جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۶
 |  26/ اسفند/ 1395 - 7:45
  |   نظرات: بدون نظر
355 بازدید
مديركل اوقاف و امور خيريه استان يزد در نشست خبری؛

افزایش 15 درصدی وقف جدید در استان/ طرح کشوری آرامش بهاری از 27 اسفندماه آغاز به کار می‌کند

مديركل اوقاف و امور خيريه استان يزد از اجرای طرح آرامش بهاری از 27 اسفند ماه در استان یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بفرو؛ مديركل اوقاف و امور خيريه استان يزد پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از اجرای طرح آرامش بهاری در یزد خبر داد و گفت: این طرح از جمله‌ طرح‌هایی است که طی چند سال اخیر از سوی اوقاف و امور خیریه در سراسر کشور اجرا می‌شود و استان یزد نیز همواره یکی از مجریان موفق این طرح بوده است.

حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده با اشاره به اینکه این طرح در راستای تحقق فرمایش رهبری مبنی بر تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی اجرا می‌شود، اظهار داشت: در بهار امسال برای هفتمین سال پی در پی این طرح در 55 امامزاده و بقعه متبرکه در سطح استان اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری علاوه بر بقاع متبرکه و امامزادگان در مسجد جامع کبیر یزد و تکیه امیرچخماق نیز به صورت ویژه برگزار خواهد شد، اذعان کرد:  تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت ایام نوروز و حضور بیشتر مردم به ویژه مسافران نوروزی در امامزاده‌ها از اهداف اجرای این طرح است.

مديركل اوقاف و امور خيريه استان يزد از برپایی 25 خیمه معرفت  با حضور روحانیون و مبلغان دینی خبر داد و افزود: در راستای اجرای این دو طرح، 62 نفر از مبلغان بومی و اعزامی از قم در زمینه‌های پاسخگویی به مسائل شرعی و سوال‌های زائران و مسافران به صورت تخصصی پاسخ می‌دهند.

حجت‌الاسلام زارع‌زاده در بخشی از سخنان خود ادامه داد: طرح آرامش بهاری یزد 27 اسفند با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور آغاز به کار کرده و تا 15 فروردین‌ماه ادامه پیدا می‌کند.

وی در حاشیه این نشست  در پاسخ به سوال خبرنگار یزدرسا مبنی بر اینکه میزان موقوفات زنان در استان به چه میزان است، عنوان کرد: در حال حاضر 30 درصد تعداد واقفین زن در استان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد افزود: با توجه به وجهه دینی و حضور خیرین در استان یزد  کل وقف‌های جدید با افزایش 15درصدی مواجه بوده است.

منبع: یزدرسا


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp
مدیریت سایت

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

آخرین دیدگاه ها
logo-samandehi
تبلیغات