جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۷
 |  28/ خرداد/ 1394 - 6:43
  |   نظرات: بدون نظر
291 بازدید

راهکاری برای احیای کارکردقبلی مساجداندیشیده شود/حمایت از آمران به معروف بسیار ضعیف است

امام جمعه موفت میبد گفت:از روزی که اولین مسجد توسط پیامبربنا شده تاکنون، کانون تمرکز تمام فعالیت های فرهنگی در جامعه اسلامی مسجد بوده است، ولی متاسفانه این روزها برخی مساجد کمی بی روح شده

حجت الاسلام حسنی، امام جمعه موقت میبد شب گذشته در همایش مشترک ائمه جماعت مساجد و فرماندهان پایگاه های مقاومت که در بیت امام جمعه شهرستان برگزار شد حضار را به بستن کمربندها برای استفاده از فرصت های معنوی ماه مبارک رمضان و گنجینه های معارف اهل بیت دعوت کرد.

 

راهکاری برای احیای کارکرد قبلی مساجد اندیشیده شود/ لزوم ورد طلاب به فضای مجازی

حجت الاسلام حسنی در ادامه بیان کرد: از روزی که اولین مسجد توسط پیامبربنا شده تاکنون، کانون تمرکز تمام فعالیت های فرهنگی در جامعه اسلامی مسجد بوده است، ولی متاسفانه این روزها برخی مساجد کمی بی روح شده و صِرف خواندن نماز جماعت هیچ فعالیت دیگری در آن صورت نمی پذیرد.

وی از ائمه جماعات به عنوان مدیران مساجد و بسیجیان در نقش بازوهای ائمه جماعت خواست، تا با شناخت معضلات و مشکلات موجود در شهر، برای حل آنها راهکاری بیاندیشند.

امام جمعه موقت میبد با اشاره به دسیسه هایی که در محیط های مجازی اعتقادات جوانان ما را هدف رفته اظهار داشت: امروزه بر هر طلبه ای لازم است با فضاهای مجازی آشنا شود تا به وضوح لمس کنند که چه خطری جوانان ما را تهدید می کند و بتوانند برای حل این مشکلات قدم بردارند.

آمران بمعروف حمایت شوند

حجت الاسلام حسنی «طلاق»، اعتیاد صنعتی و مشکل حجاب را از دیگر معضلات حال حاضر شهر میبد دانست و بیان داشت، میبد شهری مهاجر پذیر است و ما نمی توانیم درب شهر را ببنیدم و کسی را راه ندهیم بلکه باید فرهنگ خود را تاثیر گذار کنیم، وی با اشاره به سفارشات امام جمعه میبد در بیشتر شدن رابطه با گشت های ارشاد امربه معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: گاهی اوقات هیچ حمایتی که از آمران به معروف نمیشود و متاسفانه در دادگاه ها میبینیم این عزیزان طبق قانون محکوم میشوند و انگیزه آمران بمعروف از بین میرود و این میشود که حکم الهی روی زمین می ماند.

سخنران این مراسم در ادامه اشاره کرد: اگر می خواهیم امربه معروف و نهی از منکر زنده بماند باید مساجد و بسیجیان دست به دست هم دهند و مردم را نسبت به مسائل حساس کنند.
منابع: حوزه و میبد خبر


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات