پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۵
سرویس: بفروئیه, میبد
 |  7/ خرداد/ 1393 - 1:03
  |   نظرات: بدون نظر
242 بازدید

تاکید آیت‌الله اعرافی بر رعایت عدالت در اختصاص سهم آب میبد/ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد: باید بجای توصیه درصرفه‌جویی، قیمت آب را واقعی کرد/ فرماندار میبد: هر قطره آب در کویر به معنای یک قطره خون است

حسین فلاح با اشاره به مشکلات گلخانه داران در زمینه آب گفت : در حال حاضر مجوز فعالیت بیش از ۷۰ گلخانه در این شهرستان صادر و زمین آنها واگذار شده است که به خاطر کمبود منابع آب فعالیت این گلخانه ها متوقف شده است.

در دیدار مدیرعامل شرکت آب منطقه ای و مدیرکل جهاد کشاروزی استان ، .با امام جمعه میبد ، مسائل و مشکلات آب شهرستان میبد بررسی شد.

به گزارش میبد آدینه ، امام جمعه میبد در این دیدار با قدردانی از تلاش های صادقانه مسئولین استان در تامین منابع آبی بر رعایت اصول اخلاقی و عدالت در اختصاص سهم آب مصرف شهرستان میبد تاکید کرد و افزود : انتظار می رود مسئولین استان به تناسب جمعیتی و ظرفیت های صنعتی شهرستان میبد نسبت به اختصاص سهم مناسب از آب انتقالی اصفهان به این شهرستان اقدام کنند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان هم در این جلسه گفت : امروز آب یکی از مهمترین مسائل جهان است و باید بجای توصیه در صرفه جویی ، قیمت آب را واقعی کرد.

حسین غفوری با اشاره به مشکلات آب در استان و راههای عبور از بحران کم آبی گفت : انتقال آب از خلیج فارس و دریای خزر دو طرح بلند مدت انتقال آب به استان یزد است .

وی اختصاص تسهیلات از صندوق توسعه و ورود بخش خصوصی در اجرای این دو طرح را از دستورات وزیر عنوان کرد و افزود : در سال جاری در قانون بودجه و تبصره ۱۱ ، ۱۱ میلیارد دلار تسهیلات برای اجرای طرح های بی او او یا ساخت و بهره برداری پیش بینی شده است .

غفوری خاطرنشان کرد : در طرح انتقال آب از خلیج فارس ۹ استان کشور از جمله سیستان و بلوچستان ، هرمزگان، کرمان ، یزد ، فارس ، خوزستان و اصفهان تحت پوشش این طرح قرار دارند.

پی گیری آب شرکت نساجی میبد ، تخصیص مناسب سهمیه میبد از آب انتقالی ، پی گیری اخذ مجوز حفر سه حلقه چاه اضطراری ، تخصیص آب به مجتمع گلخانه ای و مطالعه حفر چاه در منطقه گاوخونی از مصوبات این جلسه بود.

فرماندار میبد هم با بیان اینکه هر قطره آب در کویر به معنای یک قطره خون است مسائل و مشکلات این شهرستان را تشریح و خواستار اختصاص بیشتر آب به این شهرستان شد .

حسین فلاح با اشاره به مشکلات گلخانه داران در زمینه آب گفت : در حال حاضر مجوز فعالیت بیش از ۷۰ گلخانه در این شهرستان صادر و زمین آنها واگذار شده است که به خاطر کمبود منابع آب فعالیت این گلخانه ها متوقف شده است .

وی در ادامه با اشاره به توسعه صنعتی شهرستان میبد و ایجاد آلایندگی های زیست محیطی ، احداث کمربند سبز غربی و شرقی میبد را یکی از اولویت های این شهرستان برشمرد و افزود : با وجود آمادگی صنعتگران در سرمایه گذاری برای احداث کمربند سبز در این شهرستان به علت مشکلات تامین آب این طرح همچنان بلاتکلیف مانده است .

فلاح ، بهره گیری از آب های فسیلی و گسلی را از طرح های تامین آب در منطقه عنوان کرد و افزود : بهره گیری از آب های فسیلی و گسلی در منطقه یکی از اولویت های شهرستان است که در این راستا جلساتی تشکیل شده است تا مطالعات این طرح برای تامین آب و عبور از شرایط بحران در منطقه انجام شود.

 


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات