پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۴
 |  24/ مرداد/ 1393 - 5:50
  |   نظرات: بدون نظر
310 بازدید

امام جمعه ابرکوه:

امام جمعه ابرکوه در خطبه های نماز جمعه بیان داشت: آزادگان، ترجمان ارزش ها حماسی دوران دفاع مقدس هستند که صبورانه در برابر آزار ها و شکنجه های دژخیمان بعثی عراق جانانه مقاومت کرده و سرود عزت و افتخار را سر دادند.

 حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت ایام شهادت رئیس مذهب تشیع، صادق آل محمد(ع) اظهار داشت: انتظار این است که در بزرگداشت امامی که پایه گذار بنیان معارف دینی و فقه و مذهب جعفری بود، همه همت گماریم.
خطیب جمعه ابرکوه از مردم خواست مراسم سینه زنی و عزاداری را در جمعه آینده در مصلی شهدای محراب برگزار کرده و فضا را به عنوان کانون عزاداری صادق آل محمد  مُبدّل نمایند.
حجت الاسلام حسینی در ادامه ضمن گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان هشت سال دفاع مقدس به میهن اسلامی در سال 69 بیان داشت: خاطره شیرین بازگشت این عزیران، این گنجینه ها و ذخایر ماندگار انقلاب که یادگاران به جا مانده از دوران دفاع مقدس هستند، برای ملت ما همیشه از طراوت و تازگی برخوردار است.
وی تصریح کرد: آزادگان عزیر ما، ترجمان ارزش ها حماسی دوران دفاع مقدس هستند که صبورانه در برابر آزار ها و شکنجه های دژخیمان بعثی عراق جانانه مقاومت کرده و سرود عزت و افتخار را سر دادند و در دوران جانکاه اسارت دشمن را اسیر صبر و مقاومت خود کردند.
حسینی خاطره ای در خصوص در دیدار خود با آزادگان بیان کرد و گفت: آزادگان در بیان خاطرات لحظات آزادی می گفتند: در لحظات ترک اردوگاه عراق مامورین عراقی می گفتند: در این هشت سال هرچه شما را شکنجه دادیم و آزردیم و کُشتیم، نتوانستیم یک نفر از شما را از ایده و ایمان و عقیده تان برگردانیم، اکنون شما به کشورتان می روید، اسرای عراقی باز می گردند اما در بازگشت آنان احساس می کنیم ایرانیان را به کشورمان بر می گرداندیم چون همه سربازان و اسرای ما عوض شده اند و متأثر از حقانیت انقلاب اسلامی و امام خمینی شده اند!
امام جمعه شهرستان ابرکوه با اشاره به 28 مرداد سالروز کودتای ننگین انگلیسی آمریکائی علیه ملت ایران در سال 32 تصریح کرد: کودتای 28 مرداد، کودتای ذلت باری است که شیرینی نهضت ملی شدن صنعت نفت را در کام ملت ایران تلخ کرد.
وی افزود: دکتر مصدق که با هدایت ها و حمایت های مرحوم آیت الله کاشانی بر سر کار آمده بود  تمام پل های پشت سر خود را خراب کرد و در داخل بنای مخالفت با آیت الله کاشانی را گذاشت و در سیاست خارجی هم با ملی کردن یک میلیارد دلار دارائی شرکت نفت، خشم غربی ها را بر انگیخت، لذا سازمان سیا ابتدا طرح هرج و مرج در تهران توسط اراذل و اوباش را برپا کرد که به نفع شاه و علیه مصدق به خیابان ها ریخته، شعار می دادند و زمینه سازی کردند و سر انجام با این کودتای آمریکائی، انگلیسی کشور را مبتلا به ربع قرن فقر و فلاکت نمودند.
خطیب جمعه ابرکوه تجاوز جلادان صهیونیستی به غزه را بار دیگر محکوم کرد و گفت: ملت مقاوم غزه با مقاومت خود نشان داد که سرانجام زور و سلاح پیروز نیست و این منطق است که برشمشیر پیروز است.
وی جنایات اسرائیل را جنون زده عنوان کرد و گفت: رفتار خونخوارانه جلادان صهیونیستی خصوصا نخست وزیر جنون زده اسرائیل با این هدف بود که با کشتار زن و کودک و قتل عام مردم بی گناه غزه به آنها فشار آورد تا به زانو در آیند و دست از حمایت نیرو های مقاومت بر دارند اما دیدند این حمایت مضاعف و تحسین بر انگیز شد.
حسینی تهاجم وحشیانه اسرائیل به غزه را شکست خورده دانست و گفت: نه موفق به نابود کردن تونل ها و موشک های مقاومت شدند و نه معادله و راهبرد مقاومت را به هم زدند و همگان به این نتیجه رسیدند که گزینه مقاومت ملتها را به آرمان های بلندشان میرساند.
امام جمعه ابرکوه در پایان با اشاره به وضع سیاسی کشور عراق و سوء استفاده تروریست های داعش از وضع نابهنجار این کشور گفت: در عراق شاهد سوء استفاده و بهره برداری از وضع آشفته سیاسی این کشور توسط تروریست های داعش هستیم، گرچه سامان یافتن بدنه سیاسی در حوزه ریاست جمهوری و نخست وزیری حیدر العبادی، جای شکر الهی را دارد اما امیدواریم اقتدار سیاسی و عملی عراق سریعتر شکل گیرد و با محوریت مرجعیت شیعه زمینه خروج سفیانی ها از این کشور محنت زده و گرفتار فراهم آید.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات