پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۱
 |  10/ بهمن/ 1393 - 10:29
  |   نظرات: بدون نظر
328 بازدید

تغییرات گسترده سیاسی و امنیتی در عربستان

شاه جدید سعودی با ایجاد تغییراتی گسترده در پست ها و مناصب سیاسی و امنیتی از جمله بندر بن سلطان را از دبیرخانه شورای امنیت ملی عربستان برکنار کرد.

سلمان بن عبدالعزیز شاه جدید سعودی تغییرات گسترده ای را در پست های سیاسی و امنیتی عربستان ایجاد و شماری از شخصیت های بارز در خاندان سعودی را برکنار کرد.

در همین راستا، بندر بن سلطان از سمتش در دبیرخانه شورای امنیت ملی عربستان، خالد بن بندر از ریاست سازمان اطلاعات و فرزندان عبدالله بن عبدالعزیز شاه وفات یافته سعودی به نام “مشعل” از امارت مکه مکرمه و “ترکی” از امارت ریاض برکنار شدند.

این درحالی است که متعب فرزند سوم شاه وفات یافته سعودی نیز در پست خود به عنوان وزیر گارد ملی و سعود الفیصل در پست خود به عنوان وزیر خارجه ابقا شد.

شاه جدید سعودی همچنین سلمان خالد الحمیدان را به عنوان رئیس سازمان اطلاعات عربستان منصوب کرد. وی همچنین دو شورا به نام های “شورای امور سیاسی و امنیتی” و “شورای امور اقتصادی و توسعه” را تاسیس کرد.

حازم زقزوق به سمت ریاست امور ویژه دربار و محمد الحلوة،‌ مهد السماری و عبدالله المحسین نیز به سمت سمت مشاوران دربار و تمیم السالم به سمت دستیار منشی شاه جدید سعودی خود منصوب شدند.

شاه جدید سعودی همچنین خالد المحسین را به سمت ریاست اداره مبارزه با مفاسد و عبدالعزیزبن سلمان را به سمت معاون وزیر نفت و منابع طبیعی عربستان منصوب کرد.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات