جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۹
 |  29/ تیر/ 1393 - 3:10
  |   نظرات: بدون نظر
332 بازدید

احیای غنی‌سازی 20 درصدی در صورت نرسیدن به توافق جامع

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر به توافق جامع نرسیم غنی‌سازی ۲۰درصد احیا می‌شود.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به تمدید 4 ماهه مذاکرات هسته‌ای بین کشورمان و 1+5، گفت: پیامی که تمدید توافقات وین برای افکار عمومی جهان دارد، این است که طرفین اراده رسیدن به یک توافق نهایی، جامع و گام آخر را دارند، به همین دلیل هم پذیرفتند که مذاکرات به مدت 4 ماه دیگر تمدید شود. 
 
وی افزود: البته تمدید مذاکرات به معنای آن نیست که در این 4 ماه مواضع جمهوری اسلامی ایران تغییر کند، بلکه مواضع ما همان است که در شورای عالی امنیت ملی تصویب شده و مبتنی بر موازین و قواعد بین‌المللی و مقررات آژانس است، بنابراین امیدواریم آمریکا در این مدت دست از زیاده‌خواهی برداشته و به گونه‌ای عمل کند که خروجی این 4 ماه، توافق نهایی باشد. 
 
رئیس کمیسیون امنیت مجلس خاطرنشان کرد: اصرار ایران بر مواضع خود به این دلیل است که این مواضع کف مطالبات ماست و طرف مقابل هم با فشارهای آمریکا به دنبال زیاده‌خواهی های خود است. 
 
وی افزود: از طریق مقامات ذیربط به آمریکایی‌ها اعلام شده اگر در نهایت به توافق نرسیم، ایران در همه عرصه‌های هسته‌‌ای به گام اول باز می‌گردد، یعنی هم غنی‌سازی 20 درصد احیا و هم رآکتور آب سنگین اراک به سرعت فعال می‌شود، همچنین سانتریفیوژهای نسل جدید ساخته شده و بدون هیچ محدودیتی و با توجه به مقررات NPTو آژانس بین‌المللی هسته‌ای فعالیت‌های هسته‌ای ایران ادامه پیدا می‌کند. 
 
بروجردی اضافه کرد: موضوع هسته‌ای یک مسئله مربوط به مجلس یا دولت نیست، بلکه یک هدف ملی است و در شورای عالی امنیت ملی مصوبات آن مورد بررسی قرار می‌گیرد و مراحل تکاملی را کمیته‌های متعدد کارشناسی مورد بررسی قرار می‌دهند و در نهایت شورای عالی امنیت ملی تصویب می‌کند و به تائید رهبری می‌رسد. 
 


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات