جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۷
 |  5/ مرداد/ 1393 - 7:54
  |   نظرات: بدون نظر
361 بازدید

تابش: گازرسانی و آبرسانی به خرانق بلاتکلیف است

نماینده مردم ادرکان در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اجرا نشدن طرح گازرسانی و آبرسانی به بخش خرانق این شهرستان گفت: غنی ترین بخش یزد به لحاظ وفور معادن بدلیل تامین نشدن گاز و آب به یکی از محروم ترین مناطق استان تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، ˈمحمدرضا تابشˈ روز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات بخش خرانق شهرستان اردکان که در روستای سنگرد برگزار شد، افزود: اردکان در طلایی ترین فصل خود از لحاظ جذب اعتبارات قرار دارد اما من از کندی روند امور نگرانم.

وی اضافه کرد: با بپیگیری های شبانه روزی مسائل و مشکلات بررسی و اعتبارات لازم جذب می شود ولی آنچه که باید مردم در شهرستان ببینند بخوبی لمس نمی شود و طرح های عمرانی، رفاهی، درمانی و فرهنگی به کندی پیش می رود.

تابش ادامه داد: از محل دریافت عوارض تبصره ماده 55 که خارج از عوارض دریافتی از معادن و واحدهای صنعتی است اعتبار مناسبی به حساب خزانه واریز شد که طبق قانون عمده آن برای اردکان بود، بنا به ملاحظاتی چندان سخت گیری نکردیم اما قرار بود از سهم شهرستان عملیات اجرایی طرح های مهمی همچون گازرسانی و آبرسانی به بخش خرانق که دو بار در سفر هیات دولت قبل مصوب شده آغاز شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: ممکن است این طرح هزینه بالایی داشته باشد ولی با ارزش افزوده ای که برای استان ایجاد خواهد کرد و از طرفی طرح وزارت نفت برای گازرسانی به همه روستاها و شهرهای کوچک و نقش محوری آن در رفاه حال مردم بخش، باید این مهم تحقق یابد.

وی تاکید کرد: برای این کم کاریها هیچ دلیلی قابل قبول نیست، برای انتقال آب خلیج فارس با کیفیت پایین برای تامین آب صنایع استان یزد که به ازای هر مترمکعب یکصد هزار ریال هزینه دارد توجیه پذیر است ولی برای تامین آب آشامیدنی که هر مترمکعب آن 10 هزار ریال برآورد می شود و بخشی از آنرا خود مردم پرداخت می کنند توجبه وجود ندارد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مردم همچنان باید در حسرت آب و گاز به عنوان نیاز اولیه توسعه و رفاه محروم بمانند که پیامد این کار مهاجرت به شهر و در نتیجه حاشیه نشینی ها شکل می گیرد و آسیب های اجتماعی نیز دارد.

نماینده مردم اردکان با بیان اینکه در سه ماهه گذشته برای اجرای طرح های عمرانی شهری و روستایی شهرستان اعتبارات مناسبی در نظرگرفته شده است، اظهار داشت: به چه دلیل گازرسانی به بخش خرانق که مصوبه دولت را دارد و اعتباری برای آغاز آن پیشنهاد شده انجام نگرفته است.

تابش ادامه داد: دو مجوز کاشی با پیگیری و باوجود محدودیت هادر این بخش از شخص وزیر صنایع در دولت قبل گرفته شد که با راه اندازی آن تقریبا مسئله اشتغال در این بخش حل می شد، ولی متاسفانه بدلیل نبود آب و گاز سر از جای دیگری درآورده است.

وی تاکید کرد: مسوولان مربوطه باید پاسخگوی این مسایل باشند و این دو طرح که خواست مردم و تحول آفرین برای بخش است باید هر چه زودتر به نتیجه برسد.

نماینده مردم اردکان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون 55 میلیاردریال اعتبار به بخش خرانق اختصاص یافته است، از اجرای طرح هایی همچون روکش آسفالت حاجی آباد، ساخت مخزن ذخیره آب و حفر و تجهیز چند حلقه چاه، تکمیل راههای روستایی چاه متک و مزرعه میرها، احداث خانه عالم، آبرسانی به روستای توت و غیره در این بخش خبر داد و اظهار امیدواری کرد با تسریع در اجرای آنها رضایتمندی مردم فراهم شود.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات