیرد

رییس شورای اسلامی شهر ابرکوه گفت:انتظار است که قانون ملاک تصمیمات مسئولان در تقسیم حوزه های انتخابیه استان یزد باشد.

سیدحمید جلایی در گفتگو با خبرنگار فارس در ابرکوه اظهار داشت:اجرای عدالت در تمام زمینه ها یکی از  اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است. وی افزود:متولیان امر  و به خصوص نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم می باید به آن پای بند باشند که از جمله آن ها تقسیم حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی است که طبق قانون باید بر اساس محدوده جغرافیایی، جمعیتی، سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی و … باشد .

جلایی گفت: انتظار از کمیسیون شوراهای مجلس این است که در مورد تقسیم حوزه های انتخابیه استان یزد برابر قانون و مقررات و خواست اکثریت اهالی اقدام کنند.

وی ادامه داد:اهالی شهرستان های استان از بی عدالتی تقسیم حوزه های گله مند و معترض وشهروندان شهرستان های ابرکوه ، خاتم و تفت خواستارتشکیل یک حوزه مشترک هستند.

جلایی گفت:این مسئله نیز از آن جا ناشی می شود که ده ها کیلومتر مرز مشترک در غرب استان را  دارا هستند و روستاهای آنها نیز با هم مراوده دارند. وی ادامه داد:اخیرا شایعاتی مبنی بر تجمیع شهرستان های ابرکوه و میبد به گوش رسیده است که به هیچ وجه سنخیت نداشته و ندارد و این موضوع شدیدا مورد اعتراض اهالی است.

وی افزود: شورای اسلامی شهر ابرکوه به نمایندگی اهالی این شهرستان مصرانه می خواهد که  شهرستان های ابرکوه، خاتم و تفت یک حوزه مشترک را شامل شوند.

جلایی گفت:برای احقاق حق مردم، فردا در جلسه کمیسیون شوراهای اسلامی مجلس حضور پیدا می کنیم.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات