پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۶
سرویس: اجتماعی, یزد
 |  10/ بهمن/ 1393 - 10:52
  |   نظرات: بدون نظر
316 بازدید

امام جمعه بخش مرکزی یزد:

امام جمعه بخش مرکزی یزد، گفت: نباید برای شهیدان اسطوره سازی و قهرمان سازی دست نیافتنی کنیم .شهدا انسان هایی مثل ما بودند. باید بدانیم که ما هم می توانیم به فیض عظیم شهادت برسیم. شهدا اسطوره های دست یافتنی هستند.

مراسم گرامیداشت چهلمین روز تدفین شهدای گمنام، پنج شنبه 9 بهمن بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید محمد کاظم مدرسی و مداحی حاج صادق آهنگران در حسینیه «امیرچخماق» یزد برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مدرسی در این مراسم ضمن اشاره به مقام بالای ایثارگران و شهدا، عنوان کرد: ایثار از دو عنصر ویژه فدا کردن بهترین سرمایه ها در راه حق و اخلاص و انگیزه های متعالی برخوردار است.

این استاد حوزه، تصریح کرد: مردم قدرشناس ایران قدر ایثار و ایثارگری را می دانند. مردم دارالعباده در یک روز در مرکز استان 100 شهید را تشییع کرده و به خاک سپردند، که این نشان از قدرت تشخیص و قدرشناسی بالای آن ها دارد.

خطیب برجسته استان، اظهار داشت: هر فرهنگی آفت و آسیب دارد. یکی از آسیب های دفاع مقدس تحریف واقعیت ایثارگری است. انگیزه شهدا الهی بود، اجازه ندهید عده ای با مادیات فرهنگ ایثارگری را تحریف و آلوده کنند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد، ادامه داد: نباید اجازه بدهیم انقلاب اسلامی تبدیل به انقلاب مادیات شود. اقتصاد زیربنای زندگی است، اما هدف محسوب نمی شود. رهبر انقلاب شعار سال را اقتصاد مقاومتی و درون زا معرفی کرده اند، که نشان دهنده اهمیت این امر است. لیکن اینکه نگاه ما به خارج باشد و فرهنگ تولید و مقاومت را زیر پا بگذاریم تحریف واقعیت است.

مدرسی، اسطوره سازی از شهدا را آسیب و تحریف دوم در فرهنگ جهاد و مقاومت دانست و هشدار داد: نباید برای شهیدان اسطوره سازی و قهرمان سازی دست نیافتنی کنیم. شهدا انسان هایی مثل ما بودند. باید بدانیم که ما هم می توانیم به فیض عظیم شهادت برسیم، کافی است شاخصه های شهیدان را در وجود خود پرورش دهیم. شهدا اسطوره های دست یافتنی هستند.

وی با اشاره به ماجرای تدفین شهدا در یزد، تاکید کرد: نباید اجازه داد، مقام والای شهیدان در لا به لای قوانین و هیاهوی زندگی گم شود. قوانین برای رسیدن به کرامت انسانی وضع شده اند نباید ارزش ها فدای قوانین شوند. میراث فرهنگی ما مدیون ایثار است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد، افزود: ما به جریانات و قوانین بین المللی احترام می گذاریم ولی فرهنگ خودرا فدای آن نمی کنیم. یونسکو را برای خود می خواهیم نه خود را برای یونسکو، هر چند متخصصان بر این باورند که دفن شهدا در این مکان مقدس خللی در ثبت بنای تاریخی مجاور آن وارد نمی کند.

حجت الاسلام و المسلمین مدرسی با اشاره به انتشار اطلاعیه ها و نشریاتی که اخیرا با هدف ضربه به روحیه ایثار و مقاومت در استان توزیع شده، هشدار داد: مسئولین فرهنگی و امنیتی نباید اجازه بدهند عده ای با ضربه زدن به فرهنگ اسلامی و بومی ما آن را ناکارآمد جلوه دهند.

مدرسی، با اعلام حمایت از مقامات فرهنگی که در برابر نقشه های ایادی دشمنان در خارج از یزد قاطعانه ایستادند، خاطر نشان کرد: همه مردم دارالعباده از فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج آن حمایت می کنند.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات