پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۵
 |  29/ تیر/ 1393 - 3:28
  |   نظرات: بدون نظر
375 بازدید

جهاد اسلامی: ایران، متشکریم!

جنبش جهاد اسلامی از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به مقاومت فلسطین برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه، تقدیر کرد.

“خالد البطش” از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: تحولات به وجود آمده در عملکرد جنبش های مقاومت که به نیابت از ملت فلسطین و به وسیله گردان های “قدس”، گردان های “عز الدین قسام” و گردان های “ابوعلی مصطفی” صورت می گیرد، تحولی شگرف و تجربه ای متفاوت با جنگ های گذشته است.
وی افزود: پیش از این، تنها غزه زیر آتش قرار داشت، اما اکنون معادلات تغییر یافته و شهرهای صهیونیست نشین زیر آتش مقاومت هستند. بنابراین، ملت فلسطین، نقشی تعیین کننده در معادلات پیدا کرده و اکنون آتش بس، تنها در مقابل آتش بس پذیرفتنی شده است.
این رهبر جنبش جهاد اسلامی با بیان این که مقاومت فلسطین، گلوله را با گلوله، موشک را با راکت و حمله هوایی را با موشک پاسخ گفت، خاطر نشان کرد: به این ترتیب، موازنه قوا متعادل شد و موشک های مقاومت نقشی تعیین کننده ایفا کردند.
وی در ادامه گفت: در جنگ های پیشین، دشمن، جنگ را به داخل اراضی ما می کشاند، اما در این جنگ، شهر غزه و حومه آن، تنها جبهه نبرد نبود، بلکه آتش جنگ، شهرهای مختلف را شامل شد.
البطش خاطر نشان کرد: مقاومت، توانست با تکیه بر سال ها صبوری و تلاش و ابتکار، به ابزار، قدرت و تاکتیک های مهمی دست یابد که اکنون به عوامل بازدارنده تبدیل شده اند.
وی با بیان این که ملت فلسطین حق دارد برای دست یابی به منابع قدرت، تلاش کند، اظهار داشت: ما ملتی تحت اشغال هستیم و حق داریم که در جستجوی منابع قدرت باشیم و منابع قدرت را نزد برخی از برادران یافتیم که به ما کمک کردند و آشکارا می گوییم که پیشاپیش همه این برادران، جمهوری اسلامی ایران قرار داشت.
این رهبر جنبش جهاد اسلامی، در ادامه بیان داشت که مقاومت، طی چندین سال صبوری، کار و آموزش واحدهای نظامی خود توانست به این سطح از فن آوری برسد و آن را منتقل کند و مورد آزمایش قرار دهد تا جایی که اکنون این فن آوری به واقعیتی انکار ناپذیر تبدیل شده است که در میادین جنگ آزموده می شود و کارایی خود را در مقابله با تجاوزات دشمن اشغالگر صهیونیست به اثبات می رساند.
وی با اشاره به وحشت رژیم صهیونیستی از شلیک موشک های گردان های قدس به پایگاه اتمی “دیمونا”، گفت: ” یکی از کارشناسان صهیونیست می گفت: گنبد آهنین، توانست موشک های گردان های قدس را که به تاسیسات اتمی دیمونا شلیک شده بود، هدف قرار دهد، اما تصور کنید اگر یکی از موشک ها از گنبد آهنین عبور می کرد و به تاسیسات دیمونا اصابت می کرد، آیا فکر کرده اید که چه اتفاقی می افتاد؟

خالد البطش در گفتگوي تلفني با العالم
العالم
البطش همین قدرت بازدارندگی را عاملی اساسی دانست که رژیم صهیونیستی را مجبور به صحبت از آتش بس کرده است، زیرا رژیم صهیونیستی برای چنین واکنش های غافلگیر کننده ای آمادگی نداشت و چنین حملاتی را تصور نمی کرد.
وی سپس با انتقاد از مواضع جامعه جهانی در قبال تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه گفت: متاسفانه با وجود آن که رژیم صهیونیستی غیرنظامیان را می کشد و خانه ها را ویران می کند، جامعه جهانی تماشاگر ایستاده است.
خالد البطش تاکید کرد: وقتی خانه های بی دفاع غیرنظامیان را جنگنده های اف 16 ارتش رژیم صهیونیستی بمباران می کنند، آیاد انتظار دارید که ملت فلسطین بیکار بنشیند؟ خیر. ملت فلسطین همان امکانات ناچیز خود را برای مقابله با دشمن صهیونیست به کار خواهد گرفت حتی اگر ارتش ها و گردان های صدها هزار نفری کشورهای عربی، هیچ واکنشی به دشمن صهیونیست نشان ندهند و در مقابله با ارتش صهیونیستی حتی به مرزهای فلسطین هم نزدیک نشوند.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات