سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۵:۳۰
 |  23/ مرداد/ 1395 - 4:02
  |   نظرات: يك نظر
1,506 بازدید

جواب قاطع یک شهروند بفروئی به یکی از فرهنگیان شهرستان اردکان

جواب قاطع یک شهروند بفروئی در پی توهین یکی از فرهنگیان اردکانی به دانش آموزان بفروئیه

به گزارش پایگاه خبری بفرو در پی درج مطلبی از سوی آقای مرتضی عابدی اردکانی در وبلاگش و در ادامه عدم جواب دادن مسئولین بفروئیه به این گونه صحبت‌ها یکی از جوانان بفروئی با ارسال جوابیه به نوشته آقای عابدی واکنش نشان داد:

متن جوابیه:

محضر گران‌قدر جناب آقای مرتضی عابدی اردکانی
با سلام و تحیات الهی و تبریک ایام دهه کرامت؛
با اعلام نتایج کنکور سراسری امسال، بلافاصله در  وبلاگتان دست نوشته ای از سوی حضرت‌عالی خطاب به امام‌جمعه محترم، فرماندار گرامی و همه‌کسانی که دلی برای نگرانی دارند درج شد و در آن نسبت به نتایج کنکور سراسری واکنش نشان دادید.
قبل از آنکه نکاتی را پیرامون نظرات حضرت‌عالی عرض نمایم تمایل دارم که به یک سؤال حقیر جواب دهید و آن سؤال این است که ” اگر امسال بفروئیه جز منطقه سه محسوب نمی‌شد، آیا تعداد رتبه‌های زیر هزار دبیرستان نمونه آیت‌الله خامنه‌ای اردکان افزایش می‌یافت؟ منطقه سه محسوب شدن بفروئیه چه تأثیری بر رتبه‌های دانش آموزان مدرسه نمونه آیت‌الله خامنه‌ای اردکان و دیگر دانش آموزان اردکانی دارد؟
اما نظر عالی را به چند نکته جلب می‌نمایم:
1–  از نوشته جنابعالی به آن پی می‌بریم که دانش آموزان بفروئی امروز در مدارس اردکان سربار هستند به گونه‌ای که حضور دانش آموزان بفروئی در مدارس اردکان یک اجحاف بزرگ در حق دانش آموزان اردکانی خواندید. حضرت‌عالی نسبت به سهمیه روستایی دانش آموزان بفروئی اعتراض نمودید و دلیلتان بر آن است که حدود سه سال است بفروئیه شهر شده است، ازاین‌رو بر خود وظیفه می‌دانم که یادآوری کنم امروز سهم بفروئیه از شهر شدن، دادن عوارض شهری است و بس. نه سیستم آموزشی بفروئیه بهتر شده  است نه امکانات مدارس و شهری و فرهنگی. لیکن با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی‌شود.
2– آن روز که دانش آموزان بفروئی برای اردکان افتخارآفرینی می‌کردند کسی به به و چه چه نمی‌کرد که بفروئی ها دمتان گرم. سیاست حذف پسوند بفروئی را در پیش می‌گرفتید و به نام اردکان تمام می‌کردی. حالا چه شده است که این‌گونه دانش آموزان بفروئی را تحقیر می‌کنید.
3- واقعاً سهمیه سه شدن دبیرستان تیزهوشان رحیمی فر چه تأثیری بر رتبه دانش آموزان اردکانی دارد. مگر آنکه نیت دیگری از رتبه‌های دانش آموزان داشته باشید. (همین هفته آقای موحدی فر رییس محترم اداره آموزش‌وپرورش میبد عنوان رئیس برتر مناطق آموزش‌وپرورش کشور انتخاب شدند قبل از آنکه بفروئیه منطقه سه اعلام شود.)
اگر هدف واقعاً خود دانش آموزان اردکانی و میبدی و بفروئی باشد هیچ تأثیری ندارد، مگر آنکه هدف چیز و یا فرد دیگری باشد، که این اهداف پوچ و کذایی هستند و هیچ ارزشی ندارد. شاید نگرانی‌تان این باشد که دیگر مدرسه نمونه اردکان مشتری خود را از دست خواهد داد و این عمق فاجعه است.
4– برخی عبارات حضرت‌عالی در این دست‌نوشته جای تأمل دارد که شاید بتوان دلیل آن را عصبانیت شما از اعلام نتایج  کنکور سراسری امسال بیان کرد که آن را اجحاف بزرگ، فاجعه عمیق و یا سهل‌انگاری دانسته‌اید.
5– جناب عابدی بزرگوار اگر بحث به گفتن است و به‌دست نوشته به امام‌جمعه و فرماندار است ما مردم بفروئیه می‌بایست خیلی زودتر از این موارد این کارها را انجام می‌دادیم. بیش از سی سال است که طرح هادی بفروئیه به دلیل مشکلات مرزی بین میبد و اردکان اجرانشده است. بسیاری از زمین‌ها و خانه‌های محدوده‌ی مرزی میبد و اردکان در بفروئیه با هزاران مشکل روبرو هستند. می دانید چرا؟؟؟ چون برخی‌ها می‌خواهند دو بفروئیه وجود داشته باشد بفروئیه میبد و بفروئیه اردکان. مردم بفروئیه بااین‌همه مشکلات هیچ‌گاه دست‌به‌قلم نشدند و نامه ننوشتند و همیشه صبوری کردند و در برابر ظلمی و اجحاف بزرگی که در حقشان شد و دارد می‌شود سکوت کردند.
6-واقعاً جای تأسف دارد که سهمیه سه شدن بفروئیه را از سلطه آمریکا هم بدتر می دانید. ما چه بگوییم جناب عابدی عزیز. اگر شما زیر سلطه یزد هستید باید بگویم که یزد زیر سلطه اردکان و بفروئیه هم زیر سلطه هر دوست. اینجا می‌خواهند همه چیز را طبیعی جلوه دهند. فردی را از شهرداری اردکان انتخاب می‌کنند و می‌آورند در بفروئیه تا بشود شهردار بفروئیه و یا آن که همزمان یکی از همشهریان اردکانی حضرت‌عالی را انتخاب می‌کنند و می‌آوردند در بفروئیه تا بشود بخشدار بفروئیه. همه‌چیز طبیعی به نظر می‌رسد، نه؟؟؟

ما چه بگوییم و به کی بنویسیم. زورمان نمی‌رسد. قدرتی نداریم. یک دبیرستان استعداد درخشان در بفروئیه آوردند این هم بیایید با جوسازی و لابی‌گری از بفروئیه بیرون برید. شاید با این انتقال از نگرانی‌های حضرت‌عالی کاسته شود.
تحقیر کنید جناب آقای عابدی، ما مردم بفروئیه آن‌قدر صبور هستیم که این تحقیرها را تحمل‌کنیم. تحقیر کنید جناب مشاور. تحقیر کنید.
با تقدیم احترام
شهروند بفروئی
ابوالفضل برزگر بفروئی
مطلب زیر مربوط به دست نوشته آقای عابدی می باشد:
اجحافی بزرگ در حق دانش آموزان اردکانی
مرتضی عابدی اردکانی در وبلاگش نوشت:
امام جمعه محترم
نماینده معزز
فرماندار گرامی
وهمه کسانی که دلی برای نگرانی دارید.شوربختانه چندسالی است که اجحاف بزرگی در حق دانش آموزان اردکانی درحال وقوع است که علیرغم تاکید ،یادآوری و پیگیری ،هیچ نتیجه ای در برنداشته است.اعلام نتایج دبیرستان نمونه نشان داد که علیرغم تبدیل بفروییه از روستا به شهر ( قریب به سه سال) متاسفانه هنوز دانش آموزان ساکن آنجا از سهمیه روستایی استفاده می کنند!!!!!!

نتایج کنکور امسال عمق بیشتری را از فاجعه نشان داد و آن اینکه دبیرستان تیزهوشان شهیدرحیمی فر میبد که در شهر بفروییه مستقراست ،درکنکور ازسهمیه منطقه 3 ( سهمیه مناطق محروم)استفاده کرده است.

حضرات مسوول، وظیفه حقیر تنها بیان این سهل انگاری ازسوی کسانی است که خواسته یا ناخواسته ،عمدیاغیر عمد برای کاستن از سهم دانش آموزان بالیاقت اردکانی تلاش میکنند.

این جمله از مرحوم خاتمی ( ره) هنوز نقل محافل است که :
ما اگر زیر سلطه آمریکا بیرون بیایم از زیر سلطه یزد بیرون نخواهیم آمد.

به امید وجود مسوولینی که یکبار برای همیشه با پیگیری خود ،به این تبعیض فاحش پایان دهند.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

One Response to “جواب قاطع یک شهروند بفروئی به یکی از فرهنگیان شهرستان اردکان”

  1. مرتضی عابدی اردکانی گفت:

    ضمن تقدیر از دوست خوبمان جناب آقای برزگر که در کمال ادب و متانت جوابیه ای بر متن حقیر نوشته اند.
    لازم دیدم نکاتی را متذکر شوم:
    اولا : انتقاد از اعطای سهمیه آزمون به هیچ عنوان نافی نجابت و خوب بودن مردم فهیم بفروئیه نخواهد بود. این انتقاد تنها یک انتقاد اداری می باشد.
    دوما:‌ هرگز از متن حقیر برداشت نمی شود که قصدم نادیده انگاشتن استعداد و توانایی دانش آموزان بفروئی است هرگز . ( اگر شما بخشی از متن را اینگونه یافته اید حتما ذکر کنید تا حقیر هم حذف کنم هم رسما عذرخواهی نمایم) همه بحث انتقاد به یک رویه غلط اداری بود و بس
    سوما:‌مخاطب نامه مسئولین اردکانی هستند که این روزها به گمانم تجاهل العارف شده اند و حتما بیش از حقیر معنای تجاهل العارف را می دانید.
    در پایان ضمن عذرخواهی از همه همشهریان عزیز شما و سایر عزیزانی که به انحاء مختلف از بیان یک انتقاد ساده اداری توسط یک شهروند رنجیده شده اند ، عذرخواهی نموده و استمرار سربلندی همه مخصوصا جوانان مستعد بفروئیه را از خداوند منان خواهانم .
    عزت مستدام

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات