پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۸
 |  2/ شهریور/ 1393 - 6:53
  |   نظرات: بدون نظر
322 بازدید

آزادی کارگران معدن بافق در گرو موافقت شورای تامین استان یزد است

سخنگوی شورای اسلامی شهرستان بافق گفت اگر چه کارفرما شکایت خود را از کارگران معترض معدن بافق پس گرفته است اما آزادی کارگران به نظر مثبت شورای تامین استان یزد منوط شده است.

شورای تامین بافق گفته انصراف کارفرما از شکایتش علیه کارگران به معنای گذشت او از جنبه خصوصی اتهام کارگران است و شورای تامین استان یزد درباره گذشت از جنبه عمومی اتهام آنان تصمیم گیری خواهد کرد.
سخنگوی شورای اسلامی شهرستان بافق گفت اگر چه کارفرما شکایت خود را از کارگران معترض معدن بافق پس گرفته است اما آزادی کارگران به نظر مثبت شورای تامین استان یزد منوط شده است.

«محمد عباسی‌بافقی» عصر امروز یکشنبه به ایلنا گفت: شورای تامین بافق گفته انصراف کارفرما از شکایتش به معنای گذشت او از جنبه خصوصی اتهام کارگران است و شورای تامین استان یزد درباره گذشت از جنبه عمومی اتهام آنان تصمیم گیری خواهد کرد.

وی با اشاره به مذاکرات دیشب شورای اسلامی شهرستان و نمایندگان کارگران با شورای تامین بافق، از قول مساعد شورای تامین برای پیگیری آزادی کارگران خبر داد. قولی که تا به این لحظه عملی نشده است.

گفتنی است پلیس از سه شنبه هفته گذشته (۲۸ مرداد) «امیر حسین کارگران»، «علی صبری»، «محمدحسن تشکری»، «علی‌محمد تشکری»، «کاظم کارگران»، «رضا دهستانی»، «رضا خواجه‌زاده»، «ایرانی» و «جلیل کمالی» را در پی شکایت کارفرما بازداشت کرده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهرستان بافق در ادامه از ارائه لیست مطلبات کارگران به شورای تامین در مذاکرات دیشب خبر داد و گفت: آزادی کارگران بازداشت شده و تخصیص ۱۵ درصد از سهام معدن به مردم شهرستان بافق در صدر خواسته‌های معترضان است.

سخنگوی شورای اسلامی شهرستان بافق در پایان با اشاره به ادامه تجمع شماری از کارگران و خانواده‌های بازداشت شدگان مقابل فرمانداری بافق، گفت: ماموران یگان ویژه پلیس که یک روز بعد از آغاز دور جدید تحصن کارگران معدن بافق به این شهرستان آمده‌اند، هنوز در بافق حضور دارند اما در شهر حضور پیدا نمی‌کنند.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات