سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۵
سرویس: اجتماعی
 |  19/ اردیبهشت/ 1393 - 12:08
  |   نظرات: بدون نظر
248 بازدید

راه‌اندازی پتروشیمی ایلام در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها/ توسعه کشور جز با مشارکت مردمی محقق نمی‌شود

ریس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه توسعه کشور جز با مشارکت مردمی محقق نمی‌شود،‌ گفت: دولت خزانه بادآورده‌ای ندارد که با خودش به استان‌های مختلف ببرد تا پول خرج کند، لذا ظرفیت‌ها، معادن و ذخایر هر استان را با مدیریت صحیح در کنار یکدیگر قرار می‌دهد.

“دستاوردهای سفر دولت به استان ایلام” شب گذشته (18 اردیبهشت) با حضور محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور در برنامه گفتگوی ویژه خبری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر اینکه مهمترین دلیل انتخاب استان ایلام به عنوان مقصد سفر رییس جمهور چیست گفت: سفرهای کاروان دفتر دولت تدبیر و امید در داخل کشور عمدتا ً با نیت تشویق حرکت پیشرفت و عدالت در استان‌ها صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه دو هدف اساسی که شامل پویش و پایش است در این سفرها مدنظر قرار گرفته افزود: پویش به معنای افزایش سرعت پویایی حرکت سرمایه‌گذاری در استان‌ها است و پایش به معنای این است که رییس جمهور به عنوان رییس قوه مجریه به استان‌ها سرکشی و از مردم گزارش گیری می‌کند.

رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه رییس جمهور از نزدیک پیشرفت مصوبات و تصمیات را در سفرهای استانی دنبال می‌کند ادامه داد: در این سفرها هدف لزوماً دادن وعده‌های جدید به مردم نیست.

نهاوندیان خاطرنشان کرد: از مصوبات گذشته و پروژه‌های فراوانی که در استان ایلام وعده داده شده بود فقط حدود 20 درصدش اجرایی شده و 80 درصد دیگر باقی مانده است.

* توسعه در کشور جز با مشارکت مردم صورت نخواهد گرفت

وی با اشاره به اینکه بررسی‌های قبل از سفر انجام می‌شود و سپس در آن راستا جلسات متعددی برگزار می‌گردد اظهار داشت: توسعه در کشور جز با مشارکت مردم صورت نخواهد گرفت.

رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به اینکه مشارکت مردم باید مورد بسیج قرار بگیرد افزود: رفتن رییس جمهور به یک استان در واقع توجه ملی و جهانی را به آن استان موردنظر معطوف می‌کند.

نهاوندیان با اشاره به اینکه دولت خزانه بادآورده‌ای ندارد که با خودش به استان‌های مختلف ببرد تا پول خرج کند گفت: استان‌های کشور زرخیر هستند به طوری که دولت ظرفیت‌ها معادن و ذخایر هر استان را با مدیریت صحیح در کنار یکدیگر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه باید امنیت لازم را برای سرمایه گذاری ایجاد کنیم اظهار داشت: در استان سیستان و بلوچستان همایش توسعه و سرمایه‌گذاری را با مشارکت سرمایه‌گذاران برگزار کردیم.

* جدیت دولت در سیاست‌های کسب و کار به ورود جدی سرمایه‌گذاران کمک می‌کند

رییس دفتر رییس جمهور افزود: اگر سرمایه ‌گذاران مطمئن شوند که دولت در سیاست‌های کسب و کار و حمایت از سرمایه‌گذاران جدی است دست به اقدامات ارزنده‌ای خواهند زد.

نهاوندیان با اشاره به اینکه استان ایلام از پتانسیل‌های عظیمی برخوردار است ادامه داد: علی‌رغم این پتانسیل‌ها ظرفیت‌های عظیم دیگری همچون انرژی گردشگری کشاورزی و آب در این استان وجود دارد.

* استان ایلام جزو بالاترین ارقام بیکاری در کشور

وی با اشاره به اینکه یکی از بالاترین رقم‌های بیکاری را این استان دارد گفت: در سال 91 متوسط بیکاران کشور 17.2 درصد بود اما اکنون نرخ بیکاری جوانان به 40 درصد رسیده است. لذا همه ذخایر باید در کنار هم قرار بیگریند تا به توسعه پیشرفت برسیم که یکی از ویژگی‌های استان ایلام وجود ذخایر نفت و گاز است.

* راه‌اندازی پتروشیمی ایلام در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها

نهاوندیان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه این سفر چه دستاوردهایی برای دولت داشته است افزود: در محتاطانه‌ترین برآورد به عمل آمده نشان داده شده است که 6 درصد از ذخایر نفت، 11 درصد ذخایر گاز در این استان وجود دارد. بنابراین به این جهت استان ایلام به سرعت می‌تواند از یک استان عمدتاً کشاورری و دامداری به یک استان صنعتی تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه باید بتوانیم در این استان پتروشیمی را توسعه دهیم گفت: در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها پتروشیمی ایلام راه‌اندازی خواهد شد زیرا در آستانه تکمیل هستیم.

رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به اینکه استان ایلام گازهای هدرسوز فراوانی دارد، ادامه داد: این گازها باید به یک منبع بسیار غنی برای خوراک پتروشیمی تبدیل شود.

نهاوندیان با تأکید بر اینکه با پتروشیمی صنایع پایین دستی رشد می‌کنند افزود: انواع و اقسام صنایع پلاستیک در لیست طرح‌های تولیدی استانی قرار دارد.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات