پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۲
 |  26/ اردیبهشت/ 1393 - 1:23
  |   نظرات: بدون نظر
223 بازدید

«خودسر»افراد طمّاعی هستند که درصددند هر روز به بهانه ای در یزد کنسرت برگزار کنند/نمی توان از توطئه برای «تغییر فرهنگ مردم یزد» گذشت

حجت الاسلام سید محمد کاظم مدرسی گفت: اگر از منافع مادی و سودجویی برخی از افراد هم بگذریم ،نمی توان از تلاش و توطئه برای تغییر در فرهنگ مردم یزد گذشت .

امام جمعه محمد آباد یزد شامگاه سه شنبه در جمع معتکفین یزد در مسجد ملااسماعیل با بیان اینکه بعضی از دعاها و اعمال اثرگذار نیست اظهار داشت:  وقتی زمینه های جذب شیطان در وجود انسان متبلور می شود نمی توان توقع داشت جرا دعاهای انسان مستجاب نمی شود. پس باید زمینه های گناه را از خود دور کنیم شیطان هم از ما دور شود.

شرط استجابت دعا، دوری از وسوسه های شیطان است

حجت الاسلام سید کاظم مدرسی با بیان اینکه شرط استجابت دعا دوری از گناه و وسوسه های شیطان است افزود: اگر روح انسان هواپرست و مادی گرا شود هرچند هم دائماً «اعوذ با لله من الشیطان الرجیم» بگوید، ذکر او فایده ای نخواهد داشت و باید به تسفیه دورن پرداخت.

وی بیان کرد: برای بعضی از بیماری ها، استفاده از غذاهای خاکی و مادی مضر است که در رزق معنوی نیز انجام گناه و اعمال ناشایست بر سلامتی روح ما اثر خواهد گذاشت.

این استاد برجسته حوزه علمیه یزد تصریح کرد: در رزق مادی از بهترین غذاها برای جسم خود استفاده می کنیم و یک قاشق سم مهلک می تواند بلای جان آدمی شود که در رزق معنوی نیز اعتکاف، حج، روزه و امثال این ها بهترین غذاهای معنوی و روحانی به حساب می آیند و اعمالی مانند غش در معامله، غیبت و چشم چرانی سم های مهلکی هستند که تأثیر غذاهای معنوی را نابود می کند.

 ضرورت اصلاح کل جامعه؛ نه بخشی از آن

امام جمعه محمد آباد با بیان اینکه اگر بخشی از جامعه به درستی زندگی کند نمی تواند نسبت به بخش های دیگر بی تفاوت باشد اظهار داشت: خداوند متعال با آیات امربه معروف و نهی از منکر مسئولیت بر دوش ما گذاشته است که در پی اصلاح کل جامعه باشیم نه بخشی از آن.
حجت الاسلام مدرسی گفت: خداوند به برکت بعضی از اجتماعات مثل اعتکاف  که عشق و محبت بین مردم پیوند می خورد عذابش را از بندگان خود دور می کند.

 تعریف «امر به معروف و نهی از منکر» به عنوان «عمل خودسرانه» تصور اشتباهی است

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه تعریف امر به معروف و نهی از منکر به عنوان «عمل خودسرانه» تصور اشتباهی است تصریح کرد: نمی توان گفت جوانان متدین یزد کاری به «امربه معروف و نهی از منکر» نداشته باشند و به آن دسته ازکسانی که اینها را خود سر می خوانند باید گفت این مردم همان کسانی هستند که خودسرانه انقلاب کرده اند و ۹ دی ها را به وجود آورده اند.

 «خودسر» افراد طمّاعی هستندکه درصددند هر روز به بهانه ای در یزد کنسرت برگزار کنند

حجت الاسلام مدرسی اذعان داشت: «خودسر» آن افراد طماعی هستند که در صدد اند تا هر روز به هر بهانه ای در یزد کنسرت برگزار کنند.

وی خاطر نشان کرد: به جای اینکه به هر بهانه کنسرت برگزار شود باید بررسی کرد چرا آمار طلاق در یزد افزایش یافته است؟ و این همه فحشا و اختلاط بین زن و مرد برای چیست؟ برگزاری کنسرت منافع مادی چه کسانی را تأمین می کند؟

نمی توان از توطئه برای «تغییر فرهنگ مردم یزد» گذشت

حجت الاسلام مدرسی تصریح کرد: اگر از منافع مادی و سودجویی برخی از افراد هم بگذریم نمی توان از تلاش و توطئه برای تغییر در فرهنگ مردم یزد گذشت، برخی یزد را با دیگر شهرها مقایسه می کنند، اگر می خواهید یزد را با دیگر شهرها مقایسه هم کنید چرا با شهر قم مقایسه نمی کنید؟ اگر کنسرت و ترویج موسیقی کار درستی بود در شهر قم هم برگزار می شد.

امام جمعه محمد آباد یزد با بیان اینکه برگزاری کنسرت مشکلی از علم و دین مردم حل نمی کند گفت: از ابتدا معلوم بود که به بهانه اینکه مردم یزد افسرده هستند می خواهند یزد را به انحراف بکشانند.

ترویج موسیقی، آن هم توسط افراد «معلوم الحال» زیبنده استان نیست

وی با بیان اینکه دین و شرع برای ما اصل و مهم است خاطرنشان کرد: وقتی ۲۷۰ نماینده مجلس شورای اسلامی قانونی را تصویب می کنند و ۶ فقیه با بررسی انجام ان را خلاف شرع بدانند ان قانون کنار گذاشته می شود، حال آنکه ترویج موسیقی از نظر همه مراجع حرام است و تلاش در راستای این موضوع، آن هم توسط افرادی که معلوم الحال برای استان یزد زیبنده نیست.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اتنقاد شدید از اقدامات اخیر استان گفت: دو نفر در اداره ای نشسته اند و می گویند در هر ماه چند کنسرت در یزد باید برگزار شود که این جز بدبختی برای شهر دارالعباده یزد چیز دیگری نخواهد داشت.

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه عده ای می گویند چرا بر روی امام (ره) و مقام معظم رهبری حساس هستید خاطرنشان کرد: رهبر؛ قلب یک جامعه است واگر قلب نتواند جریان خون را به درستی پمپاژ کند جان از کار می افتد و در جامعه اسلام اگر جایگاه رهبری از کار بیافتد مطمئناً پیکره اسلامی از هم خواهد پاشید.

 


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات