جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۰
سرویس: عمومی, میبد
 |  20/ اردیبهشت/ 1393 - 10:53
  |   نظرات: بدون نظر
299 بازدید

در تذکر لسانی نیازی به اجازه گرفتن نیست/ باید دست آمرین به معروف و ناهیان از منکر را بوسید/ مسئولین باید قدر آمرین به معروف و ناهیان از منکر را بدانند

امر به معروف و نهي از منكر زباني و با رعدر تذکر لسانی نیازی به اجازه گرفتن نیست/ باید دست آمرین به معروف و ناهیان از منکر را بوسید/ مسئولين بايد قدر آمرين به معروف و ناهيان از منكر را بدانند  ايت احترام و ادب اين قانون اسلام است و هيچ چيزي هم نمي توان آن را محدود كند و هر كسي هم دست به اين كار مي زند بايد دستش را بوسيد

امام جمعه میبد با تاکید بر اینکه در تذکر لسانی و امر به معروف و نهی از منکر نیازی به اجازه گرفتن نیست خاطرنشان کردند : امر به معروف و نهی از منکر زبانی و با رعایت احترام و ادب این قانون اسلام است و هیچ چیزی هم نمی توان آن را محدود کند و هر کسی هم دست به این کار می زند باید دستش را بوسید .

 

امام جمعه میبد در خطبه های نماز غرورآفرین و وحدت بخش این هفته شهرستان که در امامزاده خدیجه خاتون (ع) مهرجرد برگزار شد با اشاره به شرایط حساس جهان اسلام و حوادث و وقایع کشورهای اسلامی به انتخابات اخیر عراق پرداختند و افزودند : انتخابات اخیر عراق مطلوب امریکا و تندروهای تکفیری نبود چرا که از دل این انتخابات کسانی بیرون آمدند که معتقد به اسلام و همگرا با ایران اسلامی بودند .

به گزارش میبد آدینه ، حضرت آیت الله دکتر علیرضا اعرافی با بیان اینکه استکبار هر جا که گفتمان انقلاب اسلامی باشد دست به توطئه می زند تا جریانات همگرای با اسلام و ارزشهای انقلاب اسلامی را به شکست بکشانند تصریح کردند : در همین عراق که روزگاری پایگاه دشمنان انقلاب اسلامی بود و جنگ ۸ ساله بر ما تحمیل کردند به برکت شهدا و انقلاب اسلامی و با خامی که امریکایی ها انجام داند امروز همگرایان با انقلاب اسلامی در آنجا قدرت اصلی هستند و انتخابات اخیر عراق آن را نشان داد.

خطیب جمعه میبد با اظهار تاسف از تغییر مسیر موج بیداری در مصر به دلیل خامی اسلامگرایان و توطئه های متحجرین منطقه و امریکاییها ، بر سر کار آمدن نظامیان در این کشور را خطر بزرگی برای ملت مصر خواندند و افزودند : امیدواریم ملت مصر بتواند از این بحران های سخت عبور کند و جایگاه اسلام و قطب اسلام و قطب مبارزه با اسرائیل شود.

ایشان سپس با اشاره به مسائل سوریه اظهار کردند : به فضل الهی در برابر حجم عظیم توطئه ها در سوریه ، ‌بیش از ۸۰ درصد این کشور آزاد و عرصه بر تندروهای تکفیری خشن که سرها را بی هیچ محاکمه ای ، به بهانه های مذهبی و پوچ می بریدند تنگ تر شده است و تکفیری ها در حال سقوط اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دشمنان در صدد بودند با شکستن دژ مقاومت و حزب الله در سوریه ، ایران اسلامی را مورد هجمه قرار دهند افزودند : مقاومت ایران ، تاکیدات مقام معظم رهبری ، مقاومت حزب الله و جریانهای جوان در سوریه ، توطئه های حجیم بین المللی را شکست داد.

حضرت آیت الله اعرافی ثمره تکیه بر نیروی خودی و دل نبستن به دشمنان را عزت و سرافرازی خواندند و افزودند : امروز هم ملت و مسئولان ما باید بدانند در مذاکرات هسته ای و مسائل کشو ، اهل سخن و مذاکره ،‌حکمت و تدبیر و در برابر بیگانگان و دشمنان مقاوم هستیم .

رئیس جامعه المصطفی العالمیه تصریح کردند : راه ملت ما و انقلاب اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی ، اتکا به خدا ، ‌و اتخاذ مواضع حکیمانه و شجاعت و رشادت در راه خداست و این راه ما را به پیروزی های بزرگ خواهد رساند.

خطیب جمعه میبد ، مساجد و صفهای به هم پیوسته ، امر به معروف و نهی از منکر ، کار و تلاش و فعالیت های شبانه روزی و تکیه بر فرهنگ و اقتصاد و مقاومت را پشتوانه عزت و عظمت ایمانی و معنوی ملت بزرگ ایران دانستند و تصریح کردند : همه ملت و مسئولین باید این راه را به درستی بپیمایند.‌

دعاهای ماه رجب یک دوره کامل اخلاق عرفان و تربیت و توجه به خداست:

حضرت آیت الله دکتر اعرافی در بخش دیگر از بیانات شیوای خود با دعوت از نمازگزاران به تقوا و پارسایی و با اشاره به فضیلت های ماه مبارک رجب ، مناجاتهای کتاب مفاتیح در اعمال مشترک ماه رجب را یک دوره اخلاق ، عرفان ، ‌تربیت و توجه به خدا دانستند و خاطرنشان کردند: این مناجات و دعاهاست که  انسان را بیدار می کند و باید با مضامین و معانی آن در میحط اجتماعی و کار آشنا شد چرا که فرهنگ این دعا و مناجات در دل و روح و جان ما و در فرهنگ اجتماعی ما اثر می گذارد.

امام جمعه میبد با بیان اینکه هر مسیر غیر خدا ما را به هلاکت و ناامیدی می کشاند و فرهنگ متعالی و مترقی ماه رجب ، شعبان و رمضان ، تحفه های بزرگ الهی است ؛‌ نمازگزاران را به شب زنده داری این ماههای شریف ‌، توجه به نیازمندان ، ‌رعایت ذکرها و بهره گیری از این نعمت ها و فرصت های بی بدیل توصیه کردند.

اعتکاف مدرسه ای برای خودسازی و آماده شدن برای انجام وظایف است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگر از بیانات خود، ‌در آستانه مراسم معنوی اعتکاف و برنامه ریزی آن در شهرستان با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در ستاد برگزاری اعتکاف اظهار کردند : اعتکاف یک عزلت کوتاه در مسجد و خانه خدا برای خودسازی و آمادگی فعالیت های اجتماعی است .

امام جمعه میبد با بیان اینکه در اسلام گوشه گیری و عزلت وجود ندارد تصریح کردند : عزلت های مقطعی و برنامه های کوتاه برای انقطاع به خداوند و آمادگی برای انجام وظایف الهی وجود دارد .

خطیب جمعه میبد اعتکاف را مدرسه ای برای خودسازی و آماده شدن برای انجام وظایف خواندند و افزودند : امیدواریم مانند گذشته مراسم اعتکاف با خلوص و تکیه بر خود مردم انجام شود . این مراسم باید با برنامه های معنوی خوب و با حضور خود مردم برگزار شود.

پیشرفت های صنعتی امروز جهان را با مشکل مواجه ساخته است

ایشان با گرامی داشت روز جهانی خانواده با اشاره به پیشرفت های جهانی ، صنعتی ، افسار گسختگی های اخلاقی و بی توجهی به ارزشهای معنوی در خانه ها بیان کردند : امروزه این آسیب ها تمام بشر را در جهان با خطر مواجه ساخته است .

حضرت آیت الله اعرافی با بیان اینکه امروز یکی از مشکلات مهم کشورهای پیشرفته مساله خانواده است و من گاهی از نزدیک مسائل خانواده های اروپا و امریکا را دیده ام که فضای بی روح و بی رونقی بر خانواده ها حاکم است و دخترها و پسرها و پدر و مادرها با هم فاصله دارند ؛‌ تصریح کردند : این همه آسیب ناشی از صنعت و پیشرفت های صنعتی امروز است که باعث شده است در همه نقاط جهان ، جمعیت ها کاهش ، خانه ها گسیخته و مهر و صفا و محبت خانوادگی تنزل پیدا کند.

امام جمعه میبد کاهش ارزشهای اخلاقی و حجاب ‌، عفاف ، پاکی و رعایت مقررات اسلامی و الهی در جامعه را مهمترین مشکل جامعه امروز خواندند و افزودند : جهان غرب تحت شعارهای پرزرق و برق و آزادی زن و روابط جنسی فضایی را ایجاد کردند که نتیجه آن از هم پاشیدگی خانواده است .

خطیب جمعه میبد خاطرنشان کردند : اما اسلام در کنار احترام به حقوق و جایگاه زن به رعایت حجاب و عفاف تاکید دارد.

ایشان با اشاره به روند افسار گسیختگی روابط جنسی که به همجنس گرایی ختم شده است تصریح کردند : امروز اگر بشر در صدد معالجه این آسیب های بزرگ اخلاقی ، خانوادگی و اجتماعی برنیاید آینده بسیار بدتری در پیش خواهد بود.

خطیب جمعه میبد یادآور شدند : در نظام اسلامی و سنت های ما ،‌ خانواده جایگاه مهمی دارد و زن و مرد و فرزندان و ارزشهای صبر و تحمل و رعایت یکدیگر از قوانین و مقرارت اخلاقی است که وجود داشت اما با این فضاهای مجازی و اینترنت که به کانون خانواده ها رسوخ پیدا کرده است ؛ ‌در ده سال آینده هیچ خانواده ای از آسیب های فردی و اجتماعی در امان نخواهد ماند و این ها زنگ های خطری است که به صدا درآمده است و خانواده ها باید آن را جدی بگیرند و خانوادها و آموزش و پرورش و عموم جامعه نگهبان ارزشهای اجتماعی و اخلاقی باشند.

تذکر لسانی یکی از راههای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ، تذکر لسانی را یکی از مهمترین راههای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی خواندند و افزودند : فریضه امر به معروف و نهی از منکر امری است که همه افراد جامعه با شرایطی که وجود دارد به تذکر لسانی بپردازند.

در امر به معروف و نهی از منکر نیازی به اجازه گرفتن نیست

امام جمعه میبد با تاکید بر اینکه در تذکر لسانی و امر به معروف و نهی از منکر نیازی به اجازه گرفتن نیست خاطرنشان کردند :امر به معروف و نهی از منکر زبانی و با رعایت احترام و ادب این قانون اسلام است و هیچ چیزی هم نمی توان آن را محدود کند و هر کسی هم دست به این کار می زند باید دستش را بوسید .

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه تذکر لسانی همراه با ادب و احترام قطعا اثرگذار است افزودند: نظام های اداری ، مدیریتی و قضایی هم از تذکر لسانی باید حمایت کنند و مسئولین هم باید قدر امرین به معروف و ناهیان از منکر را بدانند و زمینه را فراهم کنند با اخلاق اسلامی تذکر نسبت به خطاها فرهنگ عمومی شود.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه جامعه ما به رغم همه خوبی ها با خطرهای اعتیاد ، فساد و تنزل ارزشها مواجه است خاطرنشان کردند : باید خودمان بیدار شویم و فرهنگ ما مترقی و نظارت همگانی شود و امیدوارم مشعل امر به معروف و نهی از منکر به هیچ بهانه ای خاموش نشود.

مهرجرد منطقه ای است که خورشید فروزانی چون آیت الله حائری را به جهان اسلام تقدیم کرده است

خطیب جمعه میبد در ادامه با اشاره برگزاری نمازجمعه این هفته در امامزاده خدیجه خاتون و محله مهرجرد ، از مساجد پررونق و فعالیت های خوب فرهنگی و دست اندرکاران توسعه و عمران این منطقه  قدردانی کردند و افزودند : منطقه مهرجرد منطقه ای است که خورشید فروزانی چون آیت الله شیخ عبدالکریم حائری را به کشور ، جهان تشیع و جهان اسلام تقدیم کرده است .

ایشان با بیان اینکه در وصف  آیت الله حائری موسس حوزه علمیه قم ، استاد امام و صاحب نقش بسیار بزرگ در جهان معاصر هر چه بگوییم کم است افزودند : آثار و مقالات بسیار زیادی در باره شخصیت این عالم بزرگ نوشته شده است و باید در این منطقه و استان یزد ، نسل نوجوان و جوان و جامعه ما بیش از این به این چهره بزرگ و عالم کم نظیر تاریخ معاصر ما آشنا شوند.

امام جمعه میبد همچنین با ذکر نام عالمان و بزرگان گذشته و حال این منطقه چون ابطحی ،‌ وحیدی ‌، شیخ علی اکبر ، حاج یحیی و شیخ احمد ، حاج حسین و حاج آقا هدایی از خدمات آنها در این منطقه قدرانی کردند و افزودند : این عالمان بزرگ سالها مشعل رونق بخش مسجد و منبر در این منطقه بودند .

میبد باید پایگاه شعر آیینی و توحیدی شود

خطیب جمعه میبد در بخش دیگر از بیانات خود با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری نخستین کنگره ملی شعر توحیدی در میبد بر تداوم این کنگره به صورت سالانه و یا دوسالانه در این شهرستان تاکید کردند و افزودند : انتظار می رود مسئولین این کنگره را مهم بشمارند و در تداوم برگزاری آن به صورت بین المللی تلاش کنند.

ایشان خاطرنشان کردند : در سطح کشور کنگره های متعددی برگزار می شود اما جای کنگره ملی که ویژه اشعار توحیدی که مهمترین مسئله در معارف اسلامی است خالی بود که پایه و اساس آن در میبد ریخته شد و امیدوارم شهر میبد پایگاه شعر آیینی و توحیدی که مهمترین هنرهاست قرار بگیرد.

ایام و مناسبت ها:

حضرت آیت الله اعرافی ، میلاد امام جواد علیه السلام و امیرالمومنین حضرت علی بن ابی طالب را به شیعیان آن حضرت تبریک و وفات حضرت زینب در پانزدهم رجب را هم به نمازگزاران و دوست داران اهل بیت تسلیت گفتند.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات