جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۰
 |  16/ مرداد/ 1393 - 9:45
  |   نظرات: بدون نظر
342 بازدید

فرماندار ابرکوه: ابرکوه کم آب ترین نقطه کشور است/مشکلات دامداران ابرکوه با صنعتی شدن کاهش می یابد

فرماندار ابرکوه اصلی ترین راهکار حل مشکلات دامداران این شهرستان را تلاش برای صنعتی شدن ذکر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بفرو سیدنبی رسولی در جلسه با دامداران و مسئولان کارخانجات لبنی ابرکوه اظهار داشت:در شهرستانی که همیشه قطب کشاورزی استان یزد بوده است بهره برداران این بخش به انتظارات خود نرسیده اند و شاید یکی از علت های اصلی آن خشکسالی های متمادی سالیان گذشته و به خصوص سال پیش ابرکوه بوده است.

وی با اشاره به میانگین بارندگی در جهان و ایران اظهار داشت:در حالی که میانگین بارندگی در استان یزد ۱۰۰ میلیمتر و ابرکوه ۵۰ میلیمتر است سال گذشته ابرکوه با ۳۴ میلیمتر بارندگی کم آب ترین نقطه کشور به حساب آمد.

رسولی ادامه داد:با  ادامه چنین روندی باقی ماندن قطب کشاورزی ابرکوه تنها یک موهبت الهی است و باید برای ادامه دادن وضع موجود تلاش کرد.

وی تأکید کرد:استفاده بهینه از آب و همچنین اقداماتی چون کشت گیاهان کم آبخواه و وصنعتی کردن دامداری ها  از جمله فعالیت هایی است که اگر چه تاکنون تلاش های خوبی در این راستا صورت گرفته است اما باید به صورت جدی تری از جانب مردم و مسئولان پیگیری شود.

رسولی افزود:کارشناسان اذعان می کنند که در حالی که اکنون دامداران ابرکوه حدود ۵۰ تن شیر به کارخانجات تحویل می دهند با اصلاح وضع موجود دامداری ها می توان این میزان را به سه برابر افزایش داد.

وی ادامه داد:متأسفانه بهره برداران  بخش کشاورزی به بسته بندی و بازاریابی محصولات خود نیز توجهی نشان نداده اند و کمترین سود را از زحمات خود می برند و اگر می بایست قیمت واقعی آب را پرداخت کنند آنوقت متوجه می شدند که چندان سودی عایدشان نمی شوند.

بیان مشکلات و ارائه برخی از راهکارها برای خروج از مشکلات دامداران توسط بهره برداران بخش دامی ابرکوه بخش دیگری از این جلسه را تشکیل می داد.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات