پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۶
سرویس: عمومی
 |  19/ اردیبهشت/ 1393 - 12:03
  |   نظرات: بدون نظر
239 بازدید

اصلاح طلبان در آستانه انتخابات جنگ روانی راه می‌اندازند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حضور اصلاح طلبان در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، گفت: اصلاح طلبان همیشه شعار می‌دهند و جنگ‌های روانی را به راه می‌اندازند تا صحنه را بدست گرفته و افکار عمومی را به سمت خودشان سوق دهند.

“اسماعیل کوثری” نماینده تهران ،ری ،شمیرانات و اسلامشهر در گفتگو با خبرنگاران، درباره چیدمان مجلس آینده، گفت: در حال حاضر زود است که در این‌باره اظهارنظر کنم.

وی با اشاره به حضور اصلاح طلبان در انتخابات آینده مجلس، تصریح کرد: اصلاح طلبان همیشه شعار می‌دهند و جنگ‌های روانی به راه می‌اندازند تا صحنه را بدست گرفته و افکار عمومی را به سمت خودشان سوق دهند.

این نماینده مجلس، خاطرنشان کرد: این رویه اشتباه است و باید با تامل بیشتری در این مورد تصمیم‌گیری کرد.

گفتنی است، تا اسفند ماه سال ۹۴، روزهای فراوانی پیش روست اما، گروه‌های سیاسی و جناح‌های مختلف کشور، خود را برای این رقابت نفس‌گیر آماده می‌کنند تا بتوانند بر کرسی‌های سبز رنگ پارلمان تکیه بزنند.
اصلاح طلبان یکی از گروه‌هایی که بعد از دوری هشت ساله از صحنه سیاسی کشور، با قدرت وارد این عرصه شده‌اند و در فضای سیاسی ایران به “چپ‌ها” معروف هستند، با توجه به تغییر قدرت در ایران و روی کارآمدن “حسن روحانی” به عنوان یک سیاستمدار میانه رو و نزدیک به این جریان، انتخابات مجلس را بهترین زمان برای بازگشت رسمی به قدرت می‌دانند.

در این میان در گذشت پدر همسر سید محمد خاتمی و برگزاری مراسم ختم وی، بهترین زمان برای کوک شدن سمفونی اصلاحات برای ورود به انتخابات بود. در حالی که اصول گرایان درگیر مشخص کردن تکلیف خود با دولت روحانی و نحوه برخود با آن هستند و همچنان به دنبال مشخص کردن تعریف اصول گرایی، اصلاح طلبان به دنبال رسیدن به یک سازوکار واحد برای حضور در انتخابات مجلس هستند.

چپ‌ها مجلس ختم را بهترین مکان برای اعلام حضور خود یافتند و در این مراسم متفق القول از حضور این جریان در انتخابات گفتند که همین بیان‌گر هدف بزرگ اصلاحات بعد از سال‌ها حاشیه‌نشینی است.

اصلاح طلبان به امید حمایت روحانی از این جریان در انتخابات و مقبولیت و محبوبیت آیت‌الله هاشمی و سید محمد خاتمی در جامعه، رسیدن به مجلس دهم را یک آرزوی دست یافتنی می‌دانند که با یک استراتژی درست دست یافتنی خواهد بود.

در میان اصلاح‌طلبان اما محمدرضا عارف، جدی‌تر وارد صحنه شده و سعی می‌کند با حضور فعال در جریان اصلاحات به عنوان سرلیست راهی مجلس شورای اسلامی شود تا اصلاح طلبان بعد از ۱۲ سال شاهد تکیه زدن یک اصلاح طلب بر صندلی ریاست قوه مقننه باشند.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات