پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۹
 |  8/ مهر/ 1393 - 8:41
  |   نظرات: بدون نظر
281 بازدید

جانمایی مناسبی برای استقرار صنایع در دشت مهریز- اردکان صورت نگرفته است

استاندار یزد عدم وجود آمایش و جانمایی مناسب سرزمینی در دشت مهریز – اردکان و استقرار صنایع در این منطقه را عامل به وجود آورنده برخی مباحث زیست محیطی و آلایندگی ها عنوان کرد و افزود: همه دستگاه ها بايد در ارتباط با بحث محيط زيست و رعايت استانداردهاي زيست محيطي توجه لازم را داشته و در عمل بدان بپردازند.

” سید محمد میرمحمدی” پیش از ظهر دیروز شنبه 5 مهرماه در جلسه شورای اداری استان یزد که با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور در سالن شهید منتظر قائم برگزار شد، به موضوع مشاركت عمومی در امر حفاظت از محيط زيست اشاره کرد و گفت: در استان یزد خوشبختانه نمونه هايي از اين مشاركت را در قالب طرح مناريد که توسط اداره كل منابع طبيعي و با همكاري مؤسسات بين اللملي انجام شده در دست اجرا داریم.
استاندار یزد افزود: آنچه مي تواند ما را به ارزش و نقش محيط زيست سالم رهنمون كند، شناخت و آگاهي از عوامل حياتي و نقشي است كه هر يك از موجودات زنده هم در امر پوشش گياهي و هم پوشش جانوري و محيط هاي زيست انساني دارند.
وی تاکید کرد: حوزه محيط زيست، بسيار گسترده است و به حوزه جغرافيايي كشورها محدود نمي شود براي اينكه مثلاً اگر در جايي هوا آلوده شود به دیگر نقاط و کشورها نیز سرایت می کند و در همین ارتباط است که امروز مشکل ریزگردها را می بینیم.
میرمحمدی خاطر نشان نمود: به همين دليل است که سازمانهاي بين المللی در اين ارتباط تعامل و همكاريهاي لازم را دارند تا بي توجهي و بي دقتي راجع به محيط زيست ايجاد نشود و اين تعامل را كشور ما خوشبختانه با همه كشورهاي جهان دارد و سركار خانم دكتر ابتكار هم چهره اي شناخته شده در دنيا بعنوان مديري از مديران شايسته محيط زيست قلمداد مي شوند و در این رابطه مديريت حفاظت محيط زيست جهاني را به ايشان لقب داده اند.
وی درك و فهم مسائل زيست محيطي را به اين دليل كه همه امور را در برمي گيرد، نیازمند تخصص دانست و گفت: مسئولیت در این حوزه بسيار مسئوليت خطير و سنگيني است و درك بالایی هم از جنبه انسانی، هم از جنبه جانوري و هم جنبه گیاهی مي خواهد و تمام روابطي كه في مابين جوامع گياهي و جانوري و جوامع انساني است را در برمي گيرد. بنابراين يك ديد بسيار گسترده را طلب مي كند چرا که هريك از اين عناصر در چرخه حيات ناديده گرفته شود به محیط زیست لطمه وارد می شود.
استاندار یزد با طرح این سوال که “هر یک از ما چه نقشي در حفظ محيط زیست داريم ؟” گفت: قواعدي بر اين محيط و طبیعت حاكم است كه بايد رعايت شود و اگر رعايت نشود مشكللات تخريب محيط زيست به وجود می آید . باید بدانیم که هر چيزي در محيط زيست بايد در جاي خود قرار گيرد و اگر بي توجهي به اين موضوعات شود با مشكلات مختلف مواجه مي شويم.
میرمحمدی عدم وجود آمایش و جانمایی مناسب سرزمینی در دشت مهریز – اردکان و استقرار صنایع در این منطقه را عامل به وجود آورنده برخی مباحث زیست محیطی و آلایندگی ها عنوان کرد و افزود: همه دستگاهها بايد در ارتباط با بحث محيط زيست و رعايت استانداردهاي زيست محيطي توجه لازم را داشته و در عمل بدان بپردازند.
وی در پایان سازمان حفاظت از محيط زيست را ناظر حاكميت بر انجام فعاليتهاي همه دستگاه ها دانست و تاکید کرد: هيچ دستگاهي نيست كه خود را مبري از نظارت سازمان محيط زيست بداند چرا که سازمان محيط زيست بعنوان يك سازمان نظارتي حاكميتی است و حاكميت است كه مي خواهد محيط زندگي ما محيط سالم و دور از دغدغه هاي مختلف و بيماري باشد و این امر نشان می دهد که نقش اين سازمان از همه سازمانها بالاتر است و بقيه سازمانها در واقع تحت نظارت اين سازمان عمل مي كنند.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات