جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۳
 |  2/ مرداد/ 1393 - 12:03
  |   نظرات: بدون نظر
405 بازدید

تابش یک روز پس از تغییرات در حوزه های انتخابیه استان یزد

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی به جای رای به محدودیت‌ها، قدری هم گشایشی در کارها به وجود بیاورند.

محمدرضا تابش روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مصوبه مجلس در جریان بررسی طرح نحوه فعالیت احزاب در مورد محروم شدن اعضای احزاب منحله از تاسیس و عضویت در حزب جدید، گفت: اگر این قانون عطف به ماسبق شود حکم آن به یک شکل است و اگر اینطور نباشد به گونه‌ای دیگر معنی پیدا می‌کند.
وی افزود: بعضی از احزابی که انحلال آنها اعلام شده نسبت به این موضوع اعتراض داشتند و منحل شدن‌شان را قبول نداشتند و می‌گفتند محکمه‌ای نبوده است لذا این بحث پیچیده‌ای است و یک موضوع ساده نیست که با مصوبه مجلس بشود برای آن تعیین تکلیف کرد.

نماینده مردم اردکان در مجلس ادامه داد: ایرادی که حقوقدانان به این مصوبه مجلس می‌گیرند سلب حقوق شهروندان است به این معنا که ممکن است حزبی به هر دلیل منحل شده باشد اما نمی‌توان همه افرادی که در ارکان آن حزب عضویت داشته‌اند را از حقوق طبیعی‌شان محروم کرد.
تابش با اشاره به مسکوت ماندن سه ماهه طرح نحوه فعالیت احزاب، خاطرنشان کرد: اگر در این مدت دولت لایحه خود را در این رابطه به مجلس ارائه کند لایحه دولت ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

این نماینده اصلاح‌طلب در پایان گفت:‌ ان‌شاءالله اوضاع و احوال مجلس کمی بهتر شود تا تنها به محدودیت‌ها رای ندهد و قدری هم گشایشی در کارها به وجود بیاورد.


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات