پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۴
 |  23/ اسفند/ 1394 - 8:02
  |   نظرات: بدون نظر
492 بازدید

ارسال سامانه “اس 300” در ماه “مرداد یا شهریو 95″/دروغ روزنامه “کویتی” و “اسرائیلی” آشکار شد

اخیرا مطرح شده ایران در ماه اوت یا سپتامبر سامانه موشکی اس 300 را تحویل می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بفرو

**تلاش اسرائیل و سران کشورهای عربی برای جنگ روانی ضد ایران

اسرائیل و سران کشورهای مرتجع منطقه در تلاشند تا با دنبال کردن برخی سناریو ها رابطه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همجوار خود و به خصوص فدراسیون روسیه را مخدوش شده جلوه دهند.

وب سایت صهیونیستی “جروزالم پست” در گزارشی به نقل از یک روزنامه کویتی مدعی شد که پوتین تحویل اس 300 به ایران را فعلا متوقف کرده است.  روزنامه کویتی الجریده در گزارشی نوشته است، بعد از اینکه مقامات اسرائیلی مدارکی را دال بر اینکه ایران تجهیزات پیشرفته نظامی را در اختیار حزب الله لبنان قرار می دهد، به پوتین ارائه کردند، او نیز دستور تحویل سامانه “اس 300 ” را به حالت تعلیق در آورد.

جالب است که این اظهارات در حالی مطرح می شود که یک منبع آگاه در وزارت دفاع درباره این موضوع اظهار بی اطلاعی کرده و آن را (ادعای معلق شدن قرار داد سامانه موشکی “اس 300” توسط رسانه های خارجی) در دست بررسی دانسته است.

البته یک رسانه روسی هم چنین ادعایی را مطرح کرده است؛ یک منبع اگاه در وزارت دفاع در گفت و گو با  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ادعای برخی رسانه ها مبنی بر معلق شدن قرار داد S300 بین تهران مسکو عنوان داشت: این موضوع توسط یک سایت روسی مطرح شده و ما نه تایید کردیم و نه تکذیب می کنیم.  وی با اشاره به اینکه این سایت چندان معتبر نیست خاطرنشان کرد: ادعای سایت روسی مورد بررسی قرار می گیرد.

لازم به توضیح است که رسانه های منطقه در ادعاهای خود در گذشته کذب مطالبشان آشکار شده است و نمونه آن شبهه ای بود که یکی از رسانه های صهیونیستی و یک رسانه عربی درباره سلامت “سید حسن نصرالله” مطرح کرده بود که دوبار سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان خط بطلانی بر ادعاهای رژیم صهیونیستی و رسانه های عربی منطقه کشید.

اما این بار هم این رسانه ها از ادعا کردن دست برنداشتند و تحویل سامانه موشکی “اس 300” را ملغی شده دانستند و این درحالی بود که رایزنی های گسترده ای بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در دست پیگیری بود و دو طرف بر انجام تعهد تحویل سامانه موشکی “اس 300 ” تاکید کردند.

اما اخیرا یک مقام فدراسیون روسیه در گفت و گو با یکی از رسانه های غربی  خبر از انتقال قریب الوقوع سامانه های دفاع موشکی “اس 300 ” به ایران را داد که این خبر دروغگویی رسانه کویتی و اسرائیلی را درباره این سامانه آشکار ساخت.

“سرگئی چمزوف” رئیس شرکت دولتی “روستک” در مصاحبه با وال “استریت ژورنال” گفت: نخستین محموله سامانه موشکی “اس 300” در ماه اوت یا سپتامبر 2016 تحویل ایران خواهد شد.

**حد فاصل ماه های مرداد تا شهریور 95  سامانه موشکی “اس 300 ” را از فدراسیون روسیه تحویل می گیریم

این اظهارات نشان می دهد که در سال 95 و در حد فاصل ماه های مرداد تا شهریور سامانه موشکی “اس 300 ” را از فدراسیون روسیه تحویل می گیریم که نشان دهنده این است که اولا  رایزنی های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آستانه نتیجه دادن است و ثانیا “کرملین” در راستای تحکیم روابط با ایران گام برمی دارد.

” اسماعیل کوثری” عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه خبری “اسپوتنیک” گفت: مسئله‌ای در تحویل سامانه (S-300) به ایران وجود ندارد و به این منظور تنها چند مشکل فنی باقی مانده‌اند که باید حل شوند و کار بر روی این مسئله همچنان ادامه دارد. بنابر اعلام “اسماعیل کوثری” زمان تحویل سامانه موشکی مشخص نشده است.

کوثری افزود: من اطلاعات متفاوتی درباره این مسئله در اختیار دارم. همانطور که پیش از این هم گفته‌ام اگر چه این اقدام تاکنون صورت نگرفته اما بخش نخستین تحویل این سیستم آماده است و تاریخ تحویل هم بعدا اعلام خواهد شد اما تاریخ دریافت آنها مشخص نیست.

“ولادیمیر پوتین” رئیس جمهور فدراسیون روسیه به عنوان ارشد ترین مقام “کرملین” فروردین امسال لغو تحریم فروش سامانه موشکی “اس 300” را به ایران اعلام کرد و این موضوع نشان داد روسیه هم در جهت تقویت روابط با تهران گام برمی دارد.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رایزنی های گسترده ای را درباره تحویل سامانه موشکی “اس 300” انجام داد و نتیجه این رایزنی ها تاکید “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهور و “سرگئی شویگو” وزیر دفاع روسیه بر تحویل سامانه موشکی “اس 300” بود.

سران کشورهای حاشیه خلیج فارس و اسرائیل در تلاشند تا بین “مسکو” و “تهران” شکاف بیندازند و هر اقدامی را در این پروسه انجام می دهند که یکی از آن ها دروغ پردازی درباره عدم تحویل سامانه موشکی “اس 300 ” به ایران است.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات